Ook als die ingeruild kan worden tegen een Yamaha WR450F van 2006 met 11000km.
De blokken zijn inderdaad die van de 'ouwe' KTM's, de 2010 modellen van Beta hebben een eigen blok (en dat rijdt ongeloofelijk goed!).
Naar't schijnt zijn de Beta's fantastische machines die inderdaad door liefhebbers worden gekocht, want de prijs is zowat hetzelfde als die van de KTM's hoor. Het model wat ik in't oog heb, heeft een 48UPS Marzocchi Shiver-vork en een volledig instelbare sachs achterdemper en Nissin remmenwinkel. De kader/frame lijkt aluminium te zijn en dat is al een upgrade tov de Yamaha.
Wat ik leuk vindt is dat hij een 6-boite heeft tov een 5-boite bij de WR450, wat 'roadkilometers' iets makkelijker maakt.
Standaard staat er een FMF demper op dacht ik.
In mijn buurt is een dealer die zweert bij Beta (heeft ook KTM staan) en daar zou ik hem over een jaartje alweer kunnen inruilen, wanneer het ventje weer toe is aan iets nieuws...
Maar zoals ik merk is er toch weinig ervaring met Beta hier.
Misschien moet ik de sprong maar wagen, Jimmy Lewis was serieus onder de indruk van de Beta...dus dat zal wel snor zitten.