Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Denso Iridium  (gelezen 3303 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Denso Iridium
« Gepost op: 13-01-2007, 18:51 »
Vandaag bij drie motorzaken geweest en nergens hebben ze hem. Nippondenso Iridium IXU24 bougie. Overal hoor ik hetzelfde: Ze zijn duur, en de motorzaak moet er gelijk een boel bestellen. Eentje wilde mij er vier!!!! tegelijk laten bestellen. Dat er in een Husaberg maar 1 bougie gaat kwam niet aan. Zucht...... Wat een klotezaak is dat SAFE toch!

Arjen

Offline member

  • KTM GO!!!!!!!
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Denso Iridium
« Reactie #1 Gepost op: 13-01-2007, 19:13 »
Probeer louis of een ander postorder/webwinkel.

Ad
IT IS GREAT TO DRIVE A LC 8.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 524
Re: Denso Iridium
« Reactie #2 Gepost op: 13-01-2007, 19:16 »
Wat een klotezaak is dat SAFE toch!

Arjen

Bestaat Safe dan nog  ???  :P

Heeft de plaatselijke Husa-dealert die bougies niet op voorraad?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Denso Iridium
« Reactie #3 Gepost op: 14-01-2007, 01:46 »
neem toch een NGK irridium of platina (IX/VX), die zijn (naar mijn mening) beter en vrij gemakkelijk bij diverse motorzaken en de postorders per stuk te koop.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Denso Iridium
« Reactie #4 Gepost op: 14-01-2007, 09:52 »
De vervanger zou een ngk DCP8E moeten zijn. Komt ook niet echt veel voor.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Denso Iridium
« Reactie #5 Gepost op: 15-01-2007, 11:20 »

Ik weet niet bij welke Safe je bent geweest maar Safe Apeldoorn is tegenwoordig overgenomen door Brouwer en de hele showroom staat vol met Knutsels en KTM's ... ze zouden ze dus moeten hebben of in elk geval moeten kunnen leveren. Ik heb bovendien uitstekende ervaringen met de onderdelen balie daar, die jongen die daar staat denkt met je mee en de prijzen vallen  mij meestal mee ....... (voorzover dat mogelijk is natuurlijk) ook voor wat betreft het verkooppersoneel veranderd er e.e.a. ...... er staan tijdelijk mensen uit Havelte
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Denso Iridium
« Reactie #6 Gepost op: 15-01-2007, 18:55 »
Ik weet niet bij welke Safe je bent geweest maar Safe Apeldoorn is tegenwoordig overgenomen door Brouwer en de hele showroom staat vol met Knutsels en KTM's ... ze zouden ze dus moeten hebben of in elk geval moeten kunnen leveren. Ik heb bovendien uitstekende ervaringen met de onderdelen balie daar, die jongen die daar staat denkt met je mee en de prijzen vallen  mij meestal mee ....... (voorzover dat mogelijk is natuurlijk) ook voor wat betreft het verkooppersoneel veranderd er e.e.a. ...... er staan tijdelijk mensen uit Havelte

Het is SAFE Amsterdam. De showroom was bijna leeg en bij de buren (Motortoer) hoorde ik dat het binnenkort geen SAFE meer is maar een prive zaak. Die Motortoer is trouwens nog zo' n lekker ouderwetse zaak waar de eigenaar liever een praatje pot maakt als wat verkoopt. Gelukkig (voor hem) heeft ie ook een dame in de zaak die beter op de centjes past. Alleen al om de zaak zou ik Moto Guzzi gaan rijden.... Ted (Haanappel, oftewel SuperTed) weet overigens ook veel van KTM's. Hij racet in de supermono en perst meer dan 80 pk uit een LC4 blokje. Inclusief zelf gefreesde 6 klepskoppen etc. Mooi figuur is dat. (hoewel hij ook geen iridium bougies had)


Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Denso Iridium
« Reactie #7 Gepost op: 15-01-2007, 19:54 »
(bougie nitwit modus) Wat is trouwens het probleem als je d'r een gewone bougie in zet? (/ bougie nitwit modus)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Denso Iridium
« Reactie #8 Gepost op: 16-01-2007, 08:27 »
(bougie nitwit modus) Wat is trouwens het probleem als je d'r een gewone bougie in zet? (/ bougie nitwit modus)

Heb gelezen op het Husaberg forum dat ie dan beter start. Ik heb natuurlijk nog net het type wat rottig start.... In mijn werk doe ik iets met industrieele gasmotoren en daarvan weet ik dat de bougie het allerbelangrijkste is voor goede prestaties. Dus ik wou het maar eens proberen met een iridium.

Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
Re: Denso Iridium
« Reactie #9 Gepost op: 17-01-2007, 03:36 »
Hee Ar,
Gewoon effe checken bij een autoboer in welk hok ze dingen normaal schroeven. Waarschijnlijk Toyotaaa. Hier liggen die dingen bij de supermarkt met een cross-check list erbij voor NGK, Bosch etcetcetcetcetc.......................

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Denso Iridium
« Reactie #10 Gepost op: 17-01-2007, 08:15 »
Hee Ar,
Gewoon effe checken bij een autoboer in welk hok ze dingen normaal schroeven. Waarschijnlijk Toyotaaa. Hier liggen die dingen bij de supermarkt met een cross-check list erbij voor NGK, Bosch etcetcetcetcetc.......................


Hee Gozert! Jij hier? Je hoort er natuurlijk wel een beetje bij met je Quota. Is wel niet echt een all-road, maar sinds ik de balhoofdhoek met een graad of 20 heb verkleind stuurt ie wel lekker makkelijk in zeker?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Denso Iridium
« Reactie #11 Gepost op: 17-01-2007, 09:04 »
Motoport Den Bosch heeft ze ook liggen volgens mij. Mijn Honda XL hoort volgens velen ook bij de lastig te starten motoren, dus toen ik een ander bougietje wilde plaatsen tijdens de 'net gekocht' beurt ook eens naar die NGK iridium bougies gevraagd. Die hadden ze, maar ik vond het prijsverschil zodanig dat ik liever eerst een normale bougie wilde proberen...

Die het overigens ook prima doet. Het kan aan mij liggen, maar ik moet de eerste fatsoenlijke Bosch of Champion bougie nog tegenkomen, terwijl ik met NGK nooit gezeik heb. Elcheapo NGK's doen het in de GS ook minstens zo goed als veel duurdere Brisks of platina Bosch.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Denso Iridium
« Reactie #12 Gepost op: 17-01-2007, 18:37 »
Het idee achter de platina/iridium bougies voor het starten (met kickstart) is het volgende:

Doordat de tip heel dun is, kan het mensgel goed bij de tip komen en makkelijk aangestoken worden. Daarbij concentreert de vonk zich sneller tot 1 echte vonk ipv een 'regen'aan vonkjes aan de normale dikke electrode.

Dat het met het moeilijk 'aansteken' van het mengsel te maken heeft was voor mij wel duidelijk: bij de XR gold duidelijk dat een kleine bougieafstand NIET beter was (dus liever 0.9 dan 0.7, duidelijk merkbaar verschil met starten). natuurlijk is te groot ook weer niet goed (>1mm), dan moet je te hard trappen om uberhaupt een vonk te krijgen

Voor XR en XL leek het wel te helpen (NGK VX type), maar gewoon regelmatig een mooi vers bougietje hielp ook goed.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Denso Iridium
« Reactie #13 Gepost op: 18-01-2007, 09:11 »
IXU24 15€ op ebay.de, komt wel verzendkosten bij

Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Denso Iridium
« Reactie #14 Gepost op: 18-01-2007, 09:20 »
Ik las laatst ook ergens de tip om de bougie met de 'open' kant naar de inlaatkleppen te monteren, voor zover mogelijk. De theorie erachter was dat het mengsel dan beter bij de vonk kan komen en niet 'afgeschermd' word door de relatief koude massa-elektrode.

Of 't ook werkt? Geen idee. Zowel mbij mijn GS als mijn XL is het bij het starten raken-lopen zonder dat ik daar aandacht aan besteed heb.