Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: spul deukt in bij m.n bagage  (gelezen 735 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7961
spul deukt in bij m.n bagage
« Gepost op: 15-04-2022, 13:47 »
Potje bakjes om je kleine spul te vervoeren.Het lijkt wel of niks heel blijft tijdens offroad vakantie.Waar pakken jullie je spullen in en hoe hou je het heel?Ben m.n bagage bij elkaar aan het zoeken voor offroad spanje portugal tentje mee pannetje mee om alleen koffie te zetten.Heb de pan alweer uitgedeukt.Maar de andere blikjes willen zowat niet meer open.Moet ik nu van harde bagage afstappen en alles inzakjes stoppen?


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1534
Re: spul deukt in bij m.n bagage
« Reactie #1 Gepost op: 15-04-2022, 13:52 »
Brandertje en mini pannetje voor de koffie, eten bij restaurantje onderweg of de supermarkt/ Misschien wat gevriesdroogt adventurefood voor noodgevallen. Mark had destijds in Kroatie was het dacht ik, een gietijzeren wok mee. Die deukt zeker niet en wat er in ligt idem.

2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1564
Re: spul deukt in bij m.n bagage
« Reactie #2 Gepost op: 15-04-2022, 14:08 »
Tas waarin het zit goed "vol proppen", zodat de blikjes en potjes niet slingeren. Gaat al jaren goed, maar ik heb wel Kriega's en die kun je goed vastzetten zodat alles stabile en ingesloten zit.
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7961
Re: spul deukt in bij m.n bagage
« Reactie #3 Gepost op: 15-04-2022, 14:25 »
Niet om de magadans nu als topspul neer te zetten.Maar in mijn tassen rammelt er niets.Probeer m.n uitrusting nog meer uit te kleden.Heb er altijd zo n goudkleurige reddingsdeken in.Heb ze nog nooit uitgetest.maar stel iemand het koud heeft en het is levensbedreigend kan je volgens mij beter je tent opzetten en die persoon in een donzenslaapzak wikkelen en warm wrijven.Heb ook drie noodverbandjes mee uit dienst.1 tje zal ook wel voldoende zijn.Maar het is nog steeds gereedschap en binnenband wat er qua gewicht inhakt.Ik denk wel dat je gelijk hebt Marten alles goed volproppen en dan maar wat langer zoeken als je iets nodig hebt.
Dus als jullie been eraf ligt,krijg je van mij geen reddingsdeken maar een muffe slaapzak.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: spul deukt in bij m.n bagage
« Reactie #4 Gepost op: 15-04-2022, 14:36 »
Niet steeds op je bek gaan helpt ook ........ krijg je minder deukjes van  :D


Ik heb ook wel wat harde potjes, blikjes etc bij me, maar tot nu toe nog steeds alles heel ........ ook na veelvuldig bodemonderzoek. Wellicht inderdaad steviger inpakken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7961
Re: spul deukt in bij m.n bagage
« Reactie #5 Gepost op: 15-04-2022, 14:39 »
Tja daar zeg je wat.Maar daar kom je pas achter als je omvalt.Als het te moeilijk wordt voor me.Ik denk altijd van eerst proberen misschien lukt het wel.Maar er drukt nu wel minder motor op m.n bagage als ik omga.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4361
Re: spul deukt in bij m.n bagage
« Reactie #6 Gepost op: 17-04-2022, 08:55 »
Mijn pan was na N Frankrijk ook meer een Pentagon. Vervormbare dingen het beste in een rol op je achterrek. En alles in je kleren wikkelen.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7961
Re: spul deukt in bij m.n bagage
« Reactie #7 Gepost op: 17-04-2022, 13:28 »
Kleding heb ik in een compressiezakje van 7 ltr.Kleiner wordt je bagage niet.Alle lucht druk je eruit.Nadeel je kan het niet ff om je pan wikkelen.



Post Merge: 17-04-2022, 13:41
Ff pak melk ernaast gezet.Voor de verhouding.Hiermee moet ik het 2 weken uitzingen.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 56
Re: spul deukt in bij m.n bagage
« Reactie #8 Gepost op: 17-04-2022, 19:09 »
Hey Propje.


Ik gebruik van die kleine plastic flessen, waar ze die sapjes in verpakken.
Zijn stevig, gebruik ze voor reserve olie, suiker, pasta, enz.
Omdat ze rond zijn, is inpakken in mijn ogen gemakkelijker.
Rij al jaren zo offroad, werkt goed.
Wanneer ga je op vakantie.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7961
Re: spul deukt in bij m.n bagage
« Reactie #9 Gepost op: 17-04-2022, 20:29 »
ja die flesjes heb ik wel eens gezien maar zou zelf niet weten wat ik erin zou stoppen?
bier zit al in blik.
neem niet veel eten mee onderweg een stuk oude kaas maar dat is beetje traditie.
Ga woe. dagje proefrijden in Brabant want dit rek zit nieuw op deze motor en moet er nog iets verlast worden heb ik nog paar weekjes de tijd.
De vakantie is rondje ergens bovenin spanje en stukje portugal eind Mei.