Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: duinen rijden, waar!  (gelezen 7011 keer)

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: duinen rijden, waar!
« Reactie #15 Gepost op: 26-05-2013, 23:06 »
Jawel bij Zagora maar da's echt niet veel.

Ouazarzate ligt aan de voet van de hoge Atlas. Het zand ligt ver zuidelijker daarvan voorbij de Anti-Atlas, langs de (droge of ondergrondse) rivieren als Oued Ziz (Erg Chebbi) of de Draâ (tot aan de Atlantische Oceaan, Erg Chegaga in het bijzonder). Langs die bedding ligt het zand (zoals in Zeeland langs de zee). Daar wordt het door de wind opgestoven tot hoge duinen. Daar bevinden zich ook de grote droge kleimeren en pannen waar je soms lekker in het fesjfesj kunt rommelen. Ik weet stenen pistes zó erg dat je naast je motor gaat zitten jammeren of het alsjeblieft niet op kan houden.

Ouazarzate is vanuit Europa niet snel te bereiken. Dat gaat altijd met een overnachting in Casa Blanca voor zover ik weet. Transavia vliegt op Marrakech rechtstreeks, maar dan moet je met de bus of gedeelde taxi de Hoge Atlas over via de Tizi 'n Tichka (een col) om in Ouazarzate aan de andere kant van de Atlas te geraken. Kost je dus al 2 dagen. Dan naar Mhamid (veeeel zand maar lage duintjes van max 4m.) en dus door naar Chegaga kost je nog 'ns een dag rijden.

Voor de beste dingen in Marokko moet je eigenlijk even de tijd hebben. Als je zwartgeblakerd de woestijn uit komt kun je in de Anti-Atlas bizar mooie tracks en paden cruisen door oases uit Duizend-en-één-nacht!

Ik zou serieus, zoals Floor ook oppert, naar Tunesie kijken. Klein en bereikbaar landje met heel veel zand. Ook Peter krijgt het duinzand niet dichterbij getoverd denk ik.
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4267
Re: duinen rijden, waar!
« Reactie #16 Gepost op: 29-05-2013, 13:08 »
Motoren huren in tunesie is niet makkelijk denk ik. Ik ken er geen aanbieders. Ook daar is het overigens zoeken naar hoge duinen hoor. Diep in het zuiden zijn er genoeg, maar mag je daar al komen zonder militair permit? 2010 iig. nog niet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: duinen rijden, waar!
« Reactie #17 Gepost op: 29-05-2013, 13:40 »
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: duinen rijden, waar!
« Reactie #18 Gepost op: 29-05-2013, 15:45 »
4 dagen rijden 6500Dhs (als dat de UAE dirham is'is dat ongeveer 10.000 euro of reken ik verkeerd?)
dat was niet echt de bedoeling..
 
misschien toch naar roemenie met FV...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: duinen rijden, waar!
« Reactie #19 Gepost op: 29-05-2013, 15:57 »
bij die buitelaar kan je goedkoop huren en rijden ik weet alleen niet of je daar hoge duinen hebt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: duinen rijden, waar!
« Reactie #20 Gepost op: 29-05-2013, 16:07 »
Kim, da's 1400 Euro ongeveer.


Edit: Ziet er trouwens niet verkeerd uit, al is de prijs wat hoger dan Memotours/Yoshimoto. En ik kan nergens vinden wat voor motoren ze meegeven.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: duinen rijden, waar!
« Reactie #21 Gepost op: 29-05-2013, 19:06 »
hmm 1400 euro....
 

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: duinen rijden, waar!
« Reactie #22 Gepost op: 29-05-2013, 19:40 »
Jammer dat je zo weinig tijd hebt.

Omgerekend naar 15 dagen Marokko geef je mij een budget van 5200 euro p/p.... Voor dat geld krijg je je vlucht gratis en laat ik je aan huis ophalen  :)


(*minimaal 4 deelnemers)


 :D
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: duinen rijden, waar!
« Reactie #23 Gepost op: 29-05-2013, 21:20 »
hmm 1400 euro....


Precies... ticket retour met Emirates is 600 euro. Dan heb je voor 2000 euro 4 dagen knallen in de duinen met een CRF450 incl. hotelovernachtingen en 3x per dag eten, zelfs de benzine zit er bij in. Als je dat gaat vergelijken met bv. een rally met eigen motor in Afrika, dan is het spotgoedkoop.


Sterker nog.. zo'n FV dagje met een WR450 huur kost je ook bijna 300 euro per dag... da's dan zonder overnachting, diner en vervoer er naar toe... ik wist het wel  :P
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: duinen rijden, waar!
« Reactie #24 Gepost op: 30-05-2013, 07:14 »
edit-ik had hier een rekenfoutje gemaakt. laat maar zitten.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: duinen rijden, waar!
« Reactie #25 Gepost op: 31-05-2013, 20:57 »
Dat ziet er wel fijn uit. Hoeveel dagen per jaar kun je in dubai, al dan niet, rijden?
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4267
Re: duinen rijden, waar!
« Reactie #26 Gepost op: 02-06-2013, 09:18 »
Volgens mij was Frans zijn uitstapje roemenie inclusief slapen en eten hoor Ollie. All-In stond er bij, dus misschien zelfs inclusief de benzine :-)
 
Maar duinen ga je niet vinden in Roemenie. De UAE daarintegen... man man, wat een mooie paden en duinen daar!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: duinen rijden, waar!
« Reactie #27 Gepost op: 24-06-2013, 14:15 »
Nou, wat is het geworden?
KTM 300 EXC TPI