Och, ik ken het gedonder. Ik gebruik ook een >2005 DR-Z400 voorvorkje omdat dat een van de weinige enigzins makkelijk te verkrijgen en enigzins fatsoenlijke conventionele vorken zijn. Een '96-'98 RM voorvork uit de USA laten verschepen is een duur grapje, WP Extreme's liggen niet op elke hoek van de straat, Marzocchi Magnums met enig leven achter de rug wil je niet, blabla.
En met conventionele vorken hou je toch meer stuuruitslag over dan met USD's omdat het smalle deel bovenaan zit.
Mijn DR-Z voorpoot-perikelen. Misschien haal je d'r nog een ideetje uit.
Balhoofdpennen maatje 'te kort' (SV) en 'past niet' (DR-Z) maken kennis met de zaag en lasapparaat. Ik had er toch niks aan, dus nooit geschoten is altijd mis. Een pennetje laten draaien kon altijd nog.
Ruzie met de radiator bij nog niet eens maximale stuuruitslag:
De DaBit-manier om dat op te lossen: 2 kachelradiatortjes van een Hyundai H200 en Ford Ka voor 15 euro gescoord, de zaag erin gezet, en vrijwel de eerste aluminium-laservaring opgedaan met dat 0,8mm dikke aluminium
Kroonplaat DR-Z en balhoofdbuis SV maakten ook al ruzie, dus de armeluis-freesmachine (Chinees 39,95 boorkolommetje) maar aan het werk gezet:
Vol in de hydraulische stop met een Unicross op 3,5 bar:
LC4 Adventure wiel, 320mm remschijf, LC4 620 remklauw, adapter gedecoupeerzaagd van 6mm staal, spatbord van een DR-Big.
(sorry heren; ombouwen door d'r bergen geld in te pompen is relatief makkelijk, alleen heb ik geen bergen geld. Ik gebruik gewoon wat ik heb liggen of wat de wereld niet hoeft te kosten)
Verder moest ik de veerweg nog wat verkleinen omdat ik 'm anders niet in balans krijg met de achterkant en de zadelhoogte te extreem zou worden ('t is nu al royaal meer dan de zadelhoogte van een LC4 Adventure). Dat is gedaan door busjes op de demperstang plaatsen:
Ik had ook simpelweg meer negatieve veerweg aan kunnen houden, maar dan had ik wel erg slappe veren nodig. Gewoon kortere veren zonder die busjes ging klapperen (duh..).
De veren die erin zitten zijn trouwens ook van een LC4 Adventure. Die zijn een mm of 20 korter dan die van de DR-Z, passen, en toevallig was de veerconstante van het setje dat ik had liggen aardig goed.