Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: motorvakantie in Kirgizië  (gelezen 3440 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 125
motorvakantie in Kirgizië
« Gepost op: 17-09-2017, 00:19 »
Het verslag van onze motorvakantie in Kirgizië:


https://www.facebook.com/Adventure22.Travel/

Groeten,

Andries

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: motorvakantie in Kirgizië
« Reactie #1 Gepost op: 17-09-2017, 02:48 »
Mooie trip Andries en mooie foto's
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 480
Re: motorvakantie in Kirgizië
« Reactie #2 Gepost op: 17-09-2017, 09:27 »
(Ik heb geen aandelen).
Mocht je ooit zelf in deze regionen op avontuur willen en niet helemaal erheen rijden: Er is een Zwitser in Osh die offroad-motoren en 4wd's verhuurt en die zelf ook allerlei tours organiseert.

http://muztoo.ch/unser-team-in-kirgistan/

http://muztoo.ch/dienstleistungen/motorradmiete/


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 125
Re: motorvakantie in Kirgizië
« Reactie #3 Gepost op: 17-09-2017, 09:28 »
Hoi Rob,

Dank je!

Post Merge: 17-09-2017, 09:29
Dag Frenz,

Ja inderdaad. Ik heb met hem gesproken toen ik daar was.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 480
Re: motorvakantie in Kirgizië
« Reactie #4 Gepost op: 17-09-2017, 10:02 »
Hoi Andries,


Ik heb ooit op motoren van Muztoo een ronde Kirgizie-Oezbekistan-Tadjikistan gedaan. Geweldig mooie reis en prima spullen van Muztoo. Echt een aanrader.


Grtz
Frans

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: motorvakantie in Kirgizië
« Reactie #5 Gepost op: 17-09-2017, 11:00 »
lijkt me mooie bestemming.
Heb al eens geïnformeerd voor transport van motor naar Osh €2400 per motor.
Ff in de wacht gezet maar zie nu huur van XT600.
€75 per dag dat is op zich goed te doen.
Wat is het beste tijdstip om daar te vertoeven met motor?
En zie vliegtickets voorbij komen van €1000 tot €3200.
Iemand idee of dit lager kan?


gr Marco

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 125
Re: motorvakantie in Kirgizië
« Reactie #6 Gepost op: 17-09-2017, 17:24 »
Hoi Marco,


Juli of augustus is daar fijn om te rijden. We hebben op wegen gereden op meer dan 4000 m hoogte.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: motorvakantie in Kirgizië
« Reactie #7 Gepost op: 17-09-2017, 18:13 »
Goed om te horen.
Enne motor dus op transport kan je prijsidee geven?
En via wie heb je dat geregeld?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 125
Re: motorvakantie in Kirgizië
« Reactie #8 Gepost op: 17-09-2017, 19:12 »
Rond 10 motorrijders en ik hebben per container onze motoren naar Kazachstan gestuurd. We kwamen rijdend terug naar Nederland.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 480
Re: motorvakantie in Kirgizië
« Reactie #9 Gepost op: 17-09-2017, 20:59 »
Zomaar een andere tip als je geen tijd/geld hebt om heen en weer te rijden:


Thuis een XT600 van het juiste type kopen, via een mooi avontuur naar Kirgizie/Osh rijden, daar de motor verkopen aan Muztoo en terugvliegen.


Toen ik daar ooit was kwam eerst een Engelsman en een paar dagen later nog een Zwitser met zo'n XT600 aanrijden. Beiden hadden van te voren met Muztoo daarover een afspraak gemaakt. Muztoo legde bij aankomst meteen het afgesproken geld neer en Muztoo had weer twee extra motoren voor de verhuur zonder ze zelf te moeten halen. De XT's hadden het hele eind erheen gehaald dus ze waren betrouwbaar. Beide rijders vlogen terug naar huis.


Ik heb daar destijds met een Motortrailsgroep de Pamir-Highway ronde gereden met van die Huur-XT's van Muztoo, sommige hadden al een lokaal kenteken, maar we hadden er ook een aantal bij met de Europese kentekens er nog op.








Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: motorvakantie in Kirgizië
« Reactie #10 Gepost op: 17-09-2017, 21:24 »
Dat is zeker een leuk idee.
Tijdsbestek 6 weken net ff iets minder maar dat is te regelen.
Wie wil er van z.n xt af Ikke misschien?



Post Merge: 17-09-2017, 22:01
Om welk type xt zou het gaan?
Nog meer liefhebbers die te porren zijn.?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 480
Re: motorvakantie in Kirgizië
« Reactie #11 Gepost op: 18-09-2017, 08:40 »
Dit is het type XT-motoren die ze verhuren: http://muztoo.ch/dienstleistungen/motorradmiete/

Wij hebben voor de huur alleen gebruik gemaakt van het oude type (rechts/blauw op de website). Dat waren ook het type  XT's waar die twee gasten op kwamen aanrijden.

Dat geeft wel een idee, maar als je echt wilt gaan doen, moet je natuurlijk vantevoren afstemmen met Muztoo wat zij graag willen.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 22
Re: motorvakantie in Kirgizië
« Reactie #12 Gepost op: 20-09-2017, 03:03 »
Mooie foto's Andries. Ik ben nu toevallig in Kirgizië. Tash Rabat gaat bij dezen op de route.

Wat betreft MuzToo: Een paar weken geleden in hun werkplaats aan mijn Ténéré gesleuteld. Over hun XT's kan ik niets zeggen, maar ze hebben twee capabele monteurs en de onderdelen die ik nodig had op voorraad. Hele geschikte mensen.

Iron Horse Nomads in Bishkek hebben schijnbaar ook motoren, maar op aanvraag: http://ironhorsenomads.com/rent/

En qua vlucht: mijn broertje is gisteren geland. 400-nogwat voor een retourtje Bishkek met overstap op Istanbul (Turkish Airlines). Een binnenlandse vlucht of gedeelde taxi naar Osh is hier zo geregeld.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 269
Re: motorvakantie in Kirgizië
« Reactie #13 Gepost op: 20-09-2017, 14:00 »
In 2012 ben ik samen met Toine en Barro  in Kirgizië geweest. Was nog in de tijd met de HP2. We hebben met een hele groep mensen per trein een container motoren verscheept naar Alma Ata in Kazachstan. Daarna ging ieder zijn eigen weg. Hanna is later aangeschoven (met een huurmotor). De bedoeling was om na een stuk Kazachstan een rondrit door Kirgizië te maken. Dan door te steken naar de Parmi Highway in Tadzjikistan en van daar via Oezbekistan (zijde-route/Marco Polo-route), Kazachstan, Rusland, Oekraïne terug naar Europa te rijden. Tadzjikistan is niet gelukt, er was een intern conflict en het gebied werd afgesloten. Zeer spijtig, staat nog op mijn verlanglijstje net als een rondje Mongolië – Rusland (of de BAM-route).
Kirgizië is een prachtig land, hoge bergen, hoge passen en in mijn ervaring plezierige mensen. We hebben toen die verhuurder van de xt’s ook nog getroffen, leek mij wel een toffe peer, iemand waar je goede afspraken mee kunt maken.
groet loek

Offline member

  • *****
  • Berichten: 480
Re: motorvakantie in Kirgizië
« Reactie #14 Gepost op: 28-04-2018, 15:52 »
Voor mensen die toevallig een enkele reis naar Kirgizie/Tadjikistan/Oezbekistan willen ondernemen. Ik heb in september 2017 hierboven geschreven dat Motorverhuur Muztoo in Osh/Kirgizie (de Zwitser die daar motoren verhuurt) regelmatig XT600E 's van reizigers overneemt voor zijn verhuur-park.

Laat ik nou enkele weken geleden zelf zo'n XT600E gekocht hebben. Wegens toch weer andere plannen bied ik nu in de Rommelmarkt alhier mijn XT660E te koop aan. Als iemand interesse heeft hoor ik het wel!

Grtz
Frans, Leiden