Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Stonemaster WHAOOA  (gelezen 12766 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Stonemaster WHAOOA
« Reactie #75 Gepost op: 24-08-2005, 12:41 »
Gekleurde streepjes zijn gewoon makkelijk om verschillende types uit elkaar te houden.

Bij het racen heb je bv. Metzeler RennSport / Pirelli Supercorsa in 3 smaken heel zacht wat minder zacht en gewoon zacht en die herken je het snelst aan de kleurcode. (het staat ook op de zijkant RS/SC 1,2 of 3) Deze banden hebben geen weggoedkeuring daar hebben de kleurtjes niks mee van doen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Stonemaster WHAOOA
« Reactie #76 Gepost op: 24-08-2005, 17:25 »
Ik heb ergens gelezen dat FIM-goedkeuring losstaan van de DOT-goedkeuring. Als ik het goed onthouden heb heeft de FIM-goedkeuring alleen te maken met de vraag of een band toegelaten is voor officiele endurowedstrijden of niet. Dat heeft met name te maken met de hoogte van de noppen en het profiel (geen schoepen bijvoorbeeld).

Ik weet niet in hoeverre FIM altijd samenvalt met DOT (begrijp je me nog?). Maw.: is een FIM goedgekeurde band altijd ook DOT-goedgekeurd? Je moet bij FIM-wedstrijden wel eens over de weg rijden, dus het lijkt mij wel logisch... Andersom: een DOT-gekeurde noppenband is volgens mij in ieder geval NIET altijd FIM-goedgekeurd: de stonemaster heeft bijvoorbeeld te hoge noppen voor de FIM, maar is wel DOT-gekeurd, toch?

Deoi,
Corné

Snappen doie ik het, weten niet...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Stonemaster WHAOOA
« Reactie #77 Gepost op: 29-08-2005, 20:24 »
FIM en DOT zijn 2 verschillende dingen:

DOT is een weggoedkeuring, FIM is een motorsportorganisatie die de technische regels voor de motorsport voortschrijft (ook bijv de regels voor supersport motoren e.d.)