Beta heb ik zeker ook naar gekeken maar toch nog steeds KTM. Voordeel is dat er werkelijk van alles voor te vinden en te krijgen is, over de hele wereld. En betrouwbaar genoeg. Ik rij er wel vrij relaxt mee, althans geen uren top rpm op de crossbaan en dat zie je terug in blokbelasting. Dit wordt door de ECU opgeslagen en heb ik laatst laten uitlezen bij de Doelen/ Met 103 uur en zo'n 4200 km was de belasting:
Low 31%
Medium: 61%
High: 8%
Dat betekend dat ik nog langere olie intervallen kan hanteren (doe nu 20 uur) en dat er eigenlijk geen slijtage optreed. Alles was nog conform fabriek specs, klep speling, klep dikte, verbrandingskamer was helemaal schoon. Compressie 100%. Hoezo blok revisie? Ga ik niet meemaken. Als je alles uit zo'n machine gaat halen kom je wel aan de beurt natuurlijk maar als je hem als Adventure/Dual Sport gebruikt ga je er heel lang lol van hebben.