Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Negatieve publicaties in de pers  (gelezen 205953 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 210
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1065 Gepost op: 10-12-2019, 20:38 »
https://www.hilvarenbeek.nl/over-bestuur/nieuwsberichten_3393/item/verscherpt-toezicht-in-het-buitengebied_24202.html


Mijn oog viel op dit berichtje. 26 wildcrossers tijdens 1 controle, dat is nogal!
Het rare en tegenstrijdige aan alle berichtgeving omtrent overlast offroaders/ wildcrossers vind ik: ik rij zelf elke week en kom vrijwel nooit andere rijders tegen. Aan de andere kant probeer ik wel zoveel als mogelijk op legale paden te blijven.
Maar ik mountainbike ook al een jaar of 10, nog nooit een offroadmotor in het bos tegengekomen. En daarnaast regelmatig met de hond in het bos: zelfde verhaal.
Zou het echt allemaal zo'n groot probleem zijn? Of zou het misschien allemaal een beetje worden opgeklopt?




Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1066 Gepost op: 10-12-2019, 21:21 »
"illegaal stropen" en "ondermijnende criminaliteit" ? ;D
Ja, dan loopt het de spuigaten uit!



We hebben hier in het zuiden gelukkig zo veel legale paden dat we niet wild hoeven te gaan crossen. Helaas doen sommigen dat toch, maar de mate waarin dat gebeurt lijkt mij ook zwaar overdreven. De laatste jaren heb ik duizenden kilometers te voet afgelegd door Nederlandse natuurgebieden, en ik ben nog nooit een motor tegengekomen.
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1067 Gepost op: 10-12-2019, 22:14 »
Tja, wat is overlast? Als je hier in Brabant op zondag ochtend de bossen ingaat zie altijd een hoop MTBs en motorren. Vaak in groepen van een man of 3-5. Ze zijn ook altijd snel weer weg, dus weinig last (voor mij dan). Maar als zo’n groep een MTB pad pakt is dat natuurlijk wel vervelend.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1068 Gepost op: 10-12-2019, 22:32 »
"illegaal stropen" en "ondermijnende criminaliteit" ? ;D
Ja, dan loopt het de spuigaten uit!



We hebben hier in het zuiden gelukkig zo veel legale paden dat we niet wild hoeven te gaan crossen. Helaas doen sommigen dat toch, maar de mate waarin dat gebeurt lijkt mij ook zwaar overdreven. De laatste jaren heb ik duizenden kilometers te voet afgelegd door Nederlandse natuurgebieden, en ik ben nog nooit een motor tegengekomen.

ZGN nepnieuws.. ;)
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1069 Gepost op: 09-02-2020, 13:25 »

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1070 Gepost op: 09-02-2020, 13:33 »
He bah. Sterkte aan nabestaanden en kennissen
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1071 Gepost op: 09-02-2020, 14:04 »
Idd, veel sterkte aan de familie en vrienden!
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1072 Gepost op: 18-06-2020, 11:15 »
www.volkskrant.nl/mensen/geluid-of-geluidsoverlast-de-motorhater-en-de-liefhebber-vinden-elkaar-niet~b900ff93/

Gesprek tussen Volkskrant-journalist en voorzitter MAG over motorgeluid. De journalist is een klassieke stadsbewoner die elk geluid in de natuur storend vindt (want ik kom hier voor mijn rust). De MAG-voorzitter probeert recht te praten wat krom is:
"Neem ‘die diepe lage klappen’ die de zogenoemde big twins – ‘de Harleys en zo’ – produceren. De hater ervaart ze als een akoestische manifestatie van onbescheiden mensen. Maar Pinksterboer heeft een minder grimmig beeld van deze groep weggebruikers. ‘Ze rijden echt geen honderden kilometers. Een klein stukje de weg op, baf, baf, baf, wat drinken en dan, baf, baf, baf, weer naar huis.’"

Maar dan komt het: "Bedaagde mannen (die Harley-rijders), vaak van middelbare leeftijd, die niets gemeen hebben met de jongens op hun offroad motoren die Pinksterboer weleens tegenkomt in zijn woonplaats, ‘lekker het gas opentrekken bij het passeren van de lokale supermarkt, en dan op het achterwiel de straat uitrijden’. Daar wordt hij dus óók niet blij van."

Zelfs de MAG-voorzitter stelt ons in een kwaad daglicht (hoewel ik natuurlijk ook een bedaagde man van middelbare leeftijd ben).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1073 Gepost op: 18-06-2020, 11:18 »
Je moet ook met je enduro niet naar de supermarkt rijden! :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1074 Gepost op: 18-06-2020, 11:30 »

Maar dan komt het: "Bedaagde mannen (die Harley-rijders), vaak van middelbare leeftijd, die niets gemeen hebben met de jongens op hun offroad motoren die Pinksterboer weleens tegenkomt in zijn woonplaats, ‘lekker het gas opentrekken bij het passeren van de lokale supermarkt, en dan op het achterwiel de straat uitrijden’. Daar wordt hij dus óók niet blij van."

Zelfs de MAG-voorzitter stelt ons in een kwaad daglicht (hoewel ik natuurlijk ook een bedaagde man van middelbare leeftijd ben).
Ik herken me wel in dat beeld hoor (als bedaagd man van middelbare leeftijd) - behalve dan dat ik geen wheelies kan trekken (ik oefen nog ..)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1075 Gepost op: 18-06-2020, 11:42 »
ik ga juist wel naar de supermarkt met de motor.
Hijs mijn voorwiel in het winkelkarretje met hulp van een paar hangouderen die zitten te koffieleuten in de supermarkt.
Trakteer ze op een pak bastogne koeken en ik kan oefenen met wheelies.
Als ik dan later groot ben. en het me lukt zonder karretje ga ik weer langs een andere supermarkt.
En dan hoop ik dat alle kassa meisjes zeg maar tussen 16 en 30 al gillend achter me aan rennen omdat ze met me willen rijden.
Zodat ik moe maar voldaan na alles afgewerkt te hebben thuis kom de ktm in de garage zet en gruwelijk op m,n kloten krijg van mijn vrouw omdat Ik de uien vergeten ben die ik beloofd had te halen.


aju propje

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1076 Gepost op: 18-06-2020, 13:02 »
Eikel. Is rijp voor de psycholoog.

Externaliseren
Duits: Externalisierung, die/Veräußerung, die
Frans: Externaliser
Een afweermechanisme waardoor conflictueuze gevoelens van eigen psychische instanties worden “beleefd” alsof ze toebehoren aan een ander. Dit vindt men terug in de projectieve identificatie.
Marcel

Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1077 Gepost op: 18-06-2020, 14:01 »
www.volkskrant.nl/mensen/geluid-of-geluidsoverlast-de-motorhater-en-de-liefhebber-vinden-elkaar-niet~b900ff93/
Maar dan komt het: "Bedaagde mannen (die Harley-rijders), vaak van middelbare leeftijd, die niets gemeen hebben met de jongens op hun offroad motoren die Pinksterboer weleens tegenkomt in zijn woonplaats, ‘lekker het gas opentrekken bij het passeren van de lokale supermarkt, en dan op het achterwiel de straat uitrijden’. Daar wordt hij dus óók niet blij van."

Zelfs de MAG-voorzitter stelt ons in een kwaad daglicht (hoewel ik natuurlijk ook een bedaagde man van middelbare leeftijd ben).


Beste allen, in interviews worden uitspraken helaas vaak gegeneraliseerd. Dat gebeurde hier in tweevoud met uitspraken die ik als hoofdredacteur van de MAG in het aangehaalde gesprek deed. In dat gesprek noemde ik als voorbeeld die ene groep jongens die ik die stunt hier een keer zag uithalen, op een van de drukste punten (alles is relatief) van het dorp. Zulke trucs doen het door de ervaren overlast toch al niet te positieve imago van de motorrijder in het algemeen natuurlijk geen goed - vooral omdat de 'klagers' het beeld van die wheelies op drukke plekken acuut op elke andere motorrijder projecteren, net zoals ze dat doen met andere motorrijders die in rijgedrag en geluidsproductie geen rekening met hun omgeving wensen te houden. Daardoor staan we op dit moment allemaal in dat kwade daglicht. Vanuit de MAG doen we ons uiterste best om dat in wat positievers om te buigen. Vandaar ook dat we aanstuurden op dit gesprek in de in het algemeen niet zo motorvriendelijke Volkskrant. Een verhaal met gelijke bedoelingen stond op 29 mei in de Groene Hart-editie van het AD (Google op Pinksterboer en Groene Hart); ook in die krant werd meermalen onnodig negatief over motorrijders bericht.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 594
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1078 Gepost op: 18-06-2020, 15:35 »
Dit helpt ook niet mee aan de beeldvorming. Dit is wel een echte illegale crosser, zonder kenteken door het bos en over de duinen. Terecht aangehouden. Of de straf motor afpakken passend is... Ben er niet bij geweest.
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/2061192/illegale-crosser-bij-soester-duinen-raakt-motor-kwijt.html

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1079 Gepost op: 18-06-2020, 15:51 »
Eikel. Is rijp voor de psycholoog.

Externaliseren
Duits: Externalisierung, die/Veräußerung, die
Frans: Externaliser
Een afweermechanisme waardoor conflictueuze gevoelens van eigen psychische instanties worden “beleefd” alsof ze toebehoren aan een ander. Dit vindt men terug in de projectieve identificatie.

Zeg, niet aan propje komen he
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5