Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Test BMW Dakar motoren Frans Verhoeven  (gelezen 26895 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Test BMW Dakar motoren Frans Verhoeven
« Reactie #15 Gepost op: 31-08-2010, 21:41 »
Gaat er een verzorger- fysio-mt mee naar Zuid Amerika.....

Ja , en een heel BMW speedbrain team met alles erop en eraan  :)
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Test BMW Dakar motoren Frans Verhoeven
« Reactie #16 Gepost op: 31-08-2010, 23:06 »
jammer, die job is dus reeds vergeven, had evt wel interesse

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 51
Re: Test BMW Dakar motoren Frans Verhoeven
« Reactie #17 Gepost op: 01-09-2010, 12:30 »
Ben gisteren met Frans en David in Wonck geweest om te trainen en testen.
David gaf aan dat de BMW plm 20kg lichter is dan zijn Yamaha van vorig jaar. De machine is aanzienlijk wendbaarder en vlotter op korte bochtige trajecten, aldus de master himself.
Met de langere achtervork is mn het driftgedrag aanzienlijk beter geworden en de voorkant nog wat stabieler.
Langere swingarm betekent CoG (zwaartepunt) verder naar voren dus meer voorwieldruk.
 
Het gefreesde Husqvarna deksel is geen standaard onderdeel maar wordt nog uitsluitend gebruikt in het WK enduro en nu ook voor Dakar.
 
Hieronder een plaatje van David Fretigne achter mijn eigen G450RR.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Test BMW Dakar motoren Frans Verhoeven
« Reactie #18 Gepost op: 01-09-2010, 13:06 »
cool! :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Test BMW Dakar motoren Frans Verhoeven
« Reactie #19 Gepost op: 01-09-2010, 14:21 »
gaan jullie met de dakar machienes, fully loaded dus met navigatie etc, door de crossbaan?


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Test BMW Dakar motoren Frans Verhoeven
« Reactie #20 Gepost op: 01-09-2010, 14:37 »
gaan jullie met de dakar machienes, fully loaded dus met navigatie etc, door de crossbaan?



Uiteraard , alles erop en eraan , anders is het lastig testen , zelfs de tank gaat voor driekwart vol met brandstof.
 
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Test BMW Dakar motoren Frans Verhoeven
« Reactie #21 Gepost op: 01-09-2010, 14:45 »
..knip.. achter mijn eigen G450RR.

Bert heeft jou 450RR dezelfde specs als Frans en David hun RR machines. Ik bedoel dan met langere vork en 6-bak?

Inderdaad full spec testen is veel beter dan maar aannemen dat het wel zal functioneren. Ik verwacht daarom van KTM 450 ook niet zo heelveel, niets bekend van dat ding. Nog nergens gespot nog geen rally serieus mee gereden door heren Coma en Depres.
Verwachting  van mij voor de komende Dakar top 5, in willekeurige volgorde ;) :
Aprilia
Sherco
Yamaha
BMW

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Test BMW Dakar motoren Frans Verhoeven
« Reactie #22 Gepost op: 01-09-2010, 14:56 »
honda, ze hebben weer lekker ouderwets afgekeken en rijden ook met 1 grote achtertank. Die CRF450X rijdt al 5 jaar vrijwel ongewijzigd dakar en gaat gewoon niet stuk.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Test BMW Dakar motoren Frans Verhoeven
« Reactie #23 Gepost op: 01-09-2010, 15:19 »
honda, ze hebben weer lekker ouderwets afgekeken en rijden ook met 1 grote achtertank. Die CRF450X rijdt al 5 jaar vrijwel ongewijzigd dakar en gaat gewoon niet stuk.
Waar heb je dat dan gelezen? want alles wat ik tot nu toe gezien slash gelezen heb van HT-raid hebben ze gewoon 2 tanks.

daarnaast hoeveel overwinningen heeft Honda al behaald...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Test BMW Dakar motoren Frans Verhoeven
« Reactie #24 Gepost op: 01-09-2010, 15:40 »
Aprillia?
dat project is toch helemaal afgelast.
Ewout en Jos ven berhengouwer waren daarmee bezig voor Nederland maar volgens mij is dat gestrandt.

sherco en bmw

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Test BMW Dakar motoren Frans Verhoeven
« Reactie #25 Gepost op: 01-09-2010, 16:14 »
Aprillia?
dat project is toch helemaal afgelast.
Ewout en Jos ven berhengouwer waren daarmee bezig voor Nederland maar volgens mij is dat gestrandt.

sherco en bmw


Heb je dan dakar 2010 niet gekeken brommer?!? ::)

blijft toch ook een wonderschone/mooie machine :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Test BMW Dakar motoren Frans Verhoeven
« Reactie #26 Gepost op: 01-09-2010, 17:03 »
Waar heb je dat dan gelezen? want alles wat ik tot nu toe gezien slash gelezen heb van HT-raid hebben ze gewoon 2 tanks.

daarnaast hoeveel overwinningen heeft Honda al behaald...

Henk heeft nu naar Zot geluisterd  8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Test BMW Dakar motoren Frans Verhoeven
« Reactie #27 Gepost op: 01-09-2010, 20:09 »
oossie: ik vindt eht een wondermooie brommer, zeer mooi geluid.
Heb in Portugal achter J van BHG gereden(althans hij halde me regelmatig in en dan rijdt ik ff achter hem) maar het is een geile fiets. Maar ik dacht dat de rally dingen die ze vanuit RBC wilde doen niet door gingen.
 
de reden dat ik de bmw had gekocht ipv de aprillia had te maken met materiaal levering. Als dat vanuit Aprillia beter was geregelt en een dealer dichter bij huis was dan was het destijds een aprillia geweest.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Test BMW Dakar motoren Frans Verhoeven
« Reactie #28 Gepost op: 01-09-2010, 20:53 »
je haalt 2 zaken door elkaar, het Nederlands project (design overigens van B-Art) word door Jos van BHG doorgezet. De Aprilia hierboven is een fabrieksmotor en heeft niets met het NL project van BHG te maken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Test BMW Dakar motoren Frans Verhoeven
« Reactie #29 Gepost op: 01-09-2010, 22:15 »
ahh dank voor de correctie