Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: "Autoziek" op motor????  (gelezen 12115 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: "Autoziek" op motor????
« Reactie #30 Gepost op: 22-08-2008, 09:43 »
De veer slaat bij sprongen nooit door en dat is voor mij meestal voldoende om er met mijn vingers af te blijven... De veer voorspanning kan ook niet meer hoger (staat onderin), maar ik ga inderdaad volgende keer maar eens proberen om de ingaande demping 2 slagen in te draaien (Maar met dit weer zal de baan in Bleiswijk morgen niet open zijn >:()

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: "Autoziek" op motor????
« Reactie #31 Gepost op: 22-08-2008, 16:25 »
mooi dat zandduinen rijden.
Ben idd bang dat de baan in bleiswijk morgen neit open is ivm modder.......

Offline member

  • Africa Twin & VW Buggy 2.0L
  • *****
  • Berichten: 540
Re: "Autoziek" op motor????
« Reactie #32 Gepost op: 24-08-2008, 22:46 »
wow ik wordt al zeeziek als ik naar dat filmpje kijk.  Op de motor nog nooit last gehad, in de auto als ik zelf rij ook geen problemen. Maar op een boot of achterin een auto dan voel ik mij vaak naar enkele minuten doodziek. Reden om boten te mijden en altijd voorin een auto te zitten en als het ff kan zelf te rijden. ik ga ook maar eens dat primatour proberen.

Als je er over nadenkt dan zou de oorzaak toch echt in de vering moeten zitten. Probeer die eens af te stellen dat die qua stugheid en demping op de LC4 lijkt. Of je zou er veel te verkrampt op zitten/staan?   
ik ben voorlopig nog maar even een af(ge)vallige.....

Offline member

  • HP2
  • Member
  • *
  • Berichten: 136
Re: "Autoziek" op motor????
« Reactie #33 Gepost op: 25-08-2008, 16:56 »
Ik denk eerder aan 't trillen van de brommer...lijkt me geen turbine qua lopen immers :)
Met vriendelijke groet,

Albert J. Siemers

"Assumption is the mother of all fuck-ups"

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: "Autoziek" op motor????
« Reactie #34 Gepost op: 25-08-2008, 21:51 »
Als trillen er mee te maken heeft is het in ieder geval een gebrek aan trillingen want vergeleken met een LC4 is de 530 trillingsloos .....
Wat ik zelf niet plezierig vind, of in ieder geval aan moet wennen, is dat de 530 zo ontzettend licht stuurt. Daardoor krijg je het gevoel dat je geen stuur vast hebt en dan ga ik toch in het stuur knijpen. Ook heb ik vanaf dag 0 (nieuw gekocht!) het idee dat het stuur scheef staat, maar dat is volgens de motorzaak gezichtsbedrog.
Binnenkort starten de OTRen weer en kan ik kijken wat er op langere afstanden gebeurt. ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: "Autoziek" op motor????
« Reactie #35 Gepost op: 25-08-2008, 23:31 »
Laat eens iemadn anders kijken naar  de stand van het stuur als second opinion.
Vraag eens op noppenforum of er meer mensen zijn die de 530 extreem licht vinden sturen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: "Autoziek" op motor????
« Reactie #36 Gepost op: 30-08-2008, 17:22 »
Waarschijnlijk lag het aan de vering!!
Vandaag ingaande demping 2 draaien gegeven en nergens meer last van!! (had nog wel een primatour ingenomen, maar vorige keer hielp dat alleen in die zin dat ik niet over hoefde te geven, maar was toch nog knap beroerd.)
De sprongen gingen ook ineens veel verder!!
Volgende keer nog een keer proberen zonder primatour.