Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Negatieve publicaties in de pers  (gelezen 205863 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 210
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1050 Gepost op: 05-12-2019, 12:25 »
Deze foto hoort bij het artikel.
Die jongens moeten natuurlijk wel af en toe oefenen....





Een vraag (niet flauw bedoeld):
Ik krijg een boete voor verkeerde hoek kentekenplaat en ontbreken knipperlichten. In mijn ogen meer dan flauw maar strikt wettelijk gezien terecht.
Marechaussee rijdt dus met dezelfde hoek kentekenplaat en ook zonder knipperlichten zie ik.
Die zullen daar toch geen ontheffing voor hebben lijkt me?






Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1051 Gepost op: 05-12-2019, 13:03 »

Een vraag (niet flauw bedoeld):
Ik krijg een boete voor verkeerde hoek kentekenplaat en ontbreken knipperlichten. In mijn ogen meer dan flauw maar strikt wettelijk gezien terecht.
Marechaussee rijdt dus met dezelfde hoek kentekenplaat en ook zonder knipperlichten zie ik.
Die zullen daar toch geen ontheffing voor hebben lijkt me?


In dit geval zullen ze waarschijnlijk niet op de openbare weg gereden hebben.
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1052 Gepost op: 05-12-2019, 13:43 »
Dat doet toch niet ter zake? Of gaan ze dat veranderen als ze over openbaar terrein rijden?
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1053 Gepost op: 05-12-2019, 13:49 »
Um, de regels gelden wel vaker niet voor overheidsvoertuigen. Toen we over moesten naar NL-nummerplaten kon defensie gewoon doorrijden met oude kentekenplaten. Ik weet het nog goed omdat ik een boete kreeg voor een oude plaat terwijl de T3 busjes van de vliegbasis nog jaren daarna met oude platen rondreden.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1054 Gepost op: 05-12-2019, 13:54 »
Eigenlijk vreemd, niet? Overheid zou toch ook een voorbeeldfunctie moeten vervullen...
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1055 Gepost op: 05-12-2019, 14:17 »
Huh Hoezo vreemd.
Voel me bijna dagelijks genaaid door roverheid.
Gewoon zo laten vinden ze lekker.
En gewoon doorslikken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 210
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1056 Gepost op: 05-12-2019, 14:38 »

In dit geval zullen ze waarschijnlijk niet op de openbare weg gereden hebben.


Dat is mogelijk maar vind dat wat minder aannemelijk.
Ik heb zelfs het sterke vermoeden dat deze motoren ook op de openbare weg worden gebruikt.
Het lijkt mij de handhavingstaak ernstig te bemoeilijken wanneer zij dit niet doen namelijk.






Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1057 Gepost op: 05-12-2019, 17:27 »

Marechaussee rijdt dus met dezelfde hoek kentekenplaat en ook zonder knipperlichten zie ik.
Die zullen daar toch geen ontheffing voor hebben lijkt me?
Ik zou nog eens een keer goed naar de foto kijken.
De knippers zitten er gewoon op.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 210
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1058 Gepost op: 05-12-2019, 17:34 »
Ik heb nog eens goed naar de foto gekeken.
Ik zie geen knippers. Maar dat wil niet alles zeggen want mijn ogen zijn ook niet geweldig.
Wat ik wel meen te zien is dat de kentekenplaat platter staat dan is toegestaan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1059 Gepost op: 05-12-2019, 17:42 »
Spiegels ontbreken sowieso. Ik snap de vraag van MikeMaster namelijk wel. Ik heb voor het ontbreken van knippers en spiegels namelijk een WOK melding gekregen met de WR... ::)
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1060 Gepost op: 05-12-2019, 18:37 »
Hoe zat dat ook weer bij het Holtingerveld:

Citaat

Verdachte is strafbaar aangezien geen omstandigheid is gebleken of aannemelijk geworden die verdachte niet strafbaar zou doen zijn.

De verdachte heeft gesteld dat off-the-road motoren doorgaans niet zijn voorzien van spiegels, richtingaanwijzers en een retroreflector aan de achterzijde, dat de RDW de motoren van verdachte en zijn medeverdachten heeft goedgekeurd ondanks het ontbreken hiervan en dat de motoren van de verbalisanten ook niet waren voorzien van spiegels, richtingaanwijzers en een retroreflector aan de achterzijde.

In dit verband stelt het hof vast, zoals verdachte ter zitting heeft bevestigd, dat off-the-road motoren in beginsel voor het rijden op onverharde wegen en terreinen zijn bedoeld en dat georganiseerde off-the-road ritten vooral op landbouwgronden en in bossen worden verreden, waarbij sprake is van (korte) verbindingsetappes over de openbare weg en verkeersbegeleiding. Off-the-road motorfietsen zijn ook niet echt geschikt voor het rijden van langere afstanden over de openbare weg en worden vaak op een auto-aanhanger naar de off-the-road ritten vervoerd, zodat deze ook verder niet op de openbare weg komen. Dat de RDW onder die omstandigheden de motoren van de verdachte en zijn medeverdachten heeft goedgekeurd, doet er niet aan af dat deze op grond van de wegenverkeerswetgeving in geval van gebruik op de openbare weg van spiegels, richtingaanwijzers en een rode retroreflector moeten zijn voorzien. Voor zover de motoren van de verbalisanten niet van deze attributen waren voorzien, moet worden vastgesteld dat deze motoren op dat moment in het kader van de opsporing in het Holtingerveld werden gebruikt en niet (langer dan noodzakelijk) op de openbare weg.

Van strijd met het gelijkheidsbeginsel die zou meebrengen dat verdachte voor dit feit niet zou kunnen worden veroordeeld, zoals door de raadsman betoogd, is derhalve geen sprake.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1061 Gepost op: 06-12-2019, 10:38 »
Vijf boetes uitgedeeld voor illegaal crossen op militair oefenterrein Weerter- en Buulderbergen
Bron:
https://budel.nieuws.nl/nieuws/1314/vijf-boetes-uitgedeeld-voor-illegaal-crossen-op-militair-oefenterrein-weerter-en-buulderbergen/


Tekst:
Handhavingsactie op militaire oefenterreinen tegen illegaal crossen
De Koninklijke Marechaussee in Limburg heeft afgelopen weekend een handhavingsactie uitgevoerd op de militaire oefenterreinen van Weerter- en Budelbergen. De controle werd gedaan naar aanleiding van diverse klachten en meldingen van illegaal crossen en overlast. De controle voerden marechaussees van onder andere het Team Verkeer samen uit met de terreinopzichter van beide terreinen.
De resultaten van de actie waren vijf proces-verbalen wegens illegaal gebruik van het oefenterrein. Twee bestuurders reden zonder rijbewijs. Ook kreeg een bestuurder een proces-verbaal voor het niet kunnen tonen van een identiteitsbewijs. Daarnaast werd een crossmotor in beslag genomen.
De militaire oefenterreinen zijn onder voorwaarden vrij toegankelijk voor onder andere wandelaars en fietsers. Het illegaal crossen levert naast gevaar, ook schade op aan de flora en fauna in het oefengebied.

Ter verdere informatie:
Ik was daar zelf vrijdag de hele middag en ben geen kip tegengekomen.
De tankbaan was toen al wel helemaal aan gort gereden.

Helder verhaal, je mag daar niet komen dus terechte boete, snap de ophef niet zo goed


Offline member

  • *****
  • Berichten: 210
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1062 Gepost op: 06-12-2019, 13:32 »
Hoe zat dat ook weer bij het Holtingerveld:


Spiegels en knippers kan ik me nog wel wat bij voorstellen. Dat valt ook wel vrij makkelijk te regelen.


Hoek van de kentekenplaat vind ik wat lastiger. Het is niet voor niets dat de KNMV een grotere hoek van de plaat toestaat.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1063 Gepost op: 06-12-2019, 20:25 »

Een vraag (niet flauw bedoeld):
Ik krijg een boete voor verkeerde hoek kentekenplaat en ontbreken knipperlichten. In mijn ogen meer dan flauw maar strikt wettelijk gezien terecht.
Marechaussee rijdt dus met dezelfde hoek kentekenplaat en ook zonder knipperlichten zie ik.
Die zullen daar toch geen ontheffing voor hebben lijkt me?

Helemaal niet flauw... maar voertuigen in dienst van defensie hebben geen kenteken. Is defensie van vrijgesteld. Houdt dus in dat ze niet hoeven te voldoen aan de regeling voertuigen. Klinkt raar, maar voor bijvoorbeeld voor een tank is het wel te snappen ... breedte lengte hoogte gewicht rijbewijs plicht, kenteken etc..
Prettige bijkomst is dat het dus ook geld voor de enduro's
Gerrit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1064 Gepost op: 10-12-2019, 08:09 »

Een vraag (niet flauw bedoeld):
Ik krijg een boete voor verkeerde hoek kentekenplaat en ontbreken knipperlichten. In mijn ogen meer dan flauw maar strikt wettelijk gezien terecht.
Marechaussee rijdt dus met dezelfde hoek kentekenplaat en ook zonder knipperlichten zie ik.
Die zullen daar toch geen ontheffing voor hebben lijkt me?

Wereldbaan hebben die gasten; een beetje jagen op hertjes, zwijnen en konijnen. Heel af en toe een verdwaalde wildcrossert...

Mogen ze eignelijk de hertjes en zwijntjes houden als ze ze deaud hebben gereden? Trouwens konijn is ook best lekker onder de kerstbeaum! ;D :D