Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Kat in de zak?  (gelezen 10838 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 524
Re: Kat in de zak?
« Reactie #15 Gepost op: 12-10-2005, 18:48 »
Door een felle vonk krijg je volgens mij nog steeds geen betere verbranding. Als je motor loopt, loopt hij. punt.




Niet helemaal mee eens, ik heb ooit eens een Suzuki GS1000 én een Honda CB750 voorzien van een complete Dyna ontsteking (Merk wordt ook vaak in de dragracerij gebruikt) gecombineerd met de originele mechanische vervroeger en beide motoren gingen zónder verdere aanpassingen spontaan een paar honderd toeren harder stationair draaien en reageerden duidelijk veel beter op het gas! Toch een teken van een betere verbranding lijkt mij?

Erik.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 524
Re: Kat in de zak?
« Reactie #16 Gepost op: 12-10-2005, 18:52 »
En wat is het voordeel van een gelijkmatiger ontbranding?
Gelijkmatigere warmteverdeling dus minder thermische belasting van de zuiger/cilinderkop enz. en dus inderdaad minder kans op detonatie.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Kat in de zak?
« Reactie #17 Gepost op: 12-10-2005, 19:34 »
En ik maar denken dat ' detonatie'  onsteking betekent...Wat betekent ' detonatie'?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 524
Re: Kat in de zak?
« Reactie #18 Gepost op: 12-10-2005, 19:41 »
Ongecontroleerde ontsteking verbranding  ???  ?

Offline member

  • Africa Twin XRV 750 Rally
  • *****
  • Berichten: 571
Re: Kat in de zak?
« Reactie #19 Gepost op: 12-10-2005, 19:42 »
En ik maar denken dat ' detonatie'  onsteking betekent...Wat betekent ' detonatie'?

Detonatie is een naam voor een specifieke vorm van explosie. Bij een detonatie plant het reactiefront in de explosieve stof zich sneller voort dan de geluidssnelheid in die stof. Een detonatie plant zich fysisch voort d.m.v. een schokfront, welke snelheden van wel 5 - 7 km/s kan bereiken
"Man is distinguished from all other creatures by the faculty of laughter."
"Confuse people... Quote from the WRONG message!"

Offline member

  • *****
  • Berichten: 524
Re: Kat in de zak?
« Reactie #20 Gepost op: 12-10-2005, 19:44 »
Dat bedoel ik!   ::)  :D

Offline member

  • Africa Twin XRV 750 Rally
  • *****
  • Berichten: 571
Re: Kat in de zak?
« Reactie #21 Gepost op: 12-10-2005, 19:45 »
Voor een leuke uitleg zie dit linkje
"Man is distinguished from all other creatures by the faculty of laughter."
"Confuse people... Quote from the WRONG message!"

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Kat in de zak?
« Reactie #22 Gepost op: 12-10-2005, 20:01 »
Minder rake klappen op je zuiger, dus ook op je bigend. En das namelijk toch vaak een zwakke plek bij mono's

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Kat in de zak?
« Reactie #23 Gepost op: 12-10-2005, 20:38 »
Ik vind vooral het beter starten van de motor met slecht mengsels of slechte benzine een pré. Gelukkig heb ik een knopje, maar door mijn Edelbrokje komt er zoveel gas via de pompverstuiver binnen dat hij het vuurtje af en toe wel eens blust.

Ik heb geen choke, dat moet ik dus doen met de acceleratiepomp.

Vanmiddag heb ik bij de dealert een NGK Iridium bougie gekocht. Ik had eerst een platinum, maar die is snel opgegaan (als een kaars). Slechts 22 Euro 50!

Vlammen, lopen. Heerlijk. Wel nog wat ploffen in de uitlaat, hij staat dus te arm. Dit stapsgewijs ff bijstellen tot hij stopt met ploffen. Een beetje ploffen kan geen kwaad toch, bij afremmen?

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Kat in de zak?
« Reactie #24 Gepost op: 13-10-2005, 16:10 »
Zo'n NGK Iridium is geloof ik vooral erg fijn bij een Kickstarter......

Die dubbele bougie bij de F650GS moet geloof ik ook het "fahrrucklen" voorkomen/verminderen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Kat in de zak?
« Reactie #25 Gepost op: 13-10-2005, 16:34 »
Vlammen, lopen. Heerlijk. Wel nog wat ploffen in de uitlaat, hij staat dus te arm. Dit stapsgewijs ff bijstellen tot hij stopt met ploffen. Een beetje ploffen kan geen kwaad toch, bij afremmen?

Noppy

Te arm, ik zou met mijn boerenverstand denken dat ie te rijk loopt. Er ontploft nog mengsel op een laat tijdstip, lees in de uitlaat.

Mijne ploft ook lekker bij van het gas afgaan. En dat wil ik ook graag zo houden  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Kat in de zak?
« Reactie #26 Gepost op: 13-10-2005, 17:03 »
ploffen bij gas dicht wijst doorgaans op een te arm mengsel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Kat in de zak?
« Reactie #27 Gepost op: 13-10-2005, 18:05 »
idd ploffen wijst op erm mengsel. Anderzijds hebben tegenwoordig veel motoren een SLS of SAS systeem: Vooraan de uitlaat wordt extra lucht bijgemengt voo rbetere verbranding. Dat geeft altijd ploffen in de uitlaat wanneer je het gas dicht draaid.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Kat in de zak?
« Reactie #28 Gepost op: 13-10-2005, 18:52 »
Bij Suzuki heet dit PAIR, en de eerste 1.000 km was nog niet voorbij en we hebben dit systeem verwijderd.

Doen jullie dat bij de LC8's ook altijd?

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Kat in de zak?
« Reactie #29 Gepost op: 13-10-2005, 19:03 »
altijd, nouja sommigen.

mijn heeft GEEN..
sls meer
epc meer
tps meer
kat meer
fuelpomp relais meer

 ;D :D