Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Accu loopt leeg tijdens het rijden  (gelezen 1515 keer)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Accu loopt leeg tijdens het rijden
« Gepost op: 13-10-2005, 08:46 »
Tja,

Hoe kan dat nou weer? Zondag ff gereden, tot de pauze nix aan de hand. Na de pauze verkeerd een bochtje aangeremd, motor slaat af, en ik krijg hem niet meer aan omdat er geen jus meer in de accu zit...

Tijdens het verder rijden heeftie ook niet meer bijgeladen. Ik heb hem opnieuw opgeladen en gisteren weer laten lopen. Met ongeveer 3000 toeren meet ik waarden tussen de 13 en 14,6 aan de accu. Bij hogere toeren lopen die waarden niet verder op. Die waarden wisselen wel heel snel (zeg elke seconde), is dat normaal? Als dat normaal is, werkt de gelijkrichter in ieder geval en krijgt-ie ook voldoende input.

Sommer gaf aan dat er ook wel eens problemen zijn met de kondensator bij een KTM. Dat zegt mij niet zoveel, maar jullie vast wel. Is dit iets typisch LC4's?  Kheb nog geen stekkertjes gecontroleerd...Wat moet ik behalve die stekkertjes nog meer controleren?

Doei,
Corné
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Accu loopt leeg tijdens het rijden
« Reactie #1 Gepost op: 13-10-2005, 09:29 »
Citaat
Dat zegt mij niet zoveel, maar jullie vast wel. Is dit iets typisch LC4's?

Dat die wel eens protesteerd wel ja. :D
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Accu loopt leeg tijdens het rijden
« Reactie #2 Gepost op: 13-10-2005, 09:41 »
Ik verloor op mijn adventure 1,5 volt over bedrading en stekkers. Daar heb ik nieuwe dikkere naast gelegd en dat scheelt veel.

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Accu loopt leeg tijdens het rijden
« Reactie #3 Gepost op: 13-10-2005, 20:22 »
Hopelijk werkt het allemaal tegen de tijd dat je naar Tunesie reist. Of neem je dan de AT?

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Accu loopt leeg tijdens het rijden
« Reactie #4 Gepost op: 14-10-2005, 08:11 »

Of neem je dan de AT?

Kdaggutnie!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)