Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Knie Brace  (gelezen 64416 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Knie Brace
« Reactie #15 Gepost op: 08-07-2012, 18:11 »
SX01

Deze ontbrak nog aan je lijstje Fred!



€107 per stuk.

http://www.mxpartsnederland.nl/?id=a920&n=evs-sx01-knee-brace

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Knie Brace
« Reactie #16 Gepost op: 08-07-2012, 18:19 »
Heb CTi customs, maar wel custom op een ander zijn been. Dat custom val in de praktijk mee. Worden geleverd met dusdanig veel pads om hem op eigen behoefte af te stellen dat je hem ook door een ander kunt laten gebruiken, evt met andere pads.
 
Comfort is erg goed, doe ze smorgens aan en savonds af, zelfs met lunchen blijven ze aan. Ook na 2 weken continue gebruik geen blauwe plekken. Idd de elastieken niet te strak aan doen, rij zonder broek/kousen.
 
Rijden is eerst even wennen maar heb nu een onveilig gevoel zonder. Zelfs korte ritjes gaan ze aan offroad.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
Re: Knie Brace
« Reactie #17 Gepost op: 12-07-2012, 23:17 »
Heb geen blessures of problemen en rij preventief met de Asterisk (oude variant). Bevalt me prima. Wel veel minder gevoel met je motor dan met normale kniekappen, dat is wel jammer.

Die EVS braces hebben geloof ik hele andere eigenschappen en techniek dan Asterisk en CTI. De ene is niet per definitie beter dan de ander, maar het verschilt wel. Geloof iets met dat de zo min mogelijk beweging toe laat en de andere juist zoveel mogelijk... heeft iets met verschillende theorieën te maken. Als je zo'n duur ding gaat aanschaffen wel de moeite waard om daarover te lezen. Het was voor mij de reden om destijds voor Asterisk te gaan, al ben ik vergeten waar nou exact het verschil in zit.

Asterisk is trouwens van een van de topmannen van CTI en gewoon hetzelfde als een CTI brace maar dan budget/off the shelf.

Btw. mijn scheenbeen gaat wel kapot door het dragen de braces en ook binnenkant knie kneus je enigszins vanwege het aansnoeren. Doe je het losser, dan is de werking van je brace weer minder. Zonder van die kniesokken is het al geen dragen. Dat valt mij wel tegen van de brace, terwijl hij toch goed staat afgesteld.
_??_
(?_?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Knie Brace
« Reactie #18 Gepost op: 13-07-2012, 14:57 »
Ik was net weer ff aan het zoeken naar goedkope knie braces en kwam deze aanbieding tegen:


http://www.jtxracing.nl/aanbiedingen_detail.php?subaction=showfull&id=1321903462&archive=&start_from=&ucat=2&


€550 voor een setje aangemeten Astrisks lijkt me niet verkeerd.
Jammer dat ik eerst nog een beetje moet revalideren voordat ik kan gaan passen :-(

====================== later toegevoegd =========================
Hoorde net dat alleen nog kleine maten leverbaar zijn.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
Re: Knie Brace
« Reactie #19 Gepost op: 13-07-2012, 21:36 »
Mooie prijs ja :)
_??_
(?_?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Knie Brace
« Reactie #20 Gepost op: 13-07-2012, 23:00 »
Kwam er vandaag bij de Lidl tegen.
Goedkope prut!!!  :-\
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Knie Brace
« Reactie #21 Gepost op: 14-07-2012, 08:48 »


Asterisk is trouwens van een van de topmannen van CTI en gewoon hetzelfde als een CTI brace maar dan budget/off the shelf.




Geloof me vrij dat het totaal andere braces zijn. Ik heb ze beide gehad. Geen vergelijking mogelijk.
De custom CTI is veel en veel lichter en is ook in een off the shelf (=goedkopere) versie verkrijgbaar. De Asterisk laat veel meer zijdelingse beweging toe en is niet alleen zwaarder maar ook veel warmer door het gesloten sluitsysteem.
De nieuwe ultra cell van Asterisk ken ik niet. Het gaat hier over de 'oude' cell.


Ik had het trouwens ook dat die sneed in m'n scheenbeen, dat doet de CTI custom niet. Als ik die een hele dag draag op een enduro dan heb ik geen schaafwonden op blauwe plekken door de brace zelf, bij de Asterisk had ik dat wel.
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Knie Brace
« Reactie #22 Gepost op: 14-07-2012, 09:50 »
Ik was net weer ff aan het zoeken naar goedkope knie braces en kwam deze aanbieding tegen:


http://www.jtxracing.nl/aanbiedingen_detail.php?subaction=showfull&id=1321903462&archive=&start_from=&ucat=2&




Dat zijn idd de oude modelletjes, Fred. Voor 100 euro meer heb je de nieuwste, zonder al die veters. Alleen zijn die nieuwe slecht leverbaar momenteel (in NL althans). Zijn al die blessures toch nog ergens goed voor; ik wacht ook op de nieuwe zending en mag ook nog 6 weken niet rijden...


Edit:
Ik had die asteriks ook geprobeerd die Loona heeft en voelde hetzelfde probleem. Niet gekocht dus.
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 109
Re: Knie Brace
« Reactie #23 Gepost op: 30-08-2012, 21:50 »
komende zondag voor de eerste keer tld catalyst (via internet gekocht na alles opmeten) proberen,,, met passen voelen ze al fijner dan de alpine carbon prut, die zijn niet voor mij gemaakt, zakken vrij snel af, waardoor er allerlei schuurpunten ontstaan die na een uur of vier/vijf best beginnen te irriteren,,, overigens tijdens een rit ging er 1 van kapot op het scharnierpunt die nu dus half stuk is, een ruimere broek is wel handig, zowiezo met uittrekken van de broek (fox) blijft de broek veelvuldig haken achter uitstekende delen van de alpine carbon dus met beleid uittrekken, hopelijk bevallen de tld catalyst mij beter,,,overigens zal je minder verrekken in knieen/banden e.d., echter is de kans op een breuk van de femur aanzienlijk vergroot

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Knie Brace
« Reactie #24 Gepost op: 02-09-2012, 18:55 »
Wat doet een brace nu eigenlijk?
Ik probeer me het mechanisch voor te stellen, en dan vermoed ik toch dat i vooral beschermt tegen overstrekken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Knie Brace
« Reactie #25 Gepost op: 02-09-2012, 19:04 »
brommer, kom er maar in 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Knie Brace
« Reactie #26 Gepost op: 02-09-2012, 19:19 »
In het beste geval je been breken als het mis mocht gaan...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 109
Re: Knie Brace
« Reactie #27 Gepost op: 03-09-2012, 08:42 »
gisteren met de troy lee design catalyst gereden in steenwijk, bleef perfect zitten, zitten erg comfortabel en bij de broek uittrekken blijft er ook niet van alles haken.

Post Merge: 03-09-2012, 08:44
Wat doet een brace nu eigenlijk?
Ik probeer me het mechanisch voor te stellen, en dan vermoed ik toch dat i vooral beschermt tegen overstrekken.


klopt, het houd de kniebanden beter in het gareel bij verdraaiingen, en als er een knie protector opzit beschermt het de knie tegen impact

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1483
Re: Knie Brace
« Reactie #28 Gepost op: 03-09-2012, 12:19 »
ik ga aankomende week maar eens voor een set kijken.
kost wel wat maar dan kan ik tenminste nog een paar jaar mee.
If nothing goes right......

go left!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Knie Brace
« Reactie #29 Gepost op: 03-09-2012, 13:58 »
Doordat je een brace koop. Bijv Asterix cell, wordt je portemee lichter waardoor je minderkans op rugklachten krijgt, als je de portemee in je broekzak draagt.


Daarnaast zijn je kruisband en mediale en laterale kniebanden er ook blij mee.