Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tripy elektronisch GPS roadbook  (gelezen 10219 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Tripy elektronisch GPS roadbook
« Reactie #15 Gepost op: 10-03-2006, 09:57 »
Ach, als je regelmatig roadboekritten uitzet weet je hoeveel tijd erin gaat zitten om de route uiteindelijk goed op papier te zetten. Daar gaan heel wat kilometers meer in zitten dan de route zelf, en dus heel wat benzine. Zet je meerdere ritten per jaar uit loopt dat behoorlijk op.
Maar dat is dan alleen bekeken vanuit het punt van de uitzetter, vanuit de toerrijder zelf die graag een ritje zou willen rijden is het inderdaad wel een behoorlijk bedrag waar je waarschijnlijk heel wat nachtjes over moet slapen :-\

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 17
Re: Tripy elektronisch GPS roadbook
« Reactie #16 Gepost op: 10-03-2006, 18:20 »
Klinkt alsof we eens een mooie demo moeten krijgen in de vorm van een leuk roadbook  :)

Robin, actieve club als we zijn komen we natuurlijk graag even naar Harderwijk :). Kunnen we meteen even dat ritje proberen van het voorbeeld.

Dat kan natuurlijk altijd. Ik weet niet hoeveel mensen er serieus geinteresseerd zijn op het forum maar een demoritje voor een aantal personen kunnen we natuurlijk regelen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Tripy elektronisch GPS roadbook
« Reactie #17 Gepost op: 10-03-2006, 19:48 »
Dat kan natuurlijk altijd. Ik weet niet hoeveel mensen er serieus geinteresseerd zijn op het forum maar een demoritje voor een aantal personen kunnen we natuurlijk regelen.


Voor een ritje ben ik altijd serieus geintresseerd, demo of niet  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 190
Re: Tripy elektronisch GPS roadbook
« Reactie #18 Gepost op: 10-03-2006, 21:11 »
Nog meer Vroegah: Toen ik lid was van een duikclub had deze de toen nog zeldzame duikcomputer (en andere duurdere materialen) in hun bezit. Voor een redelijke huurprijs konden leden die uitproberen of gewoon gebruiken.

Als het voordeel van zo'n apparaat het uitzetten van routes is, én dit wordt regelmatig gedaan, is het dan niet een goed idee dat zo'n apparaat door deze club aangeschaft wordt en kan rouleren tussen de leden???
Alle leden profiteren immers van uitgezette routes!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Tripy elektronisch GPS roadbook
« Reactie #19 Gepost op: 11-03-2006, 09:34 »
Dan loop je dus al tegen een probleem aan ECM.....

Dit is geen club..............
Als in: geen bestuur, geen penningmeester, geen clubkas......... ::)

En gezamenlijk een duur apparaat kopen, ben ik niet zo voor tenzij ik het zelf met een paar vrienden zou doen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Tripy elektronisch GPS roadbook
« Reactie #20 Gepost op: 11-03-2006, 11:32 »
En voor het mooie moet je er net zoveel hebben als dat er deelnemers aan het ritje zijn..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Tripy elektronisch GPS roadbook
« Reactie #21 Gepost op: 11-03-2006, 11:41 »
Toch is dat idee van ECM wel goed.
Het apparaat kan toch ook mooie roadbooks uitprinten?
Dus een apparaat dat rouleerdt tussen de "routemakers" dat scheelt tijd en benzine, toch?
En voor het rijden van de route(voor de deelnemers) uitprinten en uitdelen.
Maar als er geen "club" is wordt het moeilijk en zullen de "vaste" routemakers wat kunnen afspreken onderling, of de meneer RvE lief aankijken om ritsponsor te worden. Zo komt er ook meer reclame van de tripy bij de juiste doelgroep.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Tripy elektronisch GPS roadbook
« Reactie #22 Gepost op: 11-03-2006, 12:04 »
Ja, een tripy kopen overweeg je tenslotte niet voordat de rituitzetter er ook een heeft

Offline member

  • *****
  • Berichten: 190
Re: Tripy elektronisch GPS roadbook
« Reactie #23 Gepost op: 11-03-2006, 12:25 »
Ja, een tripy kopen overweeg je tenslotte niet voordat de rituitzetter er ook een heeft

Dat is dus de vraag die Brommer ook stelt: Als de rituitzetter er tijd en moeite mee kan besparen hoeven de na-rijders geen tripy te hebben. Die krijgen als vanouds de papieren versie....

En Roos: Tja.. dat realiseerde ik me dus niet. Ben de buren met de gevulde clubkas gewend ;)  Nu zit de buurman hier ook vaak op de stoep, dus misschien daar eens polsen??

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Tripy elektronisch GPS roadbook
« Reactie #24 Gepost op: 11-03-2006, 12:43 »
Tja, dit is inderdaad geen vereniging me inkomsten om zoiets te initiëren. Het is allemaal vrijheid-blijheid.
Nadeel hiervan is dat een evenement dat door een forumlid wordt georganiseerd geheel financieel gedragen moet worden door de deelnemers, met het risico dat de organisator moet gaan bijlappen.

Ik heb er wel aan lopen denken om een stichting Allroadmaniacs in het leven te roepen. Voordeel van een stichting is dat er geen leden zijn, en dus geen ledenadministratie noodzakelijk is met alle nadelen erbij. Een stichting mag winst maken, maar alleen als de winst weer naar de in de statuten gestelde doelstelling vloeien. Die winst zou je ook kunnen reserveren voor tekorten van eventuele evenementen. Maar wanneer maak je winst? Hoe kom je aan de middelen om een reserve op te bouwen? We verkopen als stichting natuulijk niets, en we leveren ook geen andere diensten dan een forum op internet (wat in mijn ogen gewoon een open forum moet blijven......)
Een ander voordeel is dat als ik de stichting in het handelsregister laat bijschrijven ik als één van de eventuele bestuursleden niet meer persoonlijk verantwoordelijk ben voor eventuele ontstane schulden.
Een ander nadeel is wel dat je dus statuten moet gaan opstellen en die moeten bekrachtigd worden door een notaris, en die rekenen ook behoorlijk voor zoiets.

Dus voorlopig doen we het op de huidige manier, vrijheid-blijheid. Via de stikkeractie waar van Jeroen heeft aangegeven dat de inkomsten gebruikt moeten worden voor de hosting en onderhoud van het forum zijn die kosten behoorlijk afgedekt. Aan de andere kant is dit gewoon een hobby van me, en is het alleen maar leuk dat er zoveel animo voor is.

Ik zit wel verder te denken, toekomst en zo.......uitbreiding van mogelijkheden, fotoalbumpje voor de forumleden misschien. Dat zijn dan functies waar eventueel een donatie tegenover moet staan, maar dan moet er wel een "gezonde" afname zijn van die mogelijkheden (denk aan de vele mensen met een Smugmugaccount) en technisch natuurlijk ook goed te behappen (denk dan aan up to date backups).........


Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Tripy elektronisch GPS roadbook
« Reactie #25 Gepost op: 11-03-2006, 16:49 »
Een stichting/vereniging in het leven roepen heeft natuurlijk zo zijn voordelen. Als ik kijk naar het aantal forumleden en als die allemaal lid zouden worden heb je al 310 leden. Met bv 10 Euro "contributie" per jaar is dat goed voor zo'n 3000 euro, en daar kan je volgens mij wel een notaris van betalen.

Het heeft natuurlijk ook nadelen. Van de 310 forumleden zullen er een hoop zijn die helemaal niet zitten te wachten op een stichting of vereniging. Voor die mensen is het forum een handig hulpmiddel voor bv. het plannen van een reis/rally of voor info over aan te schaffen materialen. En als je die mensen een verplichte contributie op ga leggen, dan zullen ze al snel afhaken.

Bij een vrijwillige contributie zal je minder "afvallers" hebben, echter komt het geld dan van de "harde kern". Dit is op zich niet erg als die mensen dat ervoor over hebben, maar je komt voor situaties te staan dat er mensen van profiteren omdat anderen voor hun lol betalen, bijvoorbeeld bij evenementen.
Een vrijwillige donatie vind ik op zich wel een goed idee als daar wat extra tegenover staat, bv in de zin van een foto album. En de kosten van dit forum zouden daaruit betaald kunnen worden, zodat Ferd dat niet alleen op hoeft te hoesten.

Zelf was ik waarschijnlijk geen lid geworden van dit forum als er een verplichte contributie aan vast zou hangen, maar nu ik hier al een tijdje rondhobbel zou ik het er wel voor over hebben.

Maar dit is alleen maar mijn gedachtengang over het wel niet hebben van een vereniging/stichting.

Nu weer ontopic: het idee van ECM is op zich wel goed maar dus moeilijk uit te voeren...

[edit].
En voor het mooie moet je er net zoveel hebben als dat er deelnemers aan het ritje zijn..
[/edit]
Ben het niet met Erwin eens, als de route-uitzetter met zo'n ding de route maakt en vervolgens roadbooks uitprint, kunnen we gewoon met onze eigen roadbookhoudertjes in de rondte blijven rijden. Op den duur kan je dan zelf beslissen of je ook een tripy neemt ja of nee

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Tripy elektronisch GPS roadbook
« Reactie #26 Gepost op: 11-03-2006, 17:06 »
Ben het niet met Erwin eens, als de route-uitzetter met zo'n ding de route maakt en vervolgens roadbooks uitprint, kunnen we gewoon met onze eigen roadbookhoudertjes in de rondte blijven rijden. Op den duur kan je dan zelf beslissen of je ook een tripy neemt ja of nee.

Dat is niet wat ik heb gezegd.

Een eigen tripy kopen is iets wat je pas overweegt als de uitzetter er ook een heeft. Je hebt immers niets aan het ding als je een door een ander uitgezet ritje rijdt.

Zolang je zelf geen ritjes uitzet en de uitzetter er geen heeft, heb je helemaal niets aan het ding. Daarom is het helemaal niet gek als rituitzetters door de fabrikant gesponsord worden met zo'n ding. Pas dan zal er vraag kunnen ontstaan bij de "narijders"

Offline member

  • *****
  • Berichten: 190
Re: Tripy elektronisch GPS roadbook
« Reactie #27 Gepost op: 11-03-2006, 17:16 »

Groet, Robin van Esch
Ik lees al een tijd mee op dit forum en ben de contactpersoon voor Tripy in Nederland. Voor meer info kan je altijd even mailen of gewoon hier de vraag stellen. Inmiddels is de website tripy.nl ook beschikbaar.

Nou Robin. Lijkt me een mooie binnenkomer én promotor van tripy.nl (en NL marktintroductie etc) om er ten minste eentje een tijdje als demo beschikbaar te stellen. ARM is immers dé community waar je in gezien wil worden! Dit is de groep gebruikers waarvoor Tripy is ontwikkeld. Laat je dus eens van de goede promotie kant zien!  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 666
Re: Tripy elektronisch GPS roadbook
« Reactie #28 Gepost op: 11-03-2006, 17:26 »
Gewoon lekker handmatig uitzetten tekenen narijden enz is voor mij het leukste , het bovenstaande trekt mij nog niet , dan ga ik wel een computerspelletje doen , komt dicht in de buurt.

Gr XR400

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Tripy elektronisch GPS roadbook
« Reactie #29 Gepost op: 11-03-2006, 17:39 »
Dat is niet wat ik heb gezegd.

Een eigen tripy kopen is iets wat je pas overweegt als de uitzetter er ook een heeft. Je hebt immers niets aan het ding als je een door een ander uitgezet ritje rijdt.

Zolang je zelf geen ritjes uitzet en de uitzetter er geen heeft, heb je helemaal niets aan het ding. Daarom is het helemaal niet gek als rituitzetters door de fabrikant gesponsord worden met zo'n ding. Pas dan zal er vraag kunnen ontstaan bij de "narijders"
Yep, was meer een reactie op een eerder berichtje..(is aangepast)
Maar je heb gelijk, als de ritten op papier blijven staan heb je niks aan zo'n ding.