Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: snelheid beperken opgelegd door EU?!  (gelezen 1631 keer)

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: snelheid beperken opgelegd door EU?!
« Reactie #1 Gepost op: 03-04-2019, 16:46 »
Gelukkig voorlopig niet voor motoren....
Wat ik mij wel af vraag is of deze betutteling vanuit de EU wel echt wenselijk is ???
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: snelheid beperken opgelegd door EU?!
« Reactie #2 Gepost op: 05-04-2019, 00:11 »
Gelukkig voorlopig niet voor motoren....
Wat ik mij wel af vraag is of deze betutteling vanuit de EU wel echt wenselijk is ???
Ik vraag me af, wat de hele functie van de EU is...…………..
Die Engelsen snap ik wel, die kunnen nog terug (geen €...)
Betutteling van de EU; vraag het de puls-visser.....(om maar eens een recent voorbeeld te noemen)
In Oost Europa hebben ze gewoon "schijt" aan al die regels, Zuid Europa is een financiële bodemloze put.....
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: snelheid beperken opgelegd door EU?!
« Reactie #3 Gepost op: 05-04-2019, 18:35 »
Was het niet dat (oa Renault) dit al jaren heeft. Maar dan zelf instelbaar?


Onze auto (Jeep) heeft het ook, maar dan vast ingesteld op 160...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: snelheid beperken opgelegd door EU?!
« Reactie #4 Gepost op: 05-04-2019, 20:39 »
Was het niet dat (oa Renault) dit al jaren heeft. Maar dan zelf instelbaar?
M'n VW had het ook al, 30 jaar geleden, zelf in te stellen. Of door de dealer "vast" te laten zetten (bedrijfs wagens).
Omdat je baas niet wilde dat je harder reed dan .......Km/U.
Maar die instelling was/is er voor winterbanden met een lagere maximum snelheid toelating dan de max. snelheid van de auto.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: snelheid beperken opgelegd door EU?!
« Reactie #5 Gepost op: 05-04-2019, 22:13 »
Misschien is daarom wel zo.n zooitje in oost europa.
Als je overal schijt aan hebt.
Zit alles onder de poep.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: snelheid beperken opgelegd door EU?!
« Reactie #6 Gepost op: 06-04-2019, 00:15 »
Ik vraag me af, wat de hele functie van de EU is...…………..
Die Engelsen snap ik wel, die kunnen nog terug (geen €...)
Betutteling van de EU; vraag het de puls-visser.....(om maar eens een recent voorbeeld te noemen)
In Oost Europa hebben ze gewoon "schijt" aan al die regels, Zuid Europa is een financiële bodemloze put.....

Ben net terug van een weekend Krakau, naar Auschwitz en Birkenau geweest. Ik snap heel goed waarom 1 Europa nodig is om nooit meer oorlog te hebben op het oude continent.

Pulsvisserij is een lastige, denk dat Nederland er veel te opportunistisch ingesprongen is (onder mom van wetenschappelijk onderzoek mee begonnen, vergelijk maar met hoe de Japanners walvissen vangen). Van de andere kant natuurlijk ook sterke Franse (en Britse) belangen.
Speaking about wich... denk dat het entousiasme over de brexit fast aan de andere Kant ook wel wat bekoeld is hoor.

“Schijt” aan de EU in Oost Europa is wel een groot issue, als ze in Polen en Hongarije onze gezamenlijke waarden niet meer delen van onafhankelijke pers en rechtsstaat wordt het heel moeilijk.

O ja, auto’s (en dus ook motoren) begrenzen boven de max snelheid (zeg 140): wat mij betreft goed plan. Goed voor zowel veiligheid als milieu


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 169
Re: snelheid beperken opgelegd door EU?!
« Reactie #7 Gepost op: 08-04-2019, 16:58 »
Dat is de EU/ Nederlandse overheid;
Als we klootzakgedrag het niet (kunnen) handhaven, dan moeten we het maar onmogelijk maken.


Op mijn dagelijkse woon-werk route worden steeds meer smalle wegen afgesloten omdat er te hard gereden wordt (nooit handhaving of meting gezien), en de berm kapot gereden wordt door inhalen. Ook door motoren. Vanmorgen met de auto nog door een KTM Adventure door de berm ingehaald... Nog bedankt voor de steenslag  :(




Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: snelheid beperken opgelegd door EU?!
« Reactie #8 Gepost op: 08-04-2019, 18:05 »

Pulsvisserij is een lastige, denk dat Nederland er veel te opportunistisch ingesprongen is (onder mom van wetenschappelijk onderzoek mee begonnen, vergelijk maar met hoe de Japanners walvissen vangen). Van de andere kant natuurlijk ook sterke Franse (en Britse) belangen.
Speaking about wich... denk dat het entousiasme over de brexit fast aan de andere Kant ook wel wat bekoeld is hoor.

O ja, auto’s (en dus ook motoren) begrenzen boven de max snelheid (zeg 140): wat mij betreft goed plan. Goed voor zowel veiligheid als milieu


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Zo'n puls-vis boot gebruikt een kwart van het vermogen tov een conventionele boot.
Dus dat milieu aspect wordt alleen gebruikt wanneer het uitkomt....
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: snelheid beperken opgelegd door EU?!
« Reactie #9 Gepost op: 08-04-2019, 19:06 »
Dat is de EU/ Nederlandse overheid;
Als we klootzakgedrag het niet (kunnen) handhaven, dan moeten we het maar onmogelijk maken.


Op mijn dagelijkse woon-werk route worden steeds meer smalle wegen afgesloten omdat er te hard gereden wordt (nooit handhaving of meting gezien), en de berm kapot gereden wordt door inhalen. Ook door motoren. Vanmorgen met de auto nog door een KTM Adventure door de berm ingehaald... Nog bedankt voor de steenslag  :(
Begrijp ik dat je nu pleit voor meer en striktere politie-controle om de maximum snelheid en ander niet toelaatbaar gedrag beter aan te pakken? Kan ik me ook wel in vinden hoor, maar het effect is hetzelfde (vrijwel niet meer mogelijk te hard te rijden). Voordeel van technische ingreep (begrenzing) is dat het eerlijker is: anders ia te hard rijden alleen nog voor diegene die zich de boetes kunnen veroorloven.

Post Merge: 08-04-2019, 19:07
Zo'n puls-vis boot gebruikt een kwart van het vermogen tov een conventionele boot.
Dus dat milieu aspect wordt alleen gebruikt wanneer het uitkomt....
Klopt, hier lijken het vooral de Fransen en Engelsen die hun eigen belangen beschermen. Vind ook dat je het milieu agrument altijd moet gebruiken, niet alleen als het uitkomt :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 169
Re: snelheid beperken opgelegd door EU?!
« Reactie #10 Gepost op: 08-04-2019, 22:54 »
Inderdaad, maar ik ben verpest met het kennen van plezier met minder. Woon-werk doe ik voor 90% met een 7kW 125cc. Te hard rijden is amper mogelijk en kost per km geen drol.
Helaas hebben de meeste automobilisten in de spits hun wekker te vaak gesnoozed en proberen kosten wat het kost die 5 minuten goed te maken tijdens de rit naar hun bestemming.
Maar dat is mijn ergenis als 125cc (in de weg) rijdertje.