Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Rara wat klopt hier niet?  (gelezen 4135 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: Rara wat klopt hier niet?
« Reactie #30 Gepost op: 27-07-2012, 21:49 »
Laat die volgende ronde maar komen.  8)


Zal wel over het verlengen van de cardan gaan :P ;)

Leuk project!
Gerrit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Rara wat klopt hier niet?
« Reactie #31 Gepost op: 27-07-2012, 22:58 »

Zal wel over het verlengen van de cardan gaan :P ;)

Leuk project!


Interessant  :o
Wacht maar tot ik de foto plaats van een bepaalde groene motor.  8)
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: Rara wat klopt hier niet?
« Reactie #32 Gepost op: 28-07-2012, 22:22 »
Helaas, ik ga mijn cardan niet verlengen. Het is een hoop gedoe, met nog meer gedoe en je wint er helemaal niet zo veel mee.
En voor de draai cirkel word het alleen maar slechter.
Ik ben wel hard aan het denken wat voor foto er nu moet komen.... er zit nog wel meer op dat net even anders is.
Wellicht moet ik hier een open topic van maken dat iedereen er een foto mag plaatsen van een briljante onopvallende modificatie.
Don't fix anything if ain't broken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Rara wat klopt hier niet?
« Reactie #33 Gepost op: 29-07-2012, 20:58 »
Och, ik ken het gedonder. Ik gebruik ook een >2005 DR-Z400 voorvorkje omdat dat een van de weinige enigzins makkelijk te verkrijgen en enigzins fatsoenlijke conventionele vorken zijn. Een '96-'98 RM voorvork uit de USA laten verschepen is een duur grapje, WP Extreme's liggen niet op elke hoek van de straat, Marzocchi Magnums met enig leven achter de rug wil je niet, blabla.
En met conventionele vorken hou je toch meer stuuruitslag over dan met USD's omdat het smalle deel bovenaan zit.

Mijn DR-Z voorpoot-perikelen. Misschien haal je d'r nog een ideetje uit.

Balhoofdpennen maatje 'te kort' (SV) en 'past niet' (DR-Z) maken kennis met de zaag en lasapparaat. Ik had er toch niks aan, dus nooit geschoten is altijd mis. Een pennetje laten draaien kon altijd nog.


Ruzie met de radiator bij nog niet eens maximale stuuruitslag:


De DaBit-manier om dat op te lossen: 2 kachelradiatortjes van een Hyundai H200 en Ford Ka voor 15 euro gescoord, de zaag erin gezet, en vrijwel de eerste aluminium-laservaring opgedaan met dat 0,8mm dikke aluminium  ::)




Kroonplaat DR-Z en balhoofdbuis SV maakten ook al ruzie, dus de armeluis-freesmachine (Chinees 39,95 boorkolommetje) maar aan het werk gezet:


Vol in de hydraulische stop met een Unicross op 3,5 bar:



LC4 Adventure wiel, 320mm remschijf, LC4 620 remklauw, adapter gedecoupeerzaagd van 6mm staal, spatbord van een DR-Big.
(sorry heren; ombouwen door d'r bergen geld in te pompen is relatief makkelijk, alleen heb ik geen bergen geld. Ik gebruik gewoon wat ik heb liggen of wat de wereld niet hoeft te kosten)


Verder moest ik de veerweg nog wat verkleinen omdat ik 'm anders niet in balans krijg met de achterkant en de zadelhoogte te extreem zou worden ('t is nu al royaal meer dan de zadelhoogte van een LC4 Adventure). Dat is gedaan door busjes op de demperstang plaatsen:



Ik had ook simpelweg meer negatieve veerweg aan kunnen houden, maar dan had ik wel erg slappe veren nodig. Gewoon kortere veren zonder die busjes ging klapperen (duh..).

De veren die erin zitten zijn trouwens ook van een LC4 Adventure. Die zijn een mm of 20 korter dan die van de DR-Z, passen, en toevallig was de veerconstante van het setje dat ik had liggen aardig goed.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: Rara wat klopt hier niet?
« Reactie #34 Gepost op: 30-07-2012, 00:45 »
Och, ik ken het gedonder. Ik gebruik ook een >2005 DR-Z400 voorvorkje omdat dat een van de weinige enigzins makkelijk te verkrijgen en enigzins fatsoenlijke conventionele vorken zijn. Een '96-'98 RM voorvork uit de USA laten verschepen is een duur grapje, WP Extreme's liggen niet op elke hoek van de straat, Marzocchi Magnums met enig leven achter de rug wil je niet, blabla.
En met conventionele vorken hou je toch meer stuuruitslag over dan met USD's omdat het smalle deel bovenaan zit.

Ik heb het niet eens om de stuuruitslag gedaan.
Ik had een KX250 usd vork in ktm kroonplaten maar die had stick slip niet te filmen en was ik dus helemaal zat (en ik vind het niet mooi in een fiets met klassieke vormen).
Die wp extreme dingen heb ik een paar keer in handen gehad en vind ik ook geen feest, buiten dat ik die eigenlijk ook helemaal niet mooi vind.
Marzocchi magnums heb ik nooit in het wild gezien en heb geen idee of dat wat is,.. en voor de rest zou ik geen dikke normale voorvork weten met 260mm slag (of meer) met cartridge.

Eigenlijk heb ik alle problemen die ik had wel getakeld met die vork :D
Binnenkort eens testen in het zand met spring bulten. Voor op straat zou ik eigenlijk veren willen met een ander progressief karakter maar als ik dan te veel inlever op het offroad gedoe laat ik het zo.
En stiekem zou ik wel preload verstelling willen hebben maar kan even geen simpele oplossing bedenken (ik rijd op straat met 2x 17" en offroad met 21" om 18") ik zou graag meer mogelijkheden hebben om de geometrie daar op aan te passen.
Don't fix anything if ain't broken.