Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Twee garmin files samenvoegen met dezelfde WP of track namen.  (gelezen 829 keer)

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
NU open we twee keer mapsource, en openen in beide een file. selekteren een voor een crtl vasthouden of alles in een keer crtl-A, kopieren en plakken. Vele gebruiken mapsource standaard: Waypoints worden genummert standaard 000, 001, 002, 003, 004 enz of je gebruikt een voorvoegsel ARM001, ARM002 enz.
Tracks standaard benaming: track, track001, track002 enz.
En dan gebeurt het een track of waypoint heeft dezelfde naam en mapsource vraagt overschrijven en dat wil je net niet.
of je gaat dat ene waypoint/track omnamen of het zijn er teveel.


Nu als je de beide .gdb met mapsource omzet in garmin .gpx dan kun je die openen in notepad++
Kopier je uit de ene file alle wpt waypoints in de ander file dan heb je twee wpt met dezelfde <name>

Sla deze file op als .gpx en open in mapsource.

Het mooie is dan dat mapsource een van de twee namen aanpast in ARM002 en ARM0021 (dus een extra 1 erachter zet) voorbeeld PTT


zo doet mapsource dat ook bij tracks track001 en track001001 (hier dus extra 001 er achter zet).



Dit ook bij meer dezelfde namen.
daarna opslaan in mapsource.

Wel makkelijk als je de gecontroleerde tracks terug krijgt voor het uitzetten van een ritje.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2527
Re: Twee garmin files samenvoegen met dezelfde WP of track namen.
« Reactie #1 Gepost op: 27-09-2012, 16:23 »
tsja
ik vind het iig niet makkelijk
track 001  en 001001 vind ik als bestandsnaam sowieso niks.
 
moet dan eerst de map en track openen om te zien welke track het eigenlijk is,
 
makkelijker vind ik het om meteen de track een naam te geven , dus ook bij
teruggekregen track van routecontroleurs.
meestal gebruik ik daar dan een naam +datum voor
 
 
bij terug inladen in de gps gebruik in dan wel weer 001   002  etc
als ik niet treug wil filteren tot 500 punten anders ook liever tracknamen