Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Onderdelen husaberg fe450e  (gelezen 1091 keer)

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Onderdelen husaberg fe450e
« Gepost op: 13-06-2020, 13:55 »
.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Onderdelen husaberg fe450e
« Reactie #1 Gepost op: 13-06-2020, 14:03 »
Twee zaken die in het verleden veel Husaberg deden zijn Lemmens in Veldhoven en Brouwer in Zwartebroek. Ook is er een vrije actieve, internationale Facebookgroep (Husaberg 70 degree riders) waar veel kennis en tips worden uitgewisseld. Veel delen zijn uitwisselbaar met KTM, maar daar wordt het niet goedkoper van.

Ben zelf ook net nieuw in het Husabergwereldje dus kan je nog niet veel verder helpen.

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Re: Onderdelen husaberg fe450e
« Reactie #2 Gepost op: 13-06-2020, 14:06 »
Bedankt. Dat is snel  ;D  ga ik eens bekijken!


Heb jij toevallig enig idee hoeveel mm pakking papier zou werken of maakt dat niet zoveel uit?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Onderdelen husaberg fe450e
« Reactie #3 Gepost op: 13-06-2020, 14:13 »
Had jij niet een ouwer model husaberg?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Onderdelen husaberg fe450e
« Reactie #4 Gepost op: 13-06-2020, 14:32 »
Twee zaken die in het verleden veel Husaberg deden zijn Lemmens in Veldhoven en Brouwer in Zwartebroek. Ook is er een vrije actieve, internationale Facebookgroep (Husaberg 70 degree riders) waar veel kennis en tips worden uitgewisseld. Veel delen zijn uitwisselbaar met KTM, maar daar wordt het niet goedkoper van.

Ben zelf ook net nieuw in het Husabergwereldje dus kan je nog niet veel verder helpen.


Volgens mij vergeet je ANDRÉ


en in de bermuda driehoek hier zitten er ook nog wel enkele meer met husa historie
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: Onderdelen husaberg fe450e
« Reactie #5 Gepost op: 13-06-2020, 15:11 »
Welk type is het? Kantelblok of nog ouder?

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Onderdelen husaberg fe450e
« Reactie #6 Gepost op: 13-06-2020, 15:20 »
Andre doet weinig met husa.
Die stuurt dat door naar zwartebroek.
Ligt vlak bij elkaar.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Onderdelen husaberg fe450e
« Reactie #7 Gepost op: 13-06-2020, 16:33 »
Kantelblok is 90% KTM dus voor goede prijzen bij die dealer. Het oudere type zal idd een stuk moeilijker worden voor onderdelen. Er zit in de VK en grote waarvan de naam me ff niet binnen schiet.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Re: Onderdelen husaberg fe450e
« Reactie #8 Gepost op: 13-06-2020, 17:00 »
In Engeland zit Taffy van Taffmeisters.co.uk.
Maar inderdaad is de KTM dealer je bron voor onderdelen van de nieuwe modellen.
Het steeds uitvallen kan aan allerlei dingen liggen maar begin eens met tank leeg maken en filter vervangen.

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Re: Onderdelen husaberg fe450e
« Reactie #9 Gepost op: 13-06-2020, 21:38 »
.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Onderdelen husaberg fe450e
« Reactie #10 Gepost op: 13-06-2020, 22:23 »
En jij vertrouwt een boer :o
amsterdammers zijn onbetrouwbaar maar boeren is gewoon vragen om problemen.
succes met sleutelen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Onderdelen husaberg fe450e
« Reactie #11 Gepost op: 14-06-2020, 10:28 »
Na van een koude kermis thuis te zijn gekomen op mijn eerste echte ritje na de proefrit; ding valt elke twee minuten uit en start dan mega moeilijk. (Bij mijn uitgebreide proefrit van 20 minuten was er niks aan de hand.) staat Bergje nu in de omgebouwde eetkamer te wachten tot ik hem helemaal na kan lopen.


Nu wilde ik vast en pakking setje bestellen, maar ik ben al uren aan het zoeken en ik kan niks vinden. Sowieso valt op dat blijkbaar alles erg duur is. Ik kom voorvork keerring setjes tegen van 60€ enzo, terwijl ik toch echt gewend ben dat die dingen 5€ ps kosten ofzo... Het offroad wereldje is nieuw voor mij, maar ik had gedacht dat vanwege het vaker onderhoud moeten plegen aan deze machines het eerder allemaal wat goedkoper zou zijn dan duurder dan bij wegmotoren: heeft iemand een fijn adresje waar ze een beetje assortiment hebben voor een husaberg fe450e ?


Ik zoek iig een pakkingset of een koppelingsdekselpakking en voorvorkkeerringen, daarnaast moet hij ook eens goed afgesteld worden dus voor de toekomst heb ik sproeiers etc nodig.


Edit: als iemand weet hoeveel mm pakking papier zou werken bestel ik anders en rol van dat spul en snijd ik het zelf uit. Maar maakt dat nog uit?


Als ik het topic niet juist heb geplaatst, of als er een algemeen husaberg topic is die ik niet heb gevonden, mijn excuses.


Ik heb er een paar gehad en zou eerst eens controleren of je daadwerkelijk een 450 uit 2004 hebt. Er is destijds door Brouwer flink gerommeld met bouwjaren en kentekens (allemaal import USA). Heel veel 2004 bleken achteraf 2003's of zelfs 2002's te zijn. Belangrijkste waar je dat aan kan zien is de dynamo. Als je een "natte" kokusan hebt is het waarschijnlijk wel een 2004. Als je een "droge" motoplat hebt is het op zijn best een 2003. Dan heb je waarschijnlijk gelijk je probleem van afslaan en slecht starten te pakken........

Post Merge: 14-06-2020, 10:31

Bedankt allemaal. Het is er een uit 2004 dus nog geen kantel blok. Ga het eerst idd zoeken in de benzine toevoer. Heb de carburateur er al af, ga dat eerst allemaal eens reinigen en nalopen. Weet ik meteen wat er aan sproeiers in zit, aangezien de afstelling sowieso niet ideaal was.


Mijn vertrouwen in de mensheid is wel weer een deuk opgelopen. >:( Die man kwam over als een nette, eerlijke boer die enigszins wist waar die het over had. Ik hou mijn hart vast aangezien hij zelf vrij recent het blok gesplitst zou hebben voor wat lagers en zelf zuigertje heeft vervangen. Toch weer te naïef geweest en misschien een beetje voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten ;D  ... Maar jullie maken het wel weer een beetje goed ;) 



Tis wel de keihin


Zie mijn eerdere post. De modellen vanaf 2004 hebben een Keihin FCR. Als dit origineel is hoef je echt geen sproeiers te wisselen. Eerder zou ik kijken of de sproeiers door lang stilstaan niet vuil zijn. Dan zou ik gewoon beginnen met een ultrasoon badje, De kanaaltjes in de acceleratiepomp kunnen dicht zitten en dan loopt ie voor geen meter. Denk er om dat de FCR een geliefde modificatie is dus je hebt geen garantie dat het dus een 2004 is.


En de slijtage delen zoals vering, remmen, wielen, wiellagers, etc is gewoon ktm. Kun je dus voor bij de KTM-boer terecht. Groot voordeel van de Husaberg vindt ik dat het luchtfilter optimaal achter het balhoofd zit. Dit wordt aanzienlijk minder snel vuil als van een KTM. Ik heb er in totaal 3 gehad. Een nieuwe Fe400 uit 2003, 450 uit 2005 en een 450 kantelblok uit 2009. Nooit iets stuk gehad behalve de motoplat ontsteking. En heel fijne fietsjes. Ik ben ook van mening dat motorfietsen niet uit zichzelf stuk gaan. De rijder maakt hem stuk. Naar mijn mening heeft de Husaberg onterecht een slecht naam als onbetrouwbaar. (met uitzondering van de Motoplat ontsteking)


Dus ik zou zeggen, maak hem in order en je hebt een fijne fiets.

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Re: Onderdelen husaberg fe450e
« Reactie #12 Gepost op: 14-06-2020, 21:00 »
.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Onderdelen husaberg fe450e
« Reactie #13 Gepost op: 14-06-2020, 21:09 »
Mooi dat je hem kan terugbrengen.
Dus wel een eerlijke boer.
Succes met je zoektocht.
Een ktm 690 niks voor je?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Onderdelen husaberg fe450e
« Reactie #14 Gepost op: 15-06-2020, 13:27 »
Je staat zo op netjes maar je vraagt hier om advies en als iemand moeite neemt om te reageren reageert je vervolgens zelf niet meer. Bovendien zit je op motorforum om advies te vragen over je carburateur dus krijg je allemaal halve verhalen. Dat vindt ik dan weer niet netjes.