Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: verlengde proefrit Husqvarna 701, met instructie  (gelezen 883 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
verlengde proefrit Husqvarna 701, met instructie
« Gepost op: 04-04-2021, 10:52 »
Afgelopen vrijdag ben ik met Joep Teunesen op pad geweest. Mooie dag gehad, en nu weet ik ook hoe zo'n Husky 690 rijdt. Aanrader:
https://www.jtxracing.nl/husqvarna-701-enduro-experience

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: verlengde proefrit Husqvarna 701, met instructie
« Reactie #1 Gepost op: 04-04-2021, 11:19 »
Krijg je dan ook korting bij aanschaf ktm 701 aan het eind van de dag?
Leuk initiatief.
En hoe vond je het?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: verlengde proefrit Husqvarna 701, met instructie
« Reactie #2 Gepost op: 10-04-2021, 09:45 »
Het was een mooie dag. Beslist een aanrader.
Qua rijden: fijne motor, nergens een verassing in het rijden, geen klap verkeerd, beetje zwaar en in laag toerental een beetje traag op het gas vergeleken met mijn G450RR. Die is wat bokkiger, bruusker,  maar laat zich (ondanks de rally-voorbouw) wel makkelijker met een bliepje gas over een knip zetten. Voor een deel zou dit wel een mapping dingetje kunnen zijn.


De 701 lijkt het zwaartepunt wat meer op het voorwiel te hebben. In het begin zat ik wat teveel te duwen en te trekken, later liet ik de motor meer zijn gang gaan en dan gaat het beter.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 189
Re: verlengde proefrit Husqvarna 701, met instructie
« Reactie #3 Gepost op: 10-04-2021, 18:14 »
(...)

De 701 lijkt het zwaartepunt wat meer op het voorwiel te hebben. In het begin zat ik wat teveel te duwen en te trekken, later liet ik de motor meer zijn gang gaan en dan gaat het beter.


Een standaard Husqvarna 701 Enduro heeft 68 kg op het voorwiel, 80kg op het achterwiel met circa 2 liter in de tank.