Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: ICO zonder batterijtjes erin  (gelezen 1361 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3424
ICO zonder batterijtjes erin
« Gepost op: 22-09-2005, 11:17 »
Ik heb een ICO tripmeter, en daar gaan 3 AA-batterijtjes in. Ik wil die batterijtjes ergans anders onderbrengen, zodat de ICO een beetje lichter wordt en het vervangen van die batterijen makkerijker gaat.

Ik heb bij modelbouw winkels van de batterij-packs gezien, die wellicht geschikt kunnen zijn. Ik heb alleen geen idee waar ik dn op moet letten.

Mijn boerenverstand zegt nu dat 3 AA batterijtjes @ 1.5 volt = 4.5 volt, dus zoek ik een batt-pack van 4.5 volt. meer verstand heb ik niet, dus misschien moet ik nog ergens anders op letten??


Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: ICO zonder batterijtjes erin
« Reactie #1 Gepost op: 22-09-2005, 11:26 »
He STeve,

Mail ff met info@icoracing.com, die weten dat vast. Er zijn ook 12V ICO's in omloop trouwens...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: ICO zonder batterijtjes erin
« Reactie #2 Gepost op: 22-09-2005, 11:29 »
Je kan natuurlijk gewoon draadjes solderen, en twee shuifconnectoren aan de andere kant.
Dan zo'n platte batterij eraan en je bent klaar.



Deze kan je trouwens opladen:


Bron: www.conrad.nl

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: ICO zonder batterijtjes erin
« Reactie #3 Gepost op: 22-09-2005, 11:31 »
Of je haalt een spanningregelaar voor 4,5 volt en je sluit het aan op je boordstroom

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: ICO zonder batterijtjes erin
« Reactie #4 Gepost op: 24-09-2005, 01:35 »
hangt een beetje af van hoe kritisch die spanning is: Oplaadbare cellen (NiMH) zijn 1.2V per stuk.. dus 3.6V en geen 4.5V. Gaat niet altijd goed.

Spanning van de boordspanning gaat idd ook: 4,5V regelaars zijn er niet, wel adjustable (met 2 weerstandjes instellen) of pak een 5V en zet 1 diode in serie (=-0.6V)

grts