Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tripy elektronisch GPS roadbook  (gelezen 10254 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Tripy elektronisch GPS roadbook
« Reactie #30 Gepost op: 11-03-2006, 17:50 »
Ah, zo

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Tripy elektronisch GPS roadbook
« Reactie #31 Gepost op: 18-03-2006, 15:19 »
Dit is 1 van meest nutteloze investeringen die ik ken. Of een papieren roadbook of een Garmin track.

Er is toch geen mens die zoveel uitgeeft voor een apparaat wat nergens compatibel mee is.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 17
Re: Tripy elektronisch GPS roadbook
« Reactie #32 Gepost op: 18-03-2006, 22:32 »
Dit is 1 van meest nutteloze investeringen die ik ken. Of een papieren roadbook of een Garmin track.

Er is toch geen mens die zoveel uitgeeft voor een apparaat wat nergens compatibel mee is.

In onze software kunnen GPX bestanden ingelezen worden en roadbooks die gemaakt zijn met onze software kunnen opgeslagen worden als GPX bestand. Dit formaat is compatibel met diverse andere software.

klik

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Tripy elektronisch GPS roadbook
« Reactie #33 Gepost op: 21-03-2006, 09:02 »
Alleen maar interresant wanneer iedereen er mee gaat rijden. Maar dan kies je toch voor of een papieren roadbook of een GPS, ga je toch niet meer de tussenstap nemen.

Hoeveel zijn er al van verkocht ?


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 17
Re: Tripy elektronisch GPS roadbook
« Reactie #34 Gepost op: 21-03-2006, 17:30 »
Alleen maar interresant wanneer iedereen er mee gaat rijden. Maar dan kies je toch voor of een papieren roadbook of een GPS, ga je toch niet meer de tussenstap nemen.

Hoeveel zijn er al van verkocht ?



Tripy ís juist een GPS. Of liever gezegd: het maakt gebruik van GPS technologie. Het combineert de twee elementen die jij noemt, een papieren roadbook maar dan GPS gestuurd.

In Nederland zijn we nog maar net aanwezig op de markt, een aantal mensen rijden al met een Roadmaster. In België rijden er al veel meer mensen mee, waaronder een aantal motorbladen die de Roadmaster gebruiken om hun roadbooks uit te zetten en te publiceren.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: Tripy elektronisch GPS roadbook
« Reactie #35 Gepost op: 29-03-2006, 10:31 »
Mooi ding, zo'n tripy.
Lijkt mij een mooi systeem voor op de weg.
Ik neem aan dat de tripy symbooltjes genereerd op basis van het kaartmateriaal.
Anders weet tripy bij een afslag niet of het een gewone afslag, T-splitsing of kruispunt betreft.

Als ik de route uitzet op de GPS geeft ie ook aan waar ik heen moet. Symbooltjes zijn anders maar daar is het ook mee gezegd.

Bij off-road rijden lijkt het mij onbruikbaar. Geen referenties en een afslag kan ook een pad zijn dat een beetje schuin wegloopt. Als ik een off-road track ziet dan is wat inde praktijk een leuke bocht lijkt op de track een flauw knikje.
Verder zijn de meeste off-road ritten (Ad Ketelaar ritten, Condroz, Alto Turia, Tuareg enz.) alleen op papier verkrijgbaar, en meestal met een stomp potloodje getekend.

Wat ik wel heel interessant zou vinden is een GPS met ICO/IMO functies.
Dus nullen, of totalen aanpassen met een afstandbediening op stuur. En een wielsensor voor wanneer het GPS signaal onvoldoende is (dicht bladerdak, in een tunnel enz.)
Scheelt weer een kastje.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 17
Re: Tripy elektronisch GPS roadbook
« Reactie #36 Gepost op: 29-03-2006, 17:26 »
Mooi ding, zo'n tripy.
Lijkt mij een mooi systeem voor op de weg.
Ik neem aan dat de tripy symbooltjes genereerd op basis van het kaartmateriaal.
Anders weet tripy bij een afslag niet of het een gewone afslag, T-splitsing of kruispunt betreft.

Als ik de route uitzet op de GPS geeft ie ook aan waar ik heen moet. Symbooltjes zijn anders maar daar is het ook mee gezegd.

Bij off-road rijden lijkt het mij onbruikbaar. Geen referenties en een afslag kan ook een pad zijn dat een beetje schuin wegloopt. Als ik een off-road track ziet dan is wat inde praktijk een leuke bocht lijkt op de track een flauw knikje.
Verder zijn de meeste off-road ritten (Ad Ketelaar ritten, Condroz, Alto Turia, Tuareg enz.) alleen op papier verkrijgbaar, en meestal met een stomp potloodje getekend.

Wat ik wel heel interessant zou vinden is een GPS met ICO/IMO functies.
Dus nullen, of totalen aanpassen met een afstandbediening op stuur. En een wielsensor voor wanneer het GPS signaal onvoldoende is (dicht bladerdak, in een tunnel enz.)
Scheelt weer een kastje.

Buiten de functie van electronisch roadbook is het toestel ook voorzien van 3 afzonderlijke tripmeters, waarbij de afstanden kunnen worden aangepast.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: Tripy elektronisch GPS roadbook
« Reactie #37 Gepost op: 30-03-2006, 13:03 »
Buiten de functie van electronisch roadbook is het toestel ook voorzien van 3 afzonderlijke tripmeters, waarbij de afstanden kunnen worden aangepast.


Kijk, nu wordt het interessant.
Afstandbediening?