Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: En de andere rijders????  (gelezen 12516 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
En de andere rijders????
« Gepost op: 04-01-2006, 13:56 »
Jammer, jammer, jammer dat RTL7 alleen belangstelling heeft voor de zogenaamde toppers.
Iedere avond zie ik weer dezelfde gezichten.

Nu had ik gehoopt dat de onafhankelijke media iets meer aandacht zouden besteden aan de andere rijders, maar helaas.

Daarom, voor de rally liefhebbers die interesse hebben in een nieuwkomer die ook nog eens fantastisch rijdt
www.harrydakar.com

Al een paar dagen bij de beste Nederlanders maar nog niet in beeld bij de media.
Door mij persoonlijk getipt als derde beste Nederlander.

Hoe staat het met jullie favourieten???
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: En de andere rijders????
« Reactie #1 Gepost op: 04-01-2006, 14:48 »
Tja, die DR-Z400 is uit gevallen en doet helaas niet meer mee :'(

Trouwens, op de irritrack staat Frans Verhoeven ook al een hele tijd stil, vlak voor de finish, terwijl er al een hoop minder snelle NL-ers binnen zijn. Ziet er niet goed uit voor Frans :-\

Knuiman heeft vandaag ook weer lekker gereden als debutant; beetje mijn favouriet 8)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: En de andere rijders????
« Reactie #2 Gepost op: 04-01-2006, 15:09 »
Ik denk dat Willy Wientjes ook wel een end gaat komen. Hij laat zich in ieder geval niet zo snel de woestijn uit slaan:

Citaat
,,Het begon allemaal maandagmorgen vroeg. Het was erg koud en na ongeveer 80km nadat we boot verlaten hadden liep bij mij de achterband van de velg. Ik heb even naar Nederland gebeld of daar iemand een oplossing wist maar ik kwam er al snel achter dat ik er alleen voor stond. Ik heb met tie-ribs geprobeerd om de band op zijn plaats te houden maar dat haalde niet uit. Ik kwam in een stadje waar jeugd langs de kant stond. Ik wist ze duidelijk te maken dat ik een nieuwe band nodig had. De jeugd bracht me naar een soort fietsenwinkeltje maar daar hadden ze niks. Dat was geen oplossing. Even daarna kwam er iemand met een klein vrachtwagentje waar ik mijn motor op kon zetten. Hij reed me de hele stad rond op zoek naar een bandenzaak maar dat werd ook niks. Wat nu? Ik heb de motor weer afgeladen en heb bij een ijzerboer een bos ijzerdraad gehaald. Die heb ik om de velg en de band gedraaid. Twee kilometer ging het goed maar toen vloog alles er af. En ik moest er nog 500. Einde verhaal? Gelukkig niet want juist op dat moment kwam er iemand naar me toe die me de weg wees naar een fietsenzaak waar ze wel een oude crossband hadden liggen. De mousse werd weggegooid en de oude band met een nieuwe binnenband werden gemonteerd. Ik wist dat ik het met dit oude spul op al die stenen rustig aan moest doen maar wat had ik te verliezen? Ik reed weer. Het eerste stuk op de proef ging het redelijk maar ongeveer halverwege de proef reed ik de band stuk..

bron: www.parijsdakar.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: En de andere rijders????
« Reactie #3 Gepost op: 04-01-2006, 18:36 »
Mijn favorieten zijn Henno van Bergeijk en Pete Moltmann.
Wij hebben met een aantal GSers een kleine sponsoring voor Pete geregeld, we hebben allemaal 45 euro gesponsord, in ruil voor onze naam op de motor. Maar Pete staat volgens de Dakar site als Australiër ingeschreven maar woont al 7 jaar in nederland. Elke vorm van nieuws moet via het GS forum komen omdat iemand daar zo mogelijk met hem sms't, maar zelfs Daklar.nl heeft nog niks over hem geschreven, jammer....Overigens twijfelachtig of hij vandaag uitrijdt, gisteren had hij zijn rug flink bezeerd bij een val, waardoor hij ook zijn stuur niet goed vast kon houden met zijn linkerhand, vandaag nog wel gestart, maar nog geen nieuws na CP1 :-\

Verder ben ik voor elke privateer en ben ook erg benieuwd naar hoe Mirjam Pol het doet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 194
Re: En de andere rijders????
« Reactie #4 Gepost op: 04-01-2006, 18:51 »
Jammer, jammer, jammer dat RTL7 alleen belangstelling heeft voor de zogenaamde toppers.
Iedere avond zie ik weer dezelfde gezichten.

Nu had ik gehoopt dat de onafhankelijke media iets meer aandacht zouden besteden aan de andere rijders, maar helaas.

Al een paar dagen bij de beste Nederlanders maar nog niet in beeld bij de media.
Door mij persoonlijk getipt als derde beste Nederlander.

Hoe staat het met jullie favourieten???


Ik verbaasde mij er vorig jaar al over dat niet alle nederlanders in beeld kwamen. De reden is simpel : men moet betalen om in beeld te komen... helaas

Offline member

  • *****
  • Berichten: 392
Re: En de andere rijders????
« Reactie #5 Gepost op: 04-01-2006, 19:48 »
Mijn sympathie ligt idd bij de bikkels die met deels eigen centen proberen Dakar te halen. Die jongens moeten nog sleutelen als ze in bivak komen en parkeren dat ding niet bij de monteurs. Dat straalt wat mij betreft meer de Dakar sfeer uit dan de fabrieksteams. Als je leest hoeveel geld en manschappen Volkswagen dit jaar uitgeeft om te winnen dan is het (eigenlijk) niet leuk meer. Denk trouwens dat Mitsubishi hetzelfde doet hoor ;)
Nog steeds een allroad liefhebber... I'll be back...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: En de andere rijders????
« Reactie #6 Gepost op: 04-01-2006, 21:20 »
Ik denk dat Willy Wientjes ook wel een end gaat komen. Hij laat zich in ieder geval niet zo snel de woestijn uit slaan:
 

Dat denk ik nu ook!!! Wat een gaaf verhaal Ferd.
Heb 't hele verhaal nu gelezen op de link die je er bij zette. Echt een aanrader. Staat nu bij m'n favourites.

Bovendien had die Willy ons een paar aardige bakken koffie gegeven in z'n sponsor kantine in Valkenswaard... :D  :P  ;D
en dat is ook wat waard....
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: En de andere rijders????
« Reactie #7 Gepost op: 04-01-2006, 22:03 »
Mijn sympathie ligt idd bij de bikkels die met deels eigen centen proberen Dakar te halen. Die jongens moeten nog sleutelen als ze in bivak komen en parkeren dat ding niet bij de monteurs. Dat straalt wat mij betreft meer de Dakar sfeer uit dan de fabrieksteams. Als je leest hoeveel geld en manschappen Volkswagen dit jaar uitgeeft om te winnen dan is het (eigenlijk) niet leuk meer. Denk trouwens dat Mitsubishi hetzelfde doet hoor ;)

Dat vraag ik me af: volgens mij heeft vrijwel iedere privé rijder zich ingekocht bij een assistentieteam. Anders is het volgens mij ook niet te doen. Ok, de monteur is dan niet van jezelf: die moet je delen met andere rijders, maar ik geloof niet dat er nog veel rijders zijn die alles zelf sleutelen.

Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 392
Re: En de andere rijders????
« Reactie #8 Gepost op: 04-01-2006, 22:29 »
Voor een deel sleutelen de privateers nog wel zelf. Ook al heb je assistentie ingekocht dan nog zal je de simpele onderhouds dingen zelf moeten doen en hopen dat voor de lastigere zaken de monteur voldoende tijd heeft. Gisteravond heeft b.v. de monteur van Maurice Selling nog aan de motor van Pete Moltman gesleuteld om te zorgen dat Pete nog kon rusten voor de etappe van vandaag.

BTW: 21:20 SMS-te Pete Moltman naar z'n vrouw dat het over is. Hij is de bezemwagen ingegaan. Zijn rug deed te veel zeer van de val van gisteren.
Nog steeds een allroad liefhebber... I'll be back...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: En de andere rijders????
« Reactie #9 Gepost op: 05-01-2006, 00:22 »
Willy Wientjes en Henno Bergeijk zijn vanavond nog bij naam genoemd door RTL7 als de laatste groep die gisteravond op de motor binnen kwam.

Vraag me nu af wat RTL7 voor dat ene zinnetje in rekening gaat brengen :-X
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 392
Re: En de andere rijders????
« Reactie #10 Gepost op: 06-01-2006, 00:23 »
Vanavond nog even nagevraagd bij iemand die betrokken is geweest bij de voorbereiding van Pete Moltman. Assistentie inkopen is niets anders dan dat b.v. KTM rekening houdt dat jij bij ze aanklopt voor onderdelen en ze nemen dus extra spullen mee als ze afreizen naar Dakar. Op het moment dat je onderdelen nodig hebt van ze gaat de kassa gewoon lopen. Monteren? Je hebt toch zelf twee handen... niks monteur... en anders wordt het nog veel duurder. Oftewel: de echte privateers moeten na een rally dag zelf de motor klaar maken voor de volgende dag. Dat betekent rustig rijden en zo min mogelijk risico's nemen anders moet je later op de dag meer sleutelen. Wat dat betreft kan je wel stellen dat de echte helden de jongens zijn die op deze manier Dakar proberen te halen.
Nog steeds een allroad liefhebber... I'll be back...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3424
Re: En de andere rijders????
« Reactie #11 Gepost op: 06-01-2006, 09:14 »
Henno zou aanvankelijk samen met Peter Schreurs gaan, en Hans Verstraten als monteur meenemen. Peter kon het geld niet bij elkaar krijgen, en toen ze Hans wilden inschrijven voor de assistentie was alles al vol......Dus sleutelt Henno zelf. Tot nu toe gaf zijn Iritrack 's ochtends niet thuis, maar dan blijkt hij ineens weer onderweg te zijn....Extra spannend
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: En de andere rijders????
« Reactie #12 Gepost op: 06-01-2006, 09:46 »
Dus sleutelt Henno zelf.

Dan wordt het wel heel zwaar...Tijdens de El Chott stonden we na etappes van 400 km al hele avonden te sleutelen...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: En de andere rijders????
« Reactie #13 Gepost op: 06-01-2006, 10:26 »
Tja, het is maar voor welke motor je kiest. Met een Honda of Yamahha hou je tijd over om de bar in te gaan :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: En de andere rijders????
« Reactie #14 Gepost op: 06-01-2006, 11:34 »
Citaat
Tja, het is maar voor welke motor je kiest. Met een Honda of Tamahha hou je tijd over om de bar in te gaan
Dat is gemeen............ ;)
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!