Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: heropstappen:welke all-road motor?  (gelezen 832 keer)

Offline member

  • Africa Twin
  • Newbie
  • Berichten: 9
heropstappen:welke all-road motor?
« Gepost op: 12-05-2018, 15:40 »
... heb in toenemende mate last van motorkriebels en inmiddels financieel weer enige ruimte dus kijk rond naar een gebruikte all-road. Mijn laatste was een 990 LC8 die in 2016 een ander baasje heeft gekregen. Daarna heb ik gehuurd en o.a. een AT met DCT uitgeprobeerd in de Eiffel (niks mis mee...) Het budget is echter eindig en een Triumph Tiger 955i bj. 2005-6 spreekt mij aan: drie cilinders, goed voor w-w verkeer en kampeervakantie, eigenzinnig...  ::)
Inmiddels heb ik een aardig positief beeld gevormd van deze motor maar voordat ik ga proefrijden, wil ik graag weten wanneer het blok aan een revisie toe is. Ik had een RD07 die ik probleemloos over 100K heb gereden. Hoe zit dat met de Tiger 955i (T709EN)...? Bij voorbaat dank voor jullie reacties!

Arjen (Gn.)
Always all-roads...

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: heropstappen:welke all-road motor?
« Reactie #1 Gepost op: 12-05-2018, 16:47 »
Ze zijn sowieso erg goed qua betrouwbaarheid. Km standen ver boven de ton zijn geen probleem. Bekend is dat er soms een dynamo de geest geeft. En rond 120.000 km moet er een nieuwe distributieketting op. Maar dat is normaal onderhoud. Ieder merk/type motor heeft zo zijn aandachtspunt(en). Ze rijden erg makkelijk en fijn, vooral door de soepelheid van het blok en het stuurgedrag. Eigenlijk is er geen reden om er niet voor te gaan.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Africa Twin
  • Newbie
  • Berichten: 9
Re: heropstappen:welke all-road motor?
« Reactie #2 Gepost op: 13-05-2018, 17:36 »
...Eigenlijk is er geen reden om er niet voor te gaan.
Dank u en ik hou het in gedachten... ;D
Always all-roads...