Zo, motortje is nu ook woon-werk verkeer gereed
Alleen die lange flap ziet er nu echt niet uit. Ik was al van plan om hem te vervangen door en SMC exemplaar, maar dat plan is nu dus naar voren gehaald. Voor die €30,-- die KTM voor een spatbord vraagt hoef je het niet te laten.
Kilometerteller is ook aangepast, KTM heeft de verstelling geblokkeerd. Dat kan je deblokkeren door in de kabelboom naar de telerunit de bruine draad los te halen. Dan is de wielomtrek aan te passen. Na het aanpassen de bruine draad weer terugzetten en de rest van de functies zijn weer aan te passen (de tijd dus...). Met veelvuldig wisselen is dit een beetje een K klus, dus ga ik op zoek naar een mooi klein schakelaartje (dipswitchje of zo) die ik in de bruine draad soldeer. Dan is het wisselen van de wielen een stuk sneller.
In een review van
Visordown staat nog een puntje vaan aandaht als je zo'n ombouw doet:
The 2014 690 range includes the SMC R, the Duke and the Enduro, and each has their own tailored ABS package. This means if you want to fit 17” wheels from the SMC R to the Enduro you’ll have to either disable the ABS or get your PhD in ECU fettling.
Wat ik hier precies mee moet ben ik nog niet achter. Het is wel zo dat dit model het snelheidssignaal van de abs unit af pakt, maar ik heb nog geen idee wat dit doet met de ECU. OP zich heb ik tijdens een testritje geen vreemde dingen kunnen constateren.
En nu na de Finlandtrip maar eens een dagje Marcel van Drunen inplannen