Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Het Centrale Cross Register (CCR)  (gelezen 7896 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Het Centrale Cross Register (CCR)
« Gepost op: 23-10-2010, 08:46 »
http://www.brabantsdagblad.nl/regios/udenveghel/3178256/Aanpak-politie-zet-kwaad-bloed-bij-crossers.ece

Het bestaat dus echt.

En je motor afspuiten in een wasstraat is al voldoende om hier geregistreerd te worden?

Wat gaan we hier aan doen?

Post Merge: 23-10-2010, 08:52
http://www.cbpweb.nl/Pages/ind_reg_meldreg.aspx

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Het Centrale Cross Register (CCR)
« Reactie #1 Gepost op: 23-10-2010, 08:53 »
ik vindt het belediging voor credence clearwater revival

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Het Centrale Cross Register (CCR)
« Reactie #2 Gepost op: 23-10-2010, 08:55 »
http://www.cbpweb.nl/downloads_modelbrieven/modelbrief_politie.pdf

Post Merge: 23-10-2010, 08:56
ik vindt het belediging voor credence clearwater revival

Nou, vooruit dan, om 't goed te maken:

Creedence Clearwater Revival - Have you ever seen the rain?

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Het Centrale Cross Register (CCR)
« Reactie #3 Gepost op: 23-10-2010, 08:58 »
Ben wel benieuwd hoe ze dit in het kader van de wet politie gegevens (wpg) hebben geregeld. Die bepaalt wat, wie en hoe ze gegevens mogen  opslaan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Het Centrale Cross Register (CCR)
« Reactie #4 Gepost op: 23-10-2010, 09:02 »
Wie van ons kan dat eventjes uitzoeken als ze op het werk zijn?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Het Centrale Cross Register (CCR)
« Reactie #5 Gepost op: 23-10-2010, 09:03 »
dit is toch al een oud artikel...
 
ik vraag me trouwens af waarom afspuiten van een motor in een wasstraat een waarschuwing oplevert?

Offline member

  • Woestijnrakker
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 3744
Re: Het Centrale Cross Register (CCR)
« Reactie #6 Gepost op: 23-10-2010, 09:08 »
Het registreren van boetes, dat is toch heel normaal?

Het is interessanter wat die boa's allemaal in een register stoppen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Het Centrale Cross Register (CCR)
« Reactie #7 Gepost op: 23-10-2010, 09:12 »
Maar blijkbaar wordt dat register ook gebruikt als je ergens was of modder aan je motor had hangen. Kan ook oude modder zijn.

U heeft modder aan uw motor dus u heeft gecrossed. Er is hier geen crossterrein in de buurt dus u heeft wildgecrossed. Ik geef u hiervoor een waarschuwing want u weet toch dat dit verboden is?

Voor de zekerheid schrijf ik uw kenteken even op.

En voilà je staat in een centraal register.

Wordt je dan ergens aangehouden waar het onduidelijk is dan val je onder recidive.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Recidive

Maar let op! Je bent NOOIT veroordeeld, je hebt NOOIT kunnen reageren op een telastenlegging, sterker nog er is je NOOIT iets te lasten gelegd niet in WOORD noch GESCHRIFT.

We leven hier in een rechtsstaat en dit riekt naar onrecht!

Ik heb de modder van Havelte nog hangen. Als ik nu ga tanken en ik wordt aangehouden, ben ik dan crimineel?

Nu zet ik deze motor op de aanhanger en verhuis 'm even naar N-Brabant, bij het vaste tankstation van de Capella Stampers. Afladen en tanken. Ben ik dan wél crimineel?

Na het tanken wordt mijn motor in beslag genomen. Een linkse officier van Justitie moet oordelen over wanneer en óf ik mijn motor terugkrijg.

Kijk, het is nauurlijk een rampzalig zwartgallig scenario, maar op 1 dag overkomt het iemand. je kunt het maar beter vóór zijn!

Offline member

  • Woestijnrakker
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 3744
Re: Het Centrale Cross Register (CCR)
« Reactie #8 Gepost op: 23-10-2010, 09:21 »
Maar blijkbaar wordt dat register ook gebruikt als je ergens was of modder aan je motor hebt hangen. Kan ook oude modder zijn.

U heeft modder aan uw motor dus u heeft gecrossed. Er is hier geen crossterrein in de buurt dus u heeft wildgecrossed. Ik geef u hiervoor een waarschuwing want u weet toch dat dit verboden is?

Voor de zekerheid schrijf ik uw kenteken even op.

En voilà je staat in een centraal register.

Wordt je dan ergens aangehouden waar het onduidelijk is dan val je onder recidive.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Recidive

Maar let op! Je bent NOOIT veroordeeld, je hebt NOOIT kunnen reageren op een telastenlegging, sterker nog er is je NOOIT iets te lasten gelegd niet in WOORD noch GESCHRIFT.

We leven hier in een rechtsstaat en dit riekt naar onrecht!

Ik heb de modder van Havelte nog hangen. Als ik nu ga tanken en ik wordt aangehouden, ben ik dan crimineel?
Nee, je krijgt een waarschuwing waarin wordt uitgelegd wat wel en niet mag. Als je vervolgens toch wordt aangehouden op een terrein waar dat niet mag, dan heb je dat willens en wetens gedaan. Een rechter zal daar rekening mee houden.

Citaat
Na het tanken wordt mijn motor in beslag genomen. Een linkse officier van Justitie moet oordelen over wanneer en óf ik mijn motor terugkrijg.

Een officier van justitie oordeelt daar niet over, dat doet een rechter.Een rechter is niet partijdig (tenzij je Geert Wilders bent).

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Het Centrale Cross Register (CCR)
« Reactie #9 Gepost op: 23-10-2010, 09:24 »
Ik heb het druk maar zal ff kijken naar dat wpg gebeuren. Maar ik weet niet hoe dat register is opgebouwd en wie het beheert. Handiger is om dit voor te leggen aan de juridische afdeling van de KNMV of MAG.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Het Centrale Cross Register (CCR)
« Reactie #10 Gepost op: 23-10-2010, 09:38 »
Geweldig bedankt Tikka!

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Het Centrale Cross Register (CCR)
« Reactie #11 Gepost op: 23-10-2010, 10:22 »
Beloof niks, zal lastig uitzoeken worden. Er zijn verschillende registers mogelijk maar waar ze deze onder willen scharen? Niet verdachte mag je maar 6 maanden opslaan, verdachte 5 jaar. Heb geen idee hoe ze dit willen verantwoorden. Wie zou zoiets beheren? Het KLPD gaat zich er niet zo druk om maken. Rijkswaterstaat?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Het Centrale Cross Register (CCR)
« Reactie #12 Gepost op: 23-10-2010, 10:24 »
Zou het een provinciaal register kunnen zijn?

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Het Centrale Cross Register (CCR)
« Reactie #13 Gepost op: 23-10-2010, 10:27 »
In het artikel hebben ze het over district. Dit wijst erop dat ze op politieregio nivo zijn geregistreerd. Rij je in een andere regio dan zullen ze dat dus niet zien. Mogelijk dat bij de regionale Infodesk een lijstje ligt. Lijkt me erg onwaarschijnlijk dat ze dit in hun bedrijfsproccessensysteem zetten zoals BVH. Dan kunnen ze er alleen een aandachtsvestiging van maken. En dat is juridisch niks.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Het Centrale Cross Register (CCR)
« Reactie #14 Gepost op: 23-10-2010, 10:36 »
De marechaussée én de BOA's hebben er blijkbaar toegang toe. Toch meerdere diensten die via één systeem samenwerken.

Een waarom zou een KMAR kunnen dreigen met recidive als dit systeem alleen als een waarschuwing zou dienen?

Genoeg vragen. We wachten geduldig af.