Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: velglint?  (gelezen 3097 keer)

Offline member

  • KTM GO!!!!!!!
  • *****
  • Berichten: 500
velglint?
« Gepost op: 06-12-2004, 20:45 »
Ik kreeg vandaag eindelijk mijn velg binnen uit Duitsland. Bij het nakijken viel me op dat hij geen velglint gebruikte maar ducktape twee maal om de velg had gewikkeld. Ziet er goed genoeg uit om de binnenband te beschermen en draait niet zo mee. Ik ga dit ook maar eens proberen. Heeft iemand hier van gehoord?

Ad
IT IS GREAT TO DRIVE A LC 8.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: velglint?
« Reactie #1 Gepost op: 06-12-2004, 21:23 »
Is vrij standaard, het is breder en steviger. Wel minimaal twee keer rond en de betere soort tape gebruiken!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: velglint?
« Reactie #2 Gepost op: 06-12-2004, 21:41 »
Is vrij standaard, het is breder en steviger. Wel minimaal twee keer rond en de betere soort tape gebruiken!

werkt prima, wordt veel gedaan.
Nadeel is misschien hooguir dat er soms water tussen de velg en het tape kruipt en de zaak gaat rotten (omdat je het er nooit afhaalt en schoonmaakt:
Velglint haal ik er altijd effe af, borsteltje over de velg, en weer effe insprayen met vaseline oid. Overtollige eraf vegen (zodat het eigenlijk alleen vettig is en onder de spaaknippels en in de krasjes e.d. zit.)
dan lint er weer op.

Kan je natuurlijk met tape ook wel doen... maarja, dat blijft zo makkelijk zitten he :-)

groet


Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: velglint?
« Reactie #3 Gepost op: 06-12-2004, 22:38 »
Yep,

Tape ipv. velglint wordt vooral gedaan om het schuiven van het lint te voorkomen bij lage bandenspanning. Is dus geen probleem, maar kan inderdaad rotzooi onder gaan zitten...

doei,
corné
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Rallyalp Xl600V
  • Member
  • *
  • Berichten: 113
Re: velglint?
« Reactie #4 Gepost op: 06-12-2004, 23:04 »
Weer wat geleerd ::) Wat een mooi forum is dit toch ;D