Dat gaat prima.
Ik heb al sinds de eerste rallyombouw een 12V 1,2 of 1,3Ah accuutje op m'n XR om de GPS en het roadbook te kunnen bedienen zonder draaiende motor. (overigens draai ik m'n roadbook vrijwel altijd op de hand in, dat gaat sneller)
Ik heb ook m'n achterlicht en booskijkers voor op het gelijkstroomcircuit gezet. Een paar LEDjes doen het heel lang op zo'n accu, mocht je ergens stil vallen helpt dat om gevonden te worden in een donkere woestijn.
Accu is ook noodzakelijk om m'n Xenon grootlicht op te starten. Het dimlicht zit nog op het wisselstroomcircuit.
Zo'n accuutje heb je voor 2 a 3 tientjes bij de electronicazaak (Conrad heeft ze ongetwijfeld ook). Ze worden o.a. gebruikt voor noodverlichting en bestaan in verschillende afmetingen. De mijne zit in de rioolbuis waar ook nog een PET fles in past.
Ik heb wel de condensator laten zitten. Dat is maar een paar gram en dan werkt het systeem ook nog naar behoren als je de accu afkoppelt.
De accu zit dus gewoon op het uitgaande circuit van de gelijkstroomregelaar, parallel met de condensator.
Ik heb wel een zekering dicht bij de accu geplaatst. Als je kabel doorschuurt tegen je frame is dat wel zo fijn.
https://erwindob.smugmug.com/Motorcycles/Rallypreparatie-XR400-2006/i-cG2d4vzLichtere zekeringen per onderdeel makkelijk bereikbaar.