Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Dakar afgelast!!  (gelezen 8687 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Dakar afgelast!!
« Gepost op: 04-01-2008, 11:41 »
Citaat van: member
Onduidelijkheid en ongerustheid!!
vrijdag 04 januari 2008

11.30: Portugeze televisie en diverse media melden dat de Dakar mogelijk niet doorgaat. Het is echter nog niet officieel bevestigd. We wachten af tot 13.00 uur.

In de Dakar karavaan heerst onrust.....de keuring ligt momenteel stil en naar aanleiding van artikelen in de landelijke pers vandaag is zeer veel onrust onstaan. Om 12.00 Portugeze tijd (in Nederland 13.00!) is een persconferentie aangekondigd waarop zeer waarschijnlijk meer duidelijkheid komt. We bekijken de situatie nu van minuut tot minuut!

Natuurlijk staat de telefoonlijn met Portugal de rest van de middag open om het laatste nieuws hierover meteen op Rallymaniacs te zetten. Hou die site dus in de gaten!

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Dakar afgelast??
« Reactie #1 Gepost op: 04-01-2008, 11:49 »
Van de site van Dakarsport.com:

DAKAR RALLY 2008 AFGELAST!!!       door , 04-01-2008

** MEER DETAILS VOLGEN

Zojuist is aan de teamcaptains meegedeeld dat de Dakar Rally 2008 is afgelast. Het nieuws is ingeslagen als een bom. Het rumoer in Mauritanie was bekend, maar een beslissing op dit moment was door weinigen verwacht. Dat het besluit nu al is genomen en niet is uitgesteld tot in Mauritanie kan te maken hebben met de juridische consequenties voor de organisatie. Alle teams zijn met stomheid geslagen en komen nu samen bij de hallen van de keuring. Team Dakarsport.com beraadt zich op het schema voor de komende dagen. Leuker kunnen het niet maken.

---------------------------------

Motociclismo.es have announced that KTM are pulling out of the rally. Which means that the two last winners Marc Coma and Cyril Despres won't be taking part, even if the organisation decide to run the rally after all.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Dakar afgelast??
« Reactie #2 Gepost op: 04-01-2008, 12:44 »
dat is echt BALEN

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Dakar afgelast??
« Reactie #3 Gepost op: 04-01-2008, 12:47 »
 Dakar afgelast !!!!!!
vrijdag 04 januari 2008

12.36: Officieel persbericht is nu binnen dat de Dakar 2008 geen doorgang kan vinden!!!!!

Dakar is afgelast !!! Officieel komt de mededeling om 13.00. Of er daadwerkelijk een risico van aanslagen is of dat het verzekering-technisch na een negatief reisadvies niet meer te waarborgen is blijft nog steeds onduidelijk. We wachten op beeldmateriaal en bericht van de persconferentie.

www.Rallymaniacs.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Dakar afgelast??
« Reactie #4 Gepost op: 04-01-2008, 12:54 »
SH.T :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #5 Gepost op: 04-01-2008, 13:12 »
Wat balen....Keek er net zo naar uit. Ben benieuwd wat de redenen zijn voor deze beslissing

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #6 Gepost op: 04-01-2008, 13:19 »
Benieuwd hoe ze dit uit gaan leggen. Dat met die Fransen in Mauretanie is al weken geleden. Waarom dan zo lang wachten.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #7 Gepost op: 04-01-2008, 13:21 »
had net een vriendje van het NOS journaal aan de lijn  is toch om die fransen die vermoord zijn begreep ik..
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 437
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #8 Gepost op: 04-01-2008, 13:23 »
Man, da's echt heftig. Wat een onvoorstelbare domper moet dat zijn. Voor Cyrill Despres achtigen is het werk. Ook vervelend, maar werk.  Maar voor de mensen die hiervan droomden komt dit keihard aan. Ook voor Marcel Vermeij en consorten is dit wel een enorme domper. Sterkte mannen.
- Of ze asfalteren het of ze verbieden het.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #9 Gepost op: 04-01-2008, 13:23 »
Holy sh*t  :o

Geen Dakar.... dat kan toch niet.....

Is Mauretanie echt noodzakelijk om de Dakar te houden?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #10 Gepost op: 04-01-2008, 13:38 »
Dit is echt zuur!! :'(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #11 Gepost op: 04-01-2008, 13:38 »
vroeg ik me ook af, hebben ze niet wat oude road books voor een leuke route er om heen?

Maar wel balen voor iedereen >:(
Ook voor Martijn die net naar de start is gebikkeld :-\
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #12 Gepost op: 04-01-2008, 13:41 »
Vrees van wel Roos, via Algerije en Mali zou niet veel veiliger zijn heb ik begrepen.  :-\



(en zo snel frut je dat nooit inelkaar)

Ik ben er echt van van slag...  :(

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 132
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #13 Gepost op: 04-01-2008, 13:43 »
Zonde en onbegrijpelijk.  :'( :'(

Als dit maar niet de doodsteek voor de Dakar wordt.
Ik denk niet dat sponsors en teams staan te trappelen om voor zo'n futiliteit de volgende keer weer dezelfde inspanningen
(geld en tijd) te gaan leveren. En zonder dat is een Dakar in zijn huidige omvang echt niet meer mogelijk.

Een zwarte dag.
XT600 '89 AT '97 XR650R '03
Gas is alles!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 666
Re: Dakar afgelast!!
« Reactie #14 Gepost op: 04-01-2008, 13:44 »
Slechtere thuiskomst van de vakantie had ik me niet kunnen wensen... :-[ :-[