Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav  (gelezen 15913 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #165 Gepost op: 04-02-2023, 20:19 »
Ja, dat deot Osmand idd.
En er mee werken is helemaal niet moeilijk meer.
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #166 Gepost op: 05-02-2023, 09:48 »
De software is een dashbord. Met heel knoppen, maakt het ook complex zo te zien aan de video van ze.
Maar welke app gebruik D2D dan om een track af te rijden?
Ik zie gewoon shortcuts naar bv Osand, TT, etc.


DMD2 is inderdaad een dashboard met tabs. Iedere tab heeft een functie.  Waar jij naar kijkt is de Dashboard tab waar je naar wens shortcuts naar andere apps kan neerzetten en allerlei widgets kan plaatsen. Bijvoorbeeld het weer, koelwater temp (hij ondersteunt OBD bluetooth dongels) etc.

Eentje daarvan is de navigatie app of een ander de roadbook. Instellingen voor die verschillende apps zit ook op de tabpagina en dat maakt het heel simpel.

Het zijn er ook maar heel weinig instellingen per app in vergelijking met OSMand and locus. Bij die programma's verander ik iets en vijf minuten later kan ik het al niet meer terugvinden waar die instelling ook alweer zit omdat er zoveel opties zijn.

Ik heb een jaar of 2 met Locus gereden maar omdat ik niet ieder weekeinde rij maar eens in de zoveel tijd moet ik bijna weer helemaal overnieuw beginnen met 'leren'. Bij OSMand heb ik dat ook.

Los daarvan heeft de map app van DMD2 een paar functies die volgens mij niet in andere apps zitten (kan me vergissen). Eentje gebruik ik vaak en dat is even op de kaart rondkijken en in en uitzoomen. Kortom met 1 klik op de afstandsbediening gaat hij in 'rondkijk-modus'. Je zoom uit, schuift de kaart naar links naar boven, tilt hem in 3D stand whatever. Ondertussen is je track niet meer in beeld. Met 1 druk op de afstandsbediening ga je weer terug naar je track en het zoomlevel dat erbij hoorde. Is ontzettend handig.

Ik ben ook nog geen app tegengekomen die zo duidelijk op de kaart laat zien waar de onverharde stukken zitten etc.

Maar grappig dat mensen zich afvragen wat de meerwaarde van een app wel of niet is terwijl je het voor een paar euro kan uitproberen. Het is geen Zumo XT van 500 + euro.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #167 Gepost op: 05-02-2023, 11:29 »
Maar grappig dat mensen zich afvragen wat de meerwaarde van een app wel of niet is terwijl je het voor een paar euro kan uitproberen. Het is geen Zumo XT van 500 + euro.


Helemaal mee eens. En nog tig andere dingen waar Garmin alleen maar van kan dromen. Maar we zijn te veel verwend met gratis apps denk ik. DMD niet op de tablet maar "gewoon" op de smartphone kan ook maar dat is wel wat klein in dashboard mode. Een kleine tablet (7 a 8 inch) werkt beter vind ik.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #168 Gepost op: 05-02-2023, 12:33 »
Maar hoe hou je een tablet heel op je motor?Dat is voor mij de grote meerwaarde van de Montana stevig.Ik ben zelf niet zo van tablets en rugged phones.Heb nu de stevigste behuizing die ik kon vinden op Ali.De samsung A53 weegt nu 400gram.En nog voelt hij lang niet zo sterk als de montana.En geen ip67.
Grootste punt voor mij is,ik vind het niet leuk.Zie navigeren als noodzakelijk kwaad.En te lui om me echt te verdiepen in een navigatie app of navigatie toestel.
Wat ben je nu kwijt voor goede phone/tablet en iter knopjes.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #169 Gepost op: 05-02-2023, 16:34 »

Helemaal mee eens. En nog tig andere dingen waar Garmin alleen maar van kan dromen. Maar we zijn te veel verwend met gratis apps denk ik. DMD niet op de tablet maar "gewoon" op de smartphone kan ook maar dat is wel wat klein in dashboard mode. Een kleine tablet (7 a 8 inch) werkt beter vind ik.


Dashboard mode kan je automatisch uit het beeld laten verdwijnen (en verschijnen) en dan is de kaart met je track beeldvullend en dus precies het zelfde als alle andere apps.

Post Merge: 05-02-2023, 17:15
Maar hoe hou je een tablet heel op je motor?Dat is voor mij de grote meerwaarde van de Montana stevig.Ik ben zelf niet zo van tablets en rugged phones.Heb nu de stevigste behuizing die ik kon vinden op Ali.De samsung A53 weegt nu 400gram.En nog voelt hij lang niet zo sterk als de montana.En geen ip67.
Grootste punt voor mij is,ik vind het niet leuk.Zie navigeren als noodzakelijk kwaad.En te lui om me echt te verdiepen in een navigatie app of navigatie toestel.



Mijn iPhone is zelfs IP68 zoals veel moderne smartphones maar uiteraard weinig robust.


Denk dat de Carpe Iter vrijwel net zo robust is als een Montana. De oplaad-cradle van de Montana trilt op den duur ook stuk. Geloof dat Lyndon Poskitt er een stuk of 3 of 4 door heen heeft gejaagd.


Zwakke punt van het fijne grote CI tablet scherm is dat hij een groot scherm heeft:-) En een groot scherm heeft meer oppervlak dat onvrijwillig in contact kan komen met ongewenste objecten en dus sneller stuk kan gaan. Is niet anders dan een super grote roadbookhouder die ze in de rally gebruiken. Bij een crash willen die ook nog wel eens kapot gaan. Een Montana met een 7 inch scherm zou ook kwetsbaarder zijn.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #170 Gepost op: 05-02-2023, 17:46 »
Ja de grootte speelt ook zeker mee.Daar de 650 montana nog achter het ruitje paste.Steekt de 700 montana erboven uit.En dus kwetsbaarder.Ben ook zeker niet blij met de 5 V usb voeding van de 700 garmin.Heb er alwel 2 mtr tussen uitgeknipt.Maar je blijft met het 5V voedings gedeelte zitten.iter tablet is zeker mooi maar mij te kostbaar.En bijna niet gebruikt te koop.De 700 koop je voor €400 gebruikt.Het wordt gewoon tijd dat er paaltjes met kleurtjes komen langs de tet.Groen beginnersRood iets meer gevorderd.Zou je daar niet een EU potje voor kunnen aanvragen.?Genieten van de natuur is ontzettend hot tegenwoordig.



Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #171 Gepost op: 05-02-2023, 19:53 »
Haha en systeem D rijden met de linesman voorop.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 126
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #172 Gepost op: 05-02-2023, 20:48 »
We hebben vandaag lekker gereden.

Laad gewoon de track op mijn dagelijkse Android-telefoon.
De kaart van DMD2 plus de rallycontroller gebruiken is alles wat ik nodig heb.
RAM-telefoonhouder met draadloos opladen FTW

Ik heb specifiek opgemerkt hoe vaak ik in / uit zou zoomen en de kaart zou pannen. Die knoppen zitten precies waar ik ze elke keer zou verwachten. Het is ongecompliceerd en het werkt gewoon.

Geen drama met gpx op speciale apparaten. Of de extra kosten van het kopen van een Garmin of een extra robuuste telefoon of tablet.

Ik rijd niet vaak. Misschien is dat de reden waarom alle Android-telefoons lang meegaan, maar totdat mijn telefoon een vermeende trillingsdood sterft, zie ik geen reden om een ​​speciaal apparaat te gaan kopen. 





Sent from my LE2123 using Tapatalk

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 126
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #173 Gepost op: 05-02-2023, 21:07 »
P.S. het DMD2 map detail is van dien aard dat ik vandaag behoorlijk heb ingezoomd en gepand (vanwege de oude track die ik had).

De rally controler maakte dit heel gemakkelijk, terwijl je offroad reed
Met een touchscreen kan ik dat onmogelijk doen.

Hoe ik de hoeveelheid trillingen op mijn Android verminderen 



Sent from my LE2123 using Tapatalk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #174 Gepost op: 05-02-2023, 22:14 »
Hoe bevalt draadloos laden bij plus 25 gr?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 126
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #175 Gepost op: 05-02-2023, 23:08 »
ik had afgelopen zomer geen problemen in Spanje.

We zullen er weer zijn in april, dus ik zal zien of mijn geluk standhoudt.Het item dat vorig jaar wel faalde, was de Garmin 64st. Op dag 3 vormde zich een zwarte vlek op het scherm.

Op dag 5 kon ik het niet meer gebruiken

Sent from my LE2123 using Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #176 Gepost op: 05-02-2023, 23:52 »
Niet om het één  of ander maar die knopjes zijn ook niet gratis.Mijn telefoon werd te warm met draadloos opladen met volle zon erop.En ja garmin kan ook te warm worden in de hete zon.En valt dan uit.Moest dit weekend langs motorzaak voor een alp 650.Ik denk nerm de montana eens mee anders licht die ook maar in de kast.Maar hij heeft gewoon de hele weg op de bijrijdersbank gelegen en ben het laatste stukje toch maar lekker makkelijk via koekel maps gereden.Je pakt gewoon wat het makkelijkst werkt.En zo leer ik nooit navigeren ;D Maar boeie.Trouwens de honda werd het niet.totaal verrotte velgen en dan ook nieteen klein beetje verrot.Ik ga nu heel misschien kijken voor een nwe. Honda.Zou de eerste nwe. Motor voor me worden.Invoeren uit België. Schiet niet op qua prijs.Heb ook de honda cb1000 big one laten staan in utreg gaat toch te hard voor me.Goed weekend nog.