Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Achteras lekt  (gelezen 1571 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Achteras lekt
« Gepost op: 28-03-2012, 14:16 »
Jongens,

Mijn vrouw heeft een RAV4 met automatische sperlock en de hele bende.

Maar nu na wat km's is het gaan lekken vanaf het differentieel op de oprit. Ze zal vast onderweg ook een drupje verliezen als de olie dun wordt.

Vraag 1: lijkt me niet goed als dat leeg- en warmloopt/vastloopt. Wat voor soort olie gaat daar in? ATF?

Vraag 2: is dat een kwestie van ergens bijvullen en zo ja, hoeveel? Of eerst helemaal leeg laten lopen en dan een afgemeten hoeveelheid olie erin?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1570
Re: Achteras lekt
« Reactie #1 Gepost op: 28-03-2012, 14:49 »
Jongens,

Mijn vrouw heeft een RAV4 met automatische sperlock en de hele bende.

Maar nu na wat km's is het gaan lekken vanaf het differentieel op de oprit. Ze zal vast onderweg ook een drupje verliezen als de olie dun wordt.

Vraag 1: lijkt me niet goed als dat leeg- en warmloopt/vastloopt. Wat voor soort olie gaat daar in? ATF?

Vraag 2: is dat een kwestie van ergens bijvullen en zo ja, hoeveel? Of eerst helemaal leeg laten lopen en dan een afgemeten hoeveelheid olie erin?


Vraag 3: hoe fix ik dat lek?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Achteras lekt
« Reactie #2 Gepost op: 28-03-2012, 15:36 »
Ashes to ashes, dust to dust, oil to soil :-X

Offline member

  • Four is more!! EML MQ 750 (AT Quad), Scania P93M 4x4, Renault TRM 2000 4x4
  • *****
  • Berichten: 311
Re: Achteras lekt
« Reactie #3 Gepost op: 28-03-2012, 16:17 »
1: kijk hier eens http://www.mpmoil.nl/index.php?id=products::recommendation&type=140840
 
2: Bovenste (vul!)dop er uit draaien en bijvullen tot het moment dat het er weer uit zou gaan lopen
 
3: lekkage eerst opheffen......  :-X
Doe mij maar off-road op vier wielen.... dan val ik namelijk niet zo gauw om.... snap je??!!