Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 895264 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #45 Gepost op: 08-12-2008, 15:21 »
Gadverdegadver. Ik wil er ook een  ;)
Eerst maar eens kijken hoe dat in Spanje gaat  ;)
Gefeliciteerd

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1453
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #46 Gepost op: 08-12-2008, 22:31 »
hmmm, ik denk dat ik ook maar eens ga shoppen :)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #47 Gepost op: 09-12-2008, 13:30 »
hmmm, ik denk dat ik ook maar eens ga shoppen :)

Nee, nee, doe het niet (dan doet het nog meer pijn  ;))
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #48 Gepost op: 09-12-2008, 13:37 »
dat is nou echt een sexy brommer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1453
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #49 Gepost op: 09-12-2008, 14:17 »
Nee, nee, doe het niet (dan doet het nog meer pijn  ;))

JA maar dan kan iemand anders weer m'n 990S Adv. 2007 kopen!
Moet nog even zien hoe ik dat doe,maar dat ik weer een ééncilinder wil rijden stond al vast.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4361
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #50 Gepost op: 13-12-2008, 09:03 »
Zo weer 650 km verder. Tot nu toe echt de motor die ik zocht. Veel op asfalt gereden maar ook al wat mooie paadjes bekeken voor m'n ritje.

Wat valt er op:
- motor liep al heel snel lekker door de toeren dus of 1000 km inrijden echt zin heeft vraag ik me af. doe het toch maar netjes.
- Binnenkort de 1000 km beurt, doe ik zelf want het is niet veel meer dan olie en filters vervangen, zeefjes schoonmaken en wat bouten en moeren controleren.
- Volgende week wordt de Akra mapping geladen. Hij loopt nu erg rijk, vinger wordt zwart als je die door de uitlaat haalt (ook bij koude motor :P) en m'n kleding stinkt naar onverbrande benzine. Verbruik is nu 1:18 en kan nog wel wat beter denk ik.
- Waxinelichtje dat als koplamp dient maakt hard rijden in het donker behoorlijk spannend zeker met licht van tegenliggers
- vering gecontroleerd en stond allemaal netjes op standaard setting. Nu voor in- en uitgaande demping voor 3 klikjes losser zodat voor en achter beter in balans is. Rebound achter is wat lastiger verstellen want je moet de motor wat inveren anders zit de link in de weg.
- TKC banden zijn prut. Op zoute vochtige wegen moet je met een zijden handje accelereren, ben al veel bochten onbedoeld driften uitgekomen :o. Op nat gras doen slicks het beter en in blubber heb je meer aan Pilot Powers.
- Gisteren handgrepen gemonteerd (4x 14 mm gaten geboord in het plastic) want anders kan je de motor nergens vastpakken. Ook GPS houder zit er nu op. Moet nog wat knutselen voor roadbook en fietsteller en ook de achterkant staat nog op m'n lijstje maar wil het kenteken wel een beetje legaal ophangen.
- Over m'n stuurverhogers twijfel ik nog. Boven de 140 wordt staan toch vermoeiend ;).
- Balhoofd moet ik ff nakijken, vind dat ie wat zwaar loopt, misschien moet dat inlopen of ze hebben hem te strak aangedraaid.

Verder is iedere km genieten maar wel wat koud met dit weer als je het vergelijkt met een 1200GS het groot windscherm, grote handkappen en de handvatverwarming op 10.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1453
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #51 Gepost op: 13-12-2008, 09:25 »
Ik heb die brommer nog niet "live"gezien.
Reed donderdagavond naar KTM boer maar die was dicht.(slechte info op z'n site).
Dag later een uitnodiging ontvangen om naar een "geheime"locatie te komen waar alle nieuws van KTM voor pers en genodigden worden voorgesteld,.das handig dacht ik maar m'n vrouw neemt mij mee naar de wintersport,dus weer niet "live".
Wel alvast een mail gestuurd om mij een offerte te doen.Heb pas ergens half januari misschien eens tijd.
Staat ie standaard op TKC's? Ik zag op een plaatje in de nieuwe Enduroabenteuer Pirelli MT 21 !

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4361
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #52 Gepost op: 13-12-2008, 09:49 »
Overal stond dat ie op MT21 zou komen. Maar in de Franse gebruiksaanwijzing staat gewoon TKC en in de Engelse is een sticker over MT21 geplakt met daarop TKC. Waarschijnlijk een grote partij van de vrachtwagen gevallen in Oostenrijk. Heb al andere banden klaarliggen, maar vind het ook zoiets om weer half opgereden banden in de garage te laten liggen dus gewoon wat meer wheelie's en stoppie's en dan wisselen.

Weet niet waar je huis woont maar je bent welkom om te voelen aan een echte R.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #53 Gepost op: 13-12-2008, 10:41 »
voor je roadbookmontage:  ik was gisteren even bij bert duursma, die hebben zelf een geweldige oplossing gemaakt voor montage op je stuur  Ben vergeten een foto te maken, zat op de bmw450.   2 hele degelijke steunen die op je stuur gezet worden, echt super. beetje zoas stuurverhoger, maar dan langer. en heel gemakkelijk te demonteren!
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1344
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #54 Gepost op: 13-12-2008, 14:28 »
voor je roadbookmontage:  ik was gisteren even bij bert duursma, die hebben zelf een geweldige oplossing gemaakt voor montage op je stuur  Ben vergeten een foto te maken, zat op de bmw450.   2 hele degelijke steunen die op je stuur gezet worden, echt super. beetje zoas stuurverhoger, maar dan langer. en heel gemakkelijk te demonteren!

kun je niet even rondje om terugwandelen langs Bert  ;) ?
ik blijf nog steeds beetje pielen met mijn op/voorbouwgedoe, kijk overal hoe anderen het hebben, elk idee is welkom
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #55 Gepost op: 13-12-2008, 14:43 »
Ik heb op mijn DR nog steeds de ZKConstrukt opbouw, doet het goed, zit als een huis.



Wil ooit nog wel eens de voorbouw naar een gefixeerd punt op balhoofd maar nu ZK zwaar verkering heeft ga ik `m maar niet teveel storen  ;D
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #56 Gepost op: 13-12-2008, 14:46 »
kun je niet even rondje om terugwandelen langs Bert  ;) ?
ik blijf nog steeds beetje pielen met mijn op/voorbouwgedoe, kijk overal hoe anderen het hebben, elk idee is welkom

ik heb het lekker simpel
een rvspijpje gebogen vanaf de stuurklembouten naar voren ::)
http://picasaweb.google.nl/richardvonk/2008100910Marokkotrip#5263718538371081202
simpel an al 5000km offroad zonder problemen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1453
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #57 Gepost op: 13-12-2008, 14:59 »
Ik zit nu te dubben wat ik met de 990s zal doen :-\

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1344
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #58 Gepost op: 13-12-2008, 15:30 »
we kapen wel Niek z'n draadje op deze manier.....nog eventjes dan

je heb gelijk JP, op balhoofd is het mooist en meest stabiel voor stuur, zit wel voor 'eeuwig' voor je neus
iets lichts als van Richard moet je ook weer goed af kunnen steunen aan voorzijde

heb nu mijn originele stuurboutjes vervangen door draadeind met borgmoer+verbindingsbus met daarboven dan weer plaatje waar imo permanent op blijft zitten als enige cockpit instrument
ik zoek nog een snelle simpele stevige roadbookhouder erop/eraf wissel systeem methode
voor het betere offroad werk heb ik gemerkt dat ik alles wat er naar voren toe op welke manier dan ook op zit vervelend vind, voor de rb ritten moet eea er wel weer op komen
wat ik tot nu toe had is elke keer weer een hoop gepiel om te wisselen
gr Hilbert

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 102
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #59 Gepost op: 13-12-2008, 18:33 »
Hallo XToon,

Hoe geheim is die geheime locatie om de 690 enduro r te zien. Mijn Broertje wil er graag mee proefrijden.... en ik wil hem natuurlijk ook live zien en aan de tand voelen.

Ronald