Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Alto Turia Ride 2010 (AFGELAST)  (gelezen 7958 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 204
Re: Alto Turia Ride 2010
« Reactie #15 Gepost op: 25-12-2009, 12:09 »
Zijn de weersomstandihgeden echt altijd zo slecht tijdens de OER? Ik doe in 2010 voor de vierde keer mee en ben inderdaad tijdens de eerdere afleveringen regelmatig nat geworden. Maar als je regenkleding bij je hebt is dat geen punt. Nat wordt je altijd, is het niet van de regen dan wel van het zweet. Want de OER kent ook warme zomerse dagen. 2009 was een natte editie maar het regende nooit de hele dag. In 2007 en 2008 viel het best wel mee. Onvoorspelbaar weer hoort gewoon bij het avontuur. Hoog in de bergen kun je alles vewachten. Het volbrengen van een special is ineens niet iets vanzelfsprekends als het nat is. Daar kan iedereen die de 'skihelling' in 2008 heeft meegemaakt over meepraten. Als je er zeker van wilt zijn dat je iedere dag in het zonnetje rijdt moet je naar Spanje, Portugal of Afrika. Dat is ook mooi zo weet uit ervaring. De Alentejo rally zal je verbazen. Maar zoek je acht dagen lang avontuur, rijplezier, nieuwe gebieden, en soms ook afzien denk dan aan de OER. De OER is in dat opzicht een echte rally waarbij de hele caravaan zich dageljiks verplaatst van A naar B. Na drie dagen rally weet je al niet meer wat voor dag het is. Het wedstrijdelement is van ondergeschikt belang maar het is er wel. Al komt het dan veel meer op navigatiekunde aan dan op snelheid.


Post Merge: 25-12-2009, 12:11
En nog een paar mooi weer foto's


Honda XR400 - KTM LC4 Adventure - Honda Dominator - Honda Africa Twin

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: Alto Turia Ride 2010
« Reactie #16 Gepost op: 25-12-2009, 15:17 »
misschien kan ik ook nog een duit in het zakje doe, want ik heb ze allebei gereden. Dit jaar de AT en vorig jaar de OER. De AT heb ik in 2007 ook gereden, maar ik moet zeggen dat de AT een stuk pittigger geworden is ten opzichte van 2007. Er is door de organisatie echter wel onderscheid gemaakt tussen softenduro en hardenduro routes. Je kon per dag kiezen wel roadbook je wilde (in de loop van de week werden er aanzienlijk meer softenduro roadbooks uitgedeeld). De hardenduro stukken waren voor de zware brommers niet meer te doen. Met name de rivierbeddingen omhoog en de hellingen met grote losse stenen staan me nog goed in het geheugen.
 
 
De OER is op zijn eigen manier wel een geweldige rally met zijn prachtige routes en bijzondere hotels. Ik heb er erg van genoten. En er zaten zeker heel uitdagende stukken in. (Ja, Peter ik herinner me de skihelling nog goed).
 
Als de OER je makkelijk afgaat zou de AT een prima vervolg kunnen zijn. Maar onderschat deze rally niet. 350 kilometer is echt aanpoten op deze ondergrond en heeft weinig rustpunten. We moesten echt doorrijden om tijdig binnen te zijn. Wel zijn de routes prachtig en is de accomodatie en het eten ongelofelijk goed.
 
Dit jaar voor mij de derde keer Tuareg. Ook mooi als je van zand houdt!
 
groeten, Jeroen van Daele

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Alto Turia Ride 2010
« Reactie #17 Gepost op: 26-12-2009, 11:40 »
goede vergelijking jeroen lijkt me, enne: ik zie je in marokko!
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1345
Re: Alto Turia Ride 2010
« Reactie #18 Gepost op: 26-12-2009, 13:11 »
zoals JW al schreef ga ik mee Rob

ik krijg er alleen maar meer zin met alle verhalen en plaatjes, OER was schitterend en zoals Sandman schrijft hoort een beetje water van buitenaf er ook bij, misschien komende jaren weer een keer op de DRZ ipv de DR, maar allemaal verschillende rallies brengt je ook in evenzovele verschillende omgevingen

in 2010 eerst eens de AT rijden

nog even aanzien hoe ik daar terecht ga komen, ik heb een aanbod voor het transporteren van de DRZ dus daar heb ik MEMO niet voor nodig
als je nog dit jaar inschrijft via de AT site krijg je 20% korting, voor 31 januari is het 15% korting
vlucht A'dam-Valencia v.v. kost ca 200 euri, moet je alleen nog in Aras zien te komen
gr Hilbert

Online member

  • *****
  • Berichten: 4370
Re: Alto Turia Ride 2010
« Reactie #19 Gepost op: 26-12-2009, 15:38 »
Wij hebben daar een auto voor gehuurd, was erg handig. Kan je na de rally ook nog bij Valencia het strand op mooie.....zandkastelen kijken.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Alto Turia Ride 2010
« Reactie #20 Gepost op: 26-12-2009, 18:00 »
TIP: overweeg ook zeker de vliegvelden van keulen, weze etc in duitlsand, vanwege de prijs ( 5-6 tientjes)  parkeergeld ( de helft) en de aankomsttijden  en vertrektijden kunnen gunstiger zijn
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: Alto Turia Ride 2010
« Reactie #21 Gepost op: 27-12-2009, 10:26 »
Ok, ik ben om, ik ga me morgen bij melden voor de inschrijving.  :)

Net Bennie gebeld en me via de e-mail opgegeven, nu wachten op het inschrijfformulier.  :P
(en dan maar eens gaan sporten de komende maanden om de conditie op peil te krijgen)
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 194
Re: Alto Turia Ride 2010
« Reactie #22 Gepost op: 27-12-2009, 14:33 »
Haal het vraagteken maar weg.  :D
 


ARM Deelnemers
HIP
Divaha ( 4 personen)
M@rtijn ?
Simmetje (Rob)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Alto Turia Ride 2010
« Reactie #23 Gepost op: 27-12-2009, 20:06 »
mooi, ik zie al een team verschijnen, ben toch wel jaloers want het is echt gaaf daar.

geniet alvast van de proloog: 

http://www.youtube.com/watch?v=q6CtkmIQuvY#noexternalembed
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Alto Turia Ride 2010
« Reactie #24 Gepost op: 27-12-2009, 23:56 »
Gaaf die proloog!!!! Nog 3 nachtjes om over na te denken (met korting).
Ik denk dat ik al weet wat de uitkomst is :-)))))
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1345
Re: Alto Turia Ride 2010
« Reactie #25 Gepost op: 29-12-2009, 00:17 »
Na vorig jaar de OER met 5 man te hebben gereden hebben wij dit jaar met z'n 4en ingeschreven voor de Alto Turia.
 
Ondanks dat de OER een geweldige beleving was  heeft bovenstaande grafiek (zie kader neerslag!) de doorslag gegeven om voor Spanje te kiezen.

hoe hebben jullie ingeschreven, rechtstreeks of via MEMO?


Haal het vraagteken maar weg.  :D
 

en hoe jij M@rtijn?
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: Alto Turia Ride 2010
« Reactie #26 Gepost op: 29-12-2009, 07:59 »
hoe hebben jullie ingeschreven, rechtstreeks of via MEMO?

Ik heb volledig pakket geboekt bij Memo.
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Alto Turia Ride 2010
« Reactie #27 Gepost op: 29-12-2009, 08:42 »
Als jullie interesse hebben kan ik je voor een aanvullend pakket service zeker de diensten aanbieden van mijn ( inmiddels)  engelse vriend Reg Moule.  Hij helpt je halverwege met benzine en extra eten en drinken, maar vooral met de verzorging van je motor in de avond. Denk aan oliewissel en zo,. maar ook als je onderweg komt te staan of grotere problemen. Het eerste jaar heeft ie met mij tot .1.00 uur snachts gesleuteld zodat ik de volgende dag wee van start kon. investering van 150,- zeker waard....  Ik meen tenminste dat MEMO deze service niet aanvullend aanbiedt, toch?
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: Alto Turia Ride 2010
« Reactie #28 Gepost op: 29-12-2009, 08:50 »
Als jullie interesse hebben kan ik je voor een aanvullend pakket service zeker de diensten aanbieden van mijn ( inmiddels)  engelse vriend Reg Moule.  Hij helpt je halverwege met benzine en extra eten en drinken, maar vooral met de verzorging van je motor in de avond. Denk aan oliewissel en zo,. maar ook als je onderweg komt te staan of grotere problemen. Het eerste jaar heeft ie met mij tot .1.00 uur snachts gesleuteld zodat ik de volgende dag wee van start kon. investering van 150,- zeker waard....  Ik meen tenminste dat MEMO deze service niet aanvullend aanbiedt, toch?

Volgens mij biedt Alledin (Dieni en Alexander) dit ook....
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Alto Turia Ride 2010
« Reactie #29 Gepost op: 29-12-2009, 12:16 »
gaan die nou wel of niet mee?
offroadmotorloos. even.