Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: UFO bodyarmour  (gelezen 1328 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
UFO bodyarmour
« Gepost op: 25-02-2005, 10:13 »
Nou ja, harnas dus...

Ik heb em eindelijk binnen van engergy933 (was iets misgegaan)

Zit ie bij jullie (Corne, Mijndert, Roos) ook veel beter als je de 2 schouderbanden verwisselt?

D Destro - rechts
S Sinistra - Links

Letters staan zelfs op de schouderband en het harnas, maar verkeerd om staan ze netjes vlak over m'n schouder en goed staan ze vreselijk scheef.

Ik heb die van Corne aangehad, en volgens mij zaten ze daar ook zoals ik ze nu heb.

Nu maar hopen dat ik em eigenlijk helemaal nooit nodig heb  ;D

Rwin

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: UFO bodyarmour
« Reactie #1 Gepost op: 25-02-2005, 11:50 »
kerel,

Gewoon aantrekken zoals ie lekker voelt en het mooiste staat: Italianen zijn niet bekend om hun 'Grundlichkeit', maar meer om hun gevoel voor 'design'...  ::)

Plezier ermee!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: UFO bodyarmour
« Reactie #2 Gepost op: 25-02-2005, 11:56 »
Is dat zo'n vest / hemd of zo'n hard-plastic geval zoals crossers veelal dragen?

Moet nl. ook nog zo'n ding aan gaan schaffen. Iemand tips over merk/type? En waar ze ze op voorraad hebben liggen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: UFO bodyarmour
« Reactie #3 Gepost op: 25-02-2005, 13:27 »
IK heb ook zo'n Mutant Ninja Turttle pak van Dianese. Met name de rugprotectie (en vooral tegen het door/hol buigen van je  rug) is erg goed.

Kost wel een rib uit je lijf. En ik maar denken dat zo'n vest je daar tegen beschermde ;)

Maarten
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: UFO bodyarmour
« Reactie #4 Gepost op: 25-02-2005, 15:15 »
Is dat zo'n vest / hemd of zo'n hard-plastic geval zoals crossers veelal dragen?

Moet nl. ook nog zo'n ding aan gaan schaffen. Iemand tips over merk/type? En waar ze ze op voorraad hebben liggen?

De meeste crossshops hebben ze wel hangen. Je mpoet voor jezelf even uitmaken of je een echt harnas wil (met een hele voor en achterplaat) of dat je voor het comfort gaat en het ding in vestvorm wil. Het nadeel van zo'n vest is dat als je tegen een tak aanrijd die in je rijrichting uitsteekt, dat die tak het midden opzoekt en dus op de (zwakke) rits gaat uitkomen, en dan alsnog in je borst prikt.

Zelf heb ik de ervaring dat met het vest, de rand bij de rits je ribben ook kan kneuzen op het moment dat je hard op je borst valt.
Verder is het een prima ding, je trekt hem aan als een jas en het is flexibeler dan zo'n compleet protectieharnas.

Het merk wat ik draag is: Kenny, maar wordt ook onder andere namen verkocht. Die van Corné en de rest zag er ook goed uit, via ebay duitsland te verkrijgen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: UFO bodyarmour
« Reactie #5 Gepost op: 13-03-2005, 16:17 »
kerel,

Gewoon aantrekken zoals ie lekker voelt en het mooiste staat: Italianen zijn niet bekend om hun 'Grundlichkeit', maar meer om hun gevoel voor 'design'...  ::)

Plezier ermee!

Dat leek me ook al.
In ieder geval heb ik de schouder bescherming al uitgeprobeert bij de laatste enduro. (Voor het eerst voorover van de motor gekickt)
-> Hij werkt!  ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: UFO bodyarmour
« Reactie #6 Gepost op: 13-03-2005, 20:56 »
gefeliciteerd!!!  :)
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!