Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Motor vervoeren naar Turkije  (gelezen 6429 keer)

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Motor vervoeren naar Turkije
« Gepost op: 04-03-2008, 12:59 »
Hi,
Ik ben Ton uit Amsterdam. Ik wil in April een maand in Syrie gaan rijden. Ik ben er van uit gegaan dat er meer transport mogelijkheden van hier naar Turkije zijn dan naar Syrie, dus ben ik op zoek gegaan naar een transporteur om mijn motor te vervoeren naar Turkije (bijvoorbeeld Ankara), en dat ik hem daar op zou kunnen halen (en een maand later weer terug). Helaas is dit tot nu toe niet zo eenvoudig gebleken (of heel erg duur).
Kan iemand een transporteur aanraden? Mijn voorkeur gaat uit naar een bedirjf waar ik de motor gewoon op een vrachtwagen erbij kan zetten, zonder al het gedoe met een krat bouwen en zo, maar sta voor alle mogelijkheden open.

Ton

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: Motor vervoeren naar Turkije
« Reactie #1 Gepost op: 04-03-2008, 14:04 »
Rij naar Ancona, pak de boot naar Cesme (1 dag en nacht)en rij in 2 dagen naar de grens.

Hou je voldoende tijd over om Syrie te zien.
Mocht het je lukken om vervoer te krijgen dan moet je beslist ook even naar Jordanie gaan.

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Re: Motor vervoeren naar Turkije
« Reactie #2 Gepost op: 04-03-2008, 15:22 »
Neo,
Bedankt voor de tip, maar het ziet er naar uit er alleen veerboten vanaf mei gaan. :-\
Ik blijf waarschijnlijk voornamelijk in het noorden van Syrie dus Jordanie weet ik nog niet zo, zat wel te denken aan een uitstapje Libanon. Ik heb trouwens gelezen dat in Jordanie alleen politie motor mag rijden of zoeits mafs?

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: Motor vervoeren naar Turkije
« Reactie #3 Gepost op: 04-03-2008, 15:41 »
Dat is idd zonde dat de ferrys pas in mei gaan.
In Jordanie mag alleen de koning op een motor rijden.
Libanon is ook interessant!




Maar motorrijden voor buitenlanders is geen probleem. Jordaniers mogen geen motor kopen en erop rijden.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Motor vervoeren naar Turkije
« Reactie #4 Gepost op: 04-03-2008, 17:10 »
Vervoer naar een haven is goedkoper dan naar bijvoorbeeld ankara, dat wordt dan vliegen.

Misschien ff Peet van motortransport.nl consulteren.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Motor vervoeren naar Turkije
« Reactie #5 Gepost op: 04-03-2008, 18:06 »
Jordanie en Syrie zijn met de motor geen probleem (wel visum nodig natuurlijk).

Jordanie is mooi en ok, zolang je geen amerikaan bent, want dan sta je bij elke roadpost 2 uur stil schat ik. Ik heb wel eens stenen gooiende kindertjes gehad... maar nooit echt serieus bedrijgend (hoewel het wel raar aandoet als ze zomaar stenen gaan gooien, alsof de rest van de wereld slecht is..)

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Re: Motor vervoeren naar Turkije
« Reactie #6 Gepost op: 04-03-2008, 23:52 »
Ik heb motortransport.nl al geprobeerd, helaas doen zij geen transport naar Turkije. Ik heb specifiek Ankara gevraagd, maar ik neem aan dat als ze naar een andere plek in Turkije transporteerden, ze dat wel hadden gemeld. :-[
Ik ben eerder in de regio geweest (zonder motor), en heb Syriers en Libanazen als erg aardige mensen ervaren. Jordanie ben ik echt door geraced dus heb weinig van de mensen mee gekregen. Jammer van dat stenen gooi incident, ik ga er maar van uit dat je in elk land rotjochies hebt. Helaas. Ik neem aan dat je maar hard hebt doorgereden?
Zo te zien kan mag je er in ieder geval wel motor rijden  :D


Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Re: Motor vervoeren naar Turkije
« Reactie #7 Gepost op: 05-03-2008, 16:35 »
Heb ondertussen motortransport.nl nog maar een keer gemaild, of ze naar een andere plek in de buurt konden veroeren. Eenige optie was Israel.... Da's niet ideaal als je naar Syrie wilt gaan (kom je Syrie dus niet in, als je in Israel bent geweest).
Ik hoor van steeds meer 'gewone' transport bedrijven dat ze er min of meer geen zin in hebben, en begin een beetje wanhopig te worden.  :'(
De eenige die tot nu toe wel naar Turkije wil vervoeren is een Duits bedrijf, Bikeworld Travel. Allemaal heel netjes geregeld, kratten erbij en zo, met vliegtuig. Kost wel eventjes 1729 euro... Ouch..
Heeft iemand nog een idee? Ik zie het gewoon echt niet zitten om 4000 km op een 1 cylinder te rijden alleen om ergens te komen. Dat is met mijn rijervaring waarschijnlijk 1 week vakantie kwijt. En ik moet ook nog terug...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Motor vervoeren naar Turkije
« Reactie #8 Gepost op: 05-03-2008, 17:35 »
Neo,
Bedankt voor de tip, maar het ziet er naar uit er alleen veerboten vanaf mei gaan. :-\
Ik blijf waarschijnlijk voornamelijk in het noorden van Syrie dus Jordanie weet ik nog niet zo, zat wel te denken aan een uitstapje Libanon. Ik heb trouwens gelezen dat in Jordanie alleen politie motor mag rijden of zoeits mafs?
Volgens mij al eerder hoor. Vanaf maart met Minoan

http://www.aferry.nl/quote/booking/afrybook.asp?SD=81421897204820080305163441

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Re: Motor vervoeren naar Turkije
« Reactie #9 Gepost op: 06-03-2008, 10:06 »
Hi Zot,
Bednakt voor de tip, de link was van Italie naar Griekenland, maar ik ben wel verder gaan zoeken Ik heb ondertussen een andere veerboot van Ancona naar Cesme in turkije gevonden, maar die doet er weer 2.5 dagen over.
Hoe ik het ook bekijk, als ik zelf met de motor mee ga ben ik minmaal 10 dagen op en neer aan het rijden en een paar dagen aan het bijkomen hier van. Ik wil specifiek een maand in het noorden van Syrie gaan fotograferen. Ik zou graag lekker rustig door europa tuffen en ervan genieten, maar heb dus dit specifiek doel. En 10 dagen extra vrij nemen wordt dus lastig.
Dus zoek ik nog steeds een manier om de motor gewoon op een vrachtwagen te zetten en in Turkije op te halen. In ieder geval iedereen hier bedankt voor de suggesties en info!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1819
Re: Motor vervoeren naar Turkije
« Reactie #10 Gepost op: 06-03-2008, 10:27 »
er zijn toch verschillende transportbedrijven met turkse filialen?

DHL en schenker in ieder geval. Volgens mij frans maas tegenwoordig DSV ook. Daar kun je toch gewoon een meter laadruimte kopen neem ik aan evt. via expediteur?? Maar misschien heb je die al geprobeerd en te duur bevonden?

frank

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Re: Motor vervoeren naar Turkije
« Reactie #11 Gepost op: 06-03-2008, 11:01 »
Thx for the tips! DSV net gemaild, Schenker ga ik zo bellen. DHL (heb speciale motor vervoer afdeling gemaild) doet het niet, die zeggen dat ze geen tijdelijke import van een motor in Turkije kunnen regellen...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 41
Re: Motor vervoeren naar Turkije
« Reactie #12 Gepost op: 06-03-2008, 21:03 »
Hallo

Wij zijn van de zomer met de auto naar turkije gereden en weer terug. We hebben gekeken naar mogelijkheden voor de motor maar toen we daar waren kregen we een idee voor de volgende keer.

Je kunt je motor met een vrachtwagen meesturen en dan naar zo'n douaneplaats (neutrale grond oid, ik weet niet meer hoe je dat noemt) laten brengen en dan inklaren. Die zijn niet specifiek alleen in Istanbul of Ankara maar volgens mij door heel Turkije. Dan kun je je motor dus met elk vervoersbedrijf naar turkije laten vervoeren en ben je nergens van afhankelijk. Ik weet niet meer precies hoe het in zijn werk gaat, maar ik ga effe iemand laten reageren die dat wel weet...

succes ermee
Ti-ta-transalp!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Motor vervoeren naar Turkije
« Reactie #13 Gepost op: 06-03-2008, 22:49 »
Hallo

Wij zijn van de zomer met de auto naar turkije gereden en weer terug. We hebben gekeken naar mogelijkheden voor de motor maar toen we daar waren kregen we een idee voor de volgende keer.

Je kunt je motor met een vrachtwagen meesturen en dan naar zo'n douaneplaats (neutrale grond oid, ik weet niet meer hoe je dat noemt) laten brengen en dan inklaren. Die zijn niet specifiek alleen in Istanbul of Ankara maar volgens mij door heel Turkije. Dan kun je je motor dus met elk vervoersbedrijf naar turkije laten vervoeren en ben je nergens van afhankelijk. Ik weet niet meer precies hoe het in zijn werk gaat, maar ik ga effe iemand laten reageren die dat wel weet...

succes ermee

Duty Free zone. Dit is een douane depot waar je spullen afgeladen worden en waar je het op kunt halen. Net alsof je de grens over rijdt.

Iemand

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Re: Motor vervoeren naar Turkije
« Reactie #14 Gepost op: 07-03-2008, 08:45 »
Is dit wat?? Ik zie in de lijst wel Turkije staan.


http://www.eurosprint.eu/