Wat ik doe is olie in het blok, filter(s)
en in het frame kiepen, dat laatste met een plastic flesje met slangetje dat precies in het vulgaatje past. Helemaal vol tot het gaatje. Daarna effe proefritje en peilen op de bekende manier.
De andere methode is volgens mij wat jij deed, net zolang laten draaien tot de olie uit het vulgaatje komt. Voor zover ik weet is dat de wph methode.
Maar dat is na een gewone oliewissel. 2 jaar geleden heb ik een gereviseerd 640 blok in mijn 620 gehangen, en op dezelfde manier "tot leven gewekt". En direct een flinke ronde Marokko mee gedaan. Geen probleem gehad.
Die oliepomp staat voor zover ik weet niet bekend als een zwak punt. Ik ken in mijn inmiddels lange LC4 historie geen verhaal van een kapotte oliepomp. Maar misschien is een 660 pomp anders. Of is er nog meer fout gemonteerd door je voorgangers. Hoewel, een oliepomp ...
Lijkt me sterk.
Wat je kan proberen is bijvoorbeeld bij een olieleidinkje naar een oliefilter kijken of je uberhaupt oliedruk hebt. Beetje losdraaien en de motor op de startmotor ronddraaien. Dan moet er echt wat gaan lekken.