Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: vakantie  (gelezen 5519 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: vakantie
« Reactie #15 Gepost op: 23-06-2006, 19:58 »
deze jongen heeft 24 vrijedagen per jaar en door overuren te schrijven als tijd-voor-tijd (zondag lekker dubbel) kan ik nog wat dagen bijbeunen...  dat is hard nodig wat ik ben nu al door mijn dagen heen  :(
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: vakantie
« Reactie #16 Gepost op: 23-06-2006, 21:42 »
Ik laat Harold gewoon werken.............. ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: vakantie
« Reactie #17 Gepost op: 23-06-2006, 22:30 »
Voor mij geldt ongeveer hetzelfde als Roos.

Om de week een weekend van 4 dagen (4x9 uur werken per week)
21 dagen vakantie + 1 week bijgekocht.

zo hard werken als jij doet moet je volgens mij alleen voor jezelf doen, niet voor een "baas". En dan nog met het idee dat je over een aantal jaren het meeste werk door anderen kunt laten doen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: vakantie
« Reactie #18 Gepost op: 24-06-2006, 00:57 »
Bij mij 25 dagen + 13 ADV :)
Moet eens wat meer op vakantie; heb nu nog 11 weken openstaan :-X :D
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: vakantie
« Reactie #19 Gepost op: 24-06-2006, 17:43 »
Ik laat Harold gewoon werken.............. ;D

........................................................ Vaak thuis werken dus dan geen files.
Soms lange dagen in binnen en buitenland maar ook vaak rustiger dagen.
O ja ik heb 25 vakantie dagen Maar mag mij overwerk uren omwisselen voor vrije tijd (als dat lukt)
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: vakantie
« Reactie #20 Gepost op: 24-06-2006, 20:51 »
Ff voor de statistieken:

Ik heb al een keer 12 maanden verlof gehad...waarbij ik ook nog eens 25% salaris kreeg gedurende dat jaar. Kwestie van goed regelen.

Nu heb ik standaard 26 vrijedagen, 10 ADV dagen, en nee, ik werk niet bij de overheid, maar ik ben gewoon adviseur bij  een IT-bedrijf, en ja ik heb ook ambitie om verder te komen in mijn werk, maar niet ten koste van mijzelf. Mijn bonus ga ik dit jaar dus ook niet halen, omdat ik een contract bij mijn klant heb opgezegd omdat het werk niet leuk genoeg is  ;) Ik werk in principe niet meer dan 40 uur per week, heel af en toe maak ik een uitzondering. Je hebt geen idee hoe snel overwerk als 'normaal' gezien wordt. Gelukkig bepaal ik mijn eigen agenda, mijn eigen projecten, mijn eigen tarieven en mijn eigen klanten, dus het lukt vrijwel altijd om vakanties te regelen op de momenten dat ik dat wil.

De afgelopen jaren kocht ik er zelfs elk jaar 12 dagen regulier verlof en 16 dagen lang verlof bij. Komt totaal per jaar op 64 dagen per jaar. Die 28 die ik er per jaar bij kocht, kostte mij dan ongeveer € 550,- bruto per maand. 

Ik heb met opzet gekozen voor een werkgever die minder betaalt dan de concurrentie, maar die daartegenover de mogelijkheid kent om verlof te sparen, zeg maar wat nu mogelijk is met de levensloopregeling.

In mijn overtuiging is vrije tijd dubbel zoveel waard, vandaar dat ik dat er allemaal voor over heb...

Verder heb ik ook mensen in mijn omgeving die werken echt heel leuk vinden, en daar is nix mis mee, maar voor mij gaat die vlieger niet op. Ik zal dan ook nooit rijk worden, maar misschein wel heeeeeeel gelukkig...

Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 167
Re: vakantie
« Reactie #21 Gepost op: 24-06-2006, 22:14 »
Je krijgt blijkbaar wel de wettelijk verplichte vakantiedagen, namelijk 20 bij een fulltime baan. Maar...wettelijk is ook vastgesteld dat je werkgever je moet toestaan om 2 weken aaneensluitend vrij te nemen. Dat mag je dus eisen. Heb je een rechtbijstandverzekering? Want zoveel overuren is wettelijk niet toegestaan. Dus als je op een dag zo ver bent om je rechten op te eisen en je hebt een rechtbijstandsverzekering: dan ga je dat zeker winnen! Verzamel wel alvast bewijsmateriaal voor de rechtzaak.
Succes
Voor mij geldt: 24 vakantiedagen en 13 ATV dagen en elk overuren laten uitbetalen in tijd-voor-tijd.

Offline member

  • Yammie's XT500, XT600Z Ténéré
  • *****
  • Berichten: 259
Re: vakantie
« Reactie #22 Gepost op: 26-06-2006, 10:31 »
In mijn overtuiging is vrije tijd dubbel zoveel waard, vandaar dat ik dat er allemaal voor over heb...

Verder heb ik ook mensen in mijn omgeving die werken echt heel leuk vinden, en daar is nix mis mee, maar voor mij gaat die vlieger niet op. Ik zal dan ook nooit rijk worden, maar misschein wel heeeeeeel gelukkig...

Hier ben ik het heeeeeel erg mee eens, Corné.
Ik werk wel bij de overheid. Mijn vriendin en ik werken we allebei 90% (om de week een vrijdag vrij) en ik houd daarbij ca 21 vakantiedagen en 17 ADV dagen over. Daarnaast hadden we in het verleden verschillende soorten 'koopdagen/spaardagen' regelingen waar ik zo maximaal mgelijk gebruik van maak. Een jaar geleden zijn we - na 5 jaar dagen sparen - bijvoorbeeld 10 weken naar Australie geweest, zonder dat we de rest van het jaar zuinig hebben moeten doen met dagen. Inmiddels hebben we de levensloopregeling en daar zijn we alweer aan het sparen voor een langere reis over een jaar of 4, 5.
Wat wel belangrijk is met zoiets is dat je er bewust voor moet gaan. Voor veel vrije tijd (en reizen) moet je ook wel wat opgeven en daarbij hebben wij het als echte DINK's (Double Income No Kids) nog relatief makkelijk. Maar een relatief goedkoop huis, dito brommers en niet het allerlaatste plasmascherm helpen dan ook al een hoop.
Daarnaast is een flexibele werkgever ook wel heel prettig. Een jaar of 10 geleden kon ik bijvoorbeeld probleemloos in de winter 6 weken verlof aaneengesloten opnemen. Daar stond dan tegenover dat ik heel de zomer aanwezig moest zijn. Ik heb dat 3 jaar lang 's winters  gedaan en zo in verschillende etappes door Afrika gereden.
En wat dat rijk worden betreft... dat zal mij waaarschijnlijk ook niet overkomen. Maar tot nu toe bevalt dat me prima.

Peter
"I love to travel, but hate to arrive"  (Albert Einstein)
http://www.peterenhanneke.nl
http://abbekerk.wordpress.com

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 44
Re: vakantie
« Reactie #23 Gepost op: 29-06-2006, 15:53 »
Al dat werken begint stillaan genoeg te worden, maar wat eigenlijk nog erger is.... is het feit dat er
absoluut geen blijk van respect is. Niet van de werkgever, maar nog minder van de klanten.
Hoe dikwijls ik nen berg verwijten over me heen krijg, dikwijls nog de schuld van een ander....pfff
Een baan bij de overheid, dat lijkt me wel iets ja. Enne als je rijk wil worden mensen, ga dan vooral niet te hard werken, want daar wodt je NIET rijk van. Om rijk te worden heb je de juiste connecties nodig en vooral niet te hard werken. En als je toch rijk wou worden door te hard werken, dan ben je verkeerd bezig, want dan kun je met je geld niets doen, want dan heb je geen tijd...... maw, waar ben ik mee bezig !

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: vakantie
« Reactie #24 Gepost op: 29-06-2006, 16:30 »
Wordt tijd dat jij een andere baan zoekt, dat lijkt me duidelijk.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: vakantie
« Reactie #25 Gepost op: 29-06-2006, 17:25 »
Wordt tijd dat jij een andere baan zoekt, dat lijkt me duidelijk.
Juist!!
Er zijn zoveel leukere banen! www.monsterboard.nl !
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: vakantie
« Reactie #26 Gepost op: 29-06-2006, 17:34 »
Al dat werken begint stillaan genoeg te worden, maar wat eigenlijk nog erger is.... is het feit dat er
absoluut geen blijk van respect is. Niet van de werkgever, maar nog minder van de klanten.

Ja, dat krijg je er nou van als je altijd zoveel uren maakt! Geen van jouw klanten ziet hoeveel werk jij voor hen moet verrichten en ze zien al helemaal niet hoeveel werk ze met z'n allen bij elkaar voor je veroorzaken. Als jij atlijd voor ze klaar staat (maakt voor een klant niet uit hoe dat regelt, want dat ziet-ie toch niet) raken ze daaraan gewend. Dan hou je het dus zelf in stand. Als ik overwerk is dat een kadootje, en dat zullen ze weten ook! Dat je baas het niet ziet vind ik wel eng...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: vakantie
« Reactie #27 Gepost op: 29-06-2006, 19:31 »
Hard werken wordt niet beloond, lang werken wel  :D

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 32
Re: vakantie
« Reactie #28 Gepost op: 28-10-2006, 12:11 »
Twee jaar geleden uit het onderwijs gestapt, ik maakte weken van 'slechts' 48 - 52 uur.
Ja, met al die vakantieweken en die vrije woensdagmiddag. Wie nog eens durft op te merken dat ambtenaren lui zijn. En overwerk wordt dus NIET uitbetaald/tijd voor tijd in het onderwijs en je ADV-dagen worden gewoon door de baas ingepland.

Maar goed: overgestapt op een niet-stress baan als secretaresse, aanvankelijk 3 dagen in de week, inmiddels 4.

600 euro achteruit gegaan in salaris...

Eén van de BESTE beslissingen in mijn leven!

Ik las ergens op dit forum: You have one life... LIVE it!

---------------------------------------------------------------------------------
 :stupid:
En dat was dat bericht 15!!! ;D ;D ;D
Joepie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik ben member!!!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 666
Re: vakantie
« Reactie #29 Gepost op: 28-10-2006, 12:31 »
Yep , dat ben ik , One life................................

Reden : www.hofmannetjes.nl .........................en b.v het overlijden van Edward , en anderen die je dierbaar zijn.

Groetsels Erik,