Wijs op Reis > Reis-equipment

Koken onderweg tijdens motor trip

(1/10) > >>

DLS:
Ik maak mij hopelijk onterecht zorgen over koken onderweg tijdens een motor trip. Ik zie er een beetje tegen op om op 1 pitje iets fatsoenlijks klaar te maken wat voedt en ook nog ietwat lekker is. Het topic over droogvoer op dit sub forum gelezen en op een enkele keer na spreekt mij zo een maaltijd geenszins aan. Laat staan dagelijks gedurende een langere reis. Ik merk dat koffie moeten drinken in de ochtend vooral tussen de oren zit, maar (warm) eten is echt wel een must. Om zo’n reis Voor mij betaalbaar te houden moet er in een tent geslapen en regelmatig zelf gekookt worden. Hoe en wat koken jullie onderweg?


Wat is het beste om op te koken? Gas?


Wat eten? Elke dag pasta? Vega?


Waar haal je al het water vandaan? Zeker bij wildkamperen.


Hoe bereiden jullie je hierop voor?

 

Martijn:
ik kook op een ouderwetse benzinebrander heb 1 klein pannetje en 1 mini koekenpan bij me, in het kleine pannetje heb ik zout, peper en een flesje olie en een pannenspons in een zakje waar al afwasmiddel in zit. die pannenspons is handig en het spul rammelt niet zo in je pannetje. Onderweg is altijd wel water te scoren, in mijn drinkzak past ruim 2 liter en dat is zat voor 1 avond/nacht en koken. Onderweg vind ik meestal wel iets om 's avonds te bereiden, soms gewoon in het veld (aardappels, mais, groenten) en je passeert altijd wel ergens een winkeltje waar je een stuk vlees/vis/worst kunt kopen met iets erbij. Die benzinebrander brand op benzine, dat heb je altijd ruim voorradig in je tank.

propje:
Mooie optimus brander.
Ik kook zelf op msr whisperlite wasbenzine benzine kan ook.
Maar bij de moderne motors bv ktm 690 tap je niet makjelijk benzine af.


Houd benzine verweg van je kleding slaapzak en tent.

Martijn:

--- Citaat van: propje op 21-10-2020, 15:48 ---Mooie optimus brander.
Ik kook zelf op msr whisperlite wasbenzine benzine kan ook.
Maar bij de moderne motors bv ktm 690 tap je niet makjelijk benzine af.


Houd benzine verweg van je kleding slaapzak en tent.

--- Einde van citaat ---
Ik heb een extra tank aan de zijkant van Rally Raid daar kan het slangetje makkelijk van los
er zijn ook hele mooie benzinebrandertjes die in de verpakking 1 geheel vormen met een pannetje.https://www.bol.com/nl/p/optimus-svea-benzinebrander-messing/9200000020649562/

DLS:
Dank, een benzinebrander dus. En compact als ik jullie voorbeelden zie.


Er zijn ook modellen zijn waar een tankje meegeleverd wordt zoals deze wat (voor mij) handig kan zijn. Maar hoeveel benzine gebruik je dan gemiddeld voor een maaltijd?


Zoals in het droogvoer topic al iemand aangaf kan het geen kwaad om thuis al iets te koken als test.
Ik denk er te moeilijk over, bijna overal heb je winkels.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie