Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: AGM X1 met motorhouder, leuke telefoon voor OsmAnd  (gelezen 617 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
AGM X1 met motorhouder, leuke telefoon voor OsmAnd
« Gepost op: 09-06-2018, 10:23 »









Knap degelijke rugged smartphone met lange batterijlevensduur maar zonder de waardeloze schermpjes en 'baksteen-imitatie' van de reguliere degelijke telefoons. Op Youtube staan wat fimpjes waar ze deze X1 vanaf een drone laten vallen. Omdat de beloofde update naar Android 7.1 nooit meer komt voor deze telefoon kreeg iedereen die aan kon tonen de originele eerste eigenaar te zijn het aanbod om de X2 voor een gereduceerd tarief te kopen. Aangezien de X1 me prima beviel ben ik daar op ingegaan, ondanks dat deze telefoon amper een jaar oud is.



Voor OsmAnd is-ie prima, en als dagelijkse telefoon ook. Op batterij kun je met scherm aan een uur of 8-9 navigeren, in zonlicht is de afleesbaarheid prima, en met zomerhandschoenen laat het scherm zich bedienen. Met winterhandschoenen niet. Reserve-onderdelen zoals batterij, rubberflapjes, etc. blijven de komende paar jaar leverbaar, aldus AGM. Als ik lieg, dan is het in commissie.


De motorhouder is een stukje huisvlijt en omvat de hele telefoon. Tegen de tijd dat je die stuk hebt dan heb je grotere problemen.


2 degelijke telefoons is mij teveel van het goede. Eentje mag er best vertrekken, maar niet voor 3 knikkers en een knoop want dan blijft die lekker als navigatiesysteem.


Prijs: 125 euro.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: AGM X1 met motorhouder, leuke telefoon voor OsmAnd
« Reactie #1 Gepost op: 09-06-2018, 11:03 »
Mooi gedaan die case! Geprint?
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: AGM X1 met motorhouder, leuke telefoon voor OsmAnd
« Reactie #2 Gepost op: 09-06-2018, 11:26 »
Nee, gefreesd uit een stukje PE500. Levert toch een aardig wat degelijker eindproduct op dan 3D-printen.


Dekseltje had ik eigenlijk nog eens overnieuw moeten doen met een mooi klik-clipje en scharniertje, maar daar is het nooit van gekomen  ;D