Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Wandel en ontwikkelingen.  (gelezen 1434 keer)

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Wandel en ontwikkelingen.
« Gepost op: 07-11-2009, 10:01 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Wandel en ontwikkelingen.
« Reactie #1 Gepost op: 07-11-2009, 10:09 »
Dat is bijna in mijn off-road achtertuin. Zal daar eens gaan wandelen met vrouw en kinderen.

Bedankt voor de tip :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: Wandel en ontwikkelingen.
« Reactie #2 Gepost op: 07-11-2009, 10:09 »
bedoel je daar mee ONVERHARD(op twee wielen) ::) ::) ::) ::) of echt om te wandelen :( :(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Wandel en ontwikkelingen.
« Reactie #3 Gepost op: 07-11-2009, 10:10 »
Hij bedoelt te zeggen dat er allerlei routenetwerken aangelegd worden voor wandelaars, fietsers en grootwild, maar nog niets voor off-roadrijders...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Wandel en ontwikkelingen.
« Reactie #4 Gepost op: 07-11-2009, 10:14 »
De provincie is bezig om 1150 kilometer wandelpad aan te leggen. Daarvan loopt 370 kilometer over particulier en agrarisch terrein. Zo moet een netwerk van wandel off-road outes door de hele provincie ontstaan
 
Mag zeker niet he? Van code groen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Wandel en ontwikkelingen.
« Reactie #5 Gepost op: 07-11-2009, 10:23 »

Mag zeker niet he? Van code groen?

Codegroen is een voorstander van het maken van een netwerk van off-roadroutes. Helaas is dit in het verleden als eens geprobeerd en het gevolg was een groene lawine van klachten, onbegrip en wantrouwen.

In een land als Nederland waar de meerderheid azijn pist acht ik dit niet haalbaar, maar dat is mijn privémening...

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Wandel en ontwikkelingen.
« Reactie #6 Gepost op: 07-11-2009, 11:52 »
Hij bedoelt te zeggen dat er allerlei routenetwerken aangelegd worden voor wandelaars, fietsers en grootwild, maar nog niets voor off-roadrijders...

Ja, historisch, waarom, door wie, werden deze paden historisch gebruikt. Dan zal je voor al deze groepen deze paden moeten openstellen, dan ben je pas cultuurhistorisch bezig.

Niets tegen offroaders,

Maar beleidpolitiek kan je beter praten over een allroadnetwerk.
Welk al in Nederland ligt, kijk maar naar onze routes, alleen niet zo openbaar, als de wandel een fietsnetwerken.

Wat komt door de insteek van beleidsmakers en georganiseerde groepen.
Alleen onze belangenorganisaties doen daar niks aan. De de A.N.W.B. en K.M.N.V. doen daar totaal niks mee.

Van de week kwam ik het nog tegen.

Een verkeersdeskundige van een Gemeente had bij mogelijk afsluiting van een onverharde weg een inventarisatie gemaakt van belanghebbende.
Lokaal, economische, fiets en wandel, tevens gaven aangespannen wagens ook aan dat het pad open moest blijven.

Dus onze groep Allroad, werd niet genoemd als belanghebbende. En dat zijn we zeker wel. En juist in gebieden met minder onverharde paden is het van cruciaal belang om zo'n pad open te houden als onderdeel van ons allroadnetwerk. Vaak zijn deze routes juist zeer belangrijk om als verbindingsroute te fungeren naar gebieden met een hoger gehalte aan legaal onverharde paden.

Tevens wil ik de nadruk leggen op het geld dat aan een pad van 9 kilometer wordt uitgegeven.
Terwijl ze moeilijk doen over onderhoud van bestaande onverharde paden.
Dat moeten dan weer trage wegen worden om minder onderhoud te kunnen plegen.

Terwijl onze allroad groep, nooit met groteintensiteit van deze paden gebruikt maakt.

Er zal dus ook meer onderscheid gemaakt moeten worden tussen auto en motoren.
Vaak worden er wegen afgesloten voor motorisch verkeer,( sluipverkeer) terwijl de motoren niet het probleem zijn.
Dus had men ook alleen maar afgesloten voor autos kunnen neerzetten

Post Merge: 07-11-2009, 12:03
9 kilometer 130000 €
per kilometer 14400 €

1150 km wandelnetwerk (Ms1000) 16.560.000 €

soms vraag ik me wel eens af voor wie en wat is daar dan de intesiteit van.
Het is recreatief dus alleen vakantie zaterdag en zondag feestdagen.
En dan vooral voor de groep die van lange afstandwandelen houd.

Vroeg met ook af of dit incl of excl verharding is.
De grootste groep wandelaars en fietsers, willen het liefst een verhard pad zonder gaten.