Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: vakantie  (gelezen 5518 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 44
vakantie
« Gepost op: 23-06-2006, 11:35 »
Hoeveel vakantie dagen hebben de meeste mensen eigenlijk ??
Ik lees hier de meest interesante reisverhalen, alsook verslagen
van 1 daagse ritten, en ben daar ongelooflijk jaloers op en wil
dit ook allemaal zelf meemaken.
Ikzelf ben echter steeds genoodzaakt om 6 à 6,5 dag / week te werken,
als ik dan al eens een dagje vrijaf heb, dan vraagt de vriendin natuurlijk ook
om extra aandacht, wat natuurlijk perfect verstaanbaar is. In totaal werk ik
zo'n 70 à 80h per week, dit zorgt natuurlijk voor een redelijk salaris, maar toch
ben je eigenlijk altijd aan't werken.
Maar om terug op de kwestie van de zaak te komen, ik heb dus eigenlijk ook
nog maar es 20 dagen vrijaf.... en als ik al meer dan 1 week achter elkaar durf te
nemen, dan begint er al serieuze paniek te heersen.....
Dit jaar ga heb ik voor't eerst sinds 12 jaar meer dan 5 dagen achter elkaar
vakantie (joehoe !!! :D) maar de problemen beginnen al, ik zou dan 3 weekends
achter elkaar niet kunnen kome werken..... oejejoej grote problemen.
De officiele baas wil er echter niets aan veranderen.... en laat ons zeggen
dat ik moeilijk ontslag kan nemen (wegens familiale omstandigheden )

Eigenlijk is de vraag hoe de meeste mensen hier zo'n avonturen combineren
met hun werk/gezinsleven ??? Bij mij lijkt dit zo goed als onmogelijk....
één avontuur / jaar, of om de 2 jaar, elke week ?????




Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: vakantie
« Reactie #1 Gepost op: 23-06-2006, 11:42 »
Ik zou een andere baan gaan zoeken :P

Ik krijg tegenwoordig 24 vakantiedagen en nog eens het één en ander aan ATV-dagen die vrij op te nemen zijn.
Het ene jaar neem ik meer op dan het andere, dus er blijft af en toe ook wel eens wat staan.
Helaas ben ik gebonden aan de bouwvakvakantie, en kost me dat in het hoogseizoen (waar wij absoluut niet aan gebonden zijn) 15 dagen....
Ik werk vijf dagen in de week van 7 tot 16, en ben dus lekker vroeg thuis......

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 525
Re: vakantie
« Reactie #2 Gepost op: 23-06-2006, 11:55 »
Tja, ik ben best gedreven in m’n werk maar als ik iedere week meer dan 60 uur zou moeten werken is er toch een structureel personeels tekort. :(
Je zal wel zo in die situatie gegroeid zijn maar ik zou er voor bedanken (heb ik al eens gedaan)
Uiteindelijk ben ik er alleen maar beter van geworden (leuker werk, meer salaris, en meer vakantiedagen (24+13atv)) :D

Probeer eens een avontuur op de arbeids markt, misschien houd je dan ook meer tijd over voor offroad avonturen.

Werk om te leven, leef niet om te werken.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 148
Re: vakantie
« Reactie #3 Gepost op: 23-06-2006, 11:55 »
wat voor werk doe jij in vredesnaam
23 vakdagen en 26 adv bij 40 uur :D
Groeten,
D@@n

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: vakantie
« Reactie #4 Gepost op: 23-06-2006, 12:12 »
Ligt er een beetje aan hoevaak ik op moet draven tijdens standby (dat levert namelijk extra vrije dagen op).

Dit jaar heb ik 7 weken verlof, en er ook nog eens 2 uit laten betalen van vorig jaar. Binnenkort maar eens een maandje vrij nemen.  :D

Tevree...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 44
Re: vakantie
« Reactie #5 Gepost op: 23-06-2006, 12:17 »
wat voor werk doe jij in vredesnaam
23 vakdagen en 26 adv bij 40 uur :D

tja, ik doe hier eigenlijk vanalles... aankoop materialen, regeling van het werk en opvolging vd projecten.
Deels facturatie, dan nog helpen in de winkel.... en dan het leukste: oplossen van zo goed als alle problemen
ach ja, en ik vorm ook nog de technische service dienst in't weekend (op m'n eentje, terwijl er in de week
5 rondlopen, maar die vertikken om in't weekend te komen.....)
En zoals Edward zegt, ben ik er zelf in gegroeid. Zaak was bijna failliet toen ik er begon en had de
opdracht op 'den boel te redden'. Wat ondertussen meer dan gelukt is, maar nu is de baas zo tevreden met
de winsten dat ie niet wil minderen in winst/inkomen.....(destijds 1 technieker, en 1 man in de winkel.... en dan nog soms geen werk.....)
Mijn baas is er dichte familie zullen we maar zeggen en heeft nog een andere zaak. Daarom ligt het voor mij moeilijk om ontslag te nemen, ook omdat ik voor + 800 nieuwe klanten heb gezorgd !!! (waarvoor ik me
een beetje veel verantwoordelijk voel )
Veranderen van werk zal me zeker meer tijd kunnen opleveren, maar dan moet ik waarschijnlijk serieus loon
gaan inleveren.... de gulden middenweg zal ik moeten zoeken (zsm of ik  ::)).

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 44
Re: vakantie
« Reactie #6 Gepost op: 23-06-2006, 12:20 »
euhm, +800 VASTE klanten welliswaar !!! een beetje zelfverheerlijking  !!

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: vakantie
« Reactie #7 Gepost op: 23-06-2006, 13:07 »
Ik werk voor een grote multinational, met een uitstekende CAO. Ik maak ook heel veel uren, maar laat ze deels uitbetalen en deels neem ik ze op. Ik ben net 3 weken offroad geweest, nu 1 maandje werken, en dan een maand met mijn gezin weg. Snipperdagen is heel moeilijk, maar in overleg met mijn collega's gaat het toch elke keer weer. Ik zou niet willen werken in een situatie als die jij schetst. De baas denkt meer aan jou dan aan zichzelf. Dat zou jij ook eens moeten doen. Dan komt er wat meer balans werk-prive. Want als ik het zo goed hoor ben jij er niet erg gelukkig mee.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: vakantie
« Reactie #8 Gepost op: 23-06-2006, 13:28 »
je moet meer aan jezelf denken, jij staat altijd klaar voor je baas en je klanten, maar is dat ook andersom? Als jij door het een of ander opeens arbeids ongeschikt wordt komen die 800 klanten jou dan helpen en verzorgen, dan ga je pas echt balen van alles wat je niet gedaan hebt.

Als jezelf wat happier bent door minder te werken en meer "leuke"dingen voor voor jezelf, en daarbij ook genoeg verdient zonder dat er problemen komen, ben je ook meer gezelliger voor je vriendin en of kinderen. (althans zo werkt het voor mij).

Officieel heb ik 23/24 vrije dagen maar ik werk op variabel salaris, dus als ik niet werk heb ik ook geen geld, dus de vrije dagen wordt niet zo naar gekeken, als er genoeg mensen zijn op de zaak kan ik altijd wel vrij nemen. In de rustigere periodes plan ik het zo dat ik een dag minder werk. in de drukke werk ik wat meer ter compensatie.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: vakantie
« Reactie #9 Gepost op: 23-06-2006, 14:13 »
6 á 6,5 dag/week en 70/80 uur per week  :o :o
De laatste keer dat ik dat deed was toen ik 18/19 was, net van school, een minimum salaris en toch de huur etc moest betalen. Gelukkig werkte ik voor het grootste deel in de horeca dus werd werk en sociaal leven goed gecombineerd  ;)

Maar werken werken doe ik omdat het noodzaak is om leuke dingen te kunnen doen, niet omdat het mijn grootste hobby is.
Ik werk nu dus 36 uur verdeeld over 4X9 en heb dus om de week een lang weekend (vrijdag t/m maandag)
De meeste korte trips plan ik dus met die lange weekenden en als het toevallig op het verkeerde weekend valt, vraag ik de baas gewoon mijn roosterdagen te verschuiven en dat kan ook heel vaak.

Verder heb ik 5,2 weken vakantie per jaar, waar nog overwerk bovenop komt, want die wil ik altijd tijd voor tijd.
Niemand anders probeert bij mij beslag te leggen op die vrije dagen, dus ga gemiddeld 2 á 3 keer (afhankelijk lang of kort) per jaar op motorvakantie  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3421
Re: vakantie
« Reactie #10 Gepost op: 23-06-2006, 14:23 »
Ik zou mijn naam veranderen, klinkt niet erg als"in-den-hemel", hoor
Maar goed, 28 vakantie dagen, dat is t. 3 weken voor de kids, een week met mijn meisje, 1 week met de motor en dan nog wat losse dagen...en niet meer dan 40 uur in de week.   
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: vakantie
« Reactie #11 Gepost op: 23-06-2006, 16:01 »
Tja, ik werk 30 uur per week (in de praktijk is dat `s zomers 50 uur en `s winters 20 uur) en door een foutje in m`n contract heb ik 24 vrije dagen bij 30 uur per week  ;D Ik werk van maandag t/m donderdag van `s ochtends tot `s avonds en dan heb ik het weekend vrij (tenzij m`n collega naar de TT wil zoals dit weekend). Had eind mei 2 weken vakantie, in september 3 weken en in december 2 weken. Daartegenover staat een minimaal salaris maar lekker belangrijk, ik LEEF!!! :D
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: vakantie
« Reactie #12 Gepost op: 23-06-2006, 18:43 »
ik werk 2 ploegen en heb 53 dagen per jaar :-X
25 vak en 26 adv +2 leeftijdsdagen 8)
ik klaag dus niet  ;D

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: vakantie
« Reactie #13 Gepost op: 23-06-2006, 18:48 »
ik werk 2 ploegen en heb 53 dagen per jaar :-X
25 vak en 26 adv +2 leeftijdsdagen 8)
ik klaag dus niet  ;D
DAAR moet de regering eens wat aan doen! ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: vakantie
« Reactie #14 Gepost op: 23-06-2006, 18:54 »
dat zijn eerlijk verdiende dagen
36 urige werkweek en ik werk er 40
vandaar het aantal adv :-X