Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Dakar 2018  (gelezen 13088 keer)

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Dakar 2018
« Reactie #30 Gepost op: 15-01-2018, 14:10 »
Gents, Het is wel de DAKAR! moet de zwaarste rally ter wereld zijn.... Anders kan elke wannabe wel meedoen! Al is het rijden niet extreem moeilijk (het is geen enduro) Maar de dagen zijn langgggg heeeeeeel langggggg

Post Merge: 15-01-2018, 14:12
ik lees net dat er misschien straf komt voor de peugeots?  Ze schijnen Kees koolen van zijn Quad te hebben gereden (iig Carlos en Peter is niet gestopt voor hulp?)
iemand extra info?
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 594
Re: Dakar 2018
« Reactie #31 Gepost op: 15-01-2018, 14:40 »
Ze rijden voor een Frans team. Peterhansel  is Frans, staat in de top, is mr. Dakar en de ASO is Frans.....
Zegt genoeg.
Het zou mij heel erg verbazen als zij een forse tijd straf krijgen.
Heeft zich niet eerder een incident voorgedaan met een auto en een motorrijder? Volgens mij vd Goorbergh die aangereden werd door Peterhansel.
Is er toen ook straftijd gegeven?

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Dakar 2018
« Reactie #32 Gepost op: 15-01-2018, 14:55 »
ja het is oorverdovend stil op de sites van de dakar
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Dakar 2018
« Reactie #33 Gepost op: 15-01-2018, 16:42 »
Wat ik tussen de regels door las in de RTL uitzending van gisteren, was dat Kees Koolen was aangereden door een Peugeot. Hij moest vervolgens z'n kwat fixen. En dat Peterhansel om een kwat te ontwijken stenen had geraakt. Dus dan had voor de afwisseling Carlos Sainz Kees Koolen geraakt, en trof het karma Peterhansel (die vorig jaar een motorrijder uit de Dakar reed: Gebroken been).


Ik heb me eerder wat sarcastisch uitgelaten over Lyndon Poskitt, die met een kist en met een 4x4 met cameraploeg rijdt. Het zijn wel prachtige beelden! Die cameraman/editor heeft alleen een zwaardere Dakar dan Lyndon zelf :-).
Kijk eerst de Eurosport/RTL samenvatting voor een overzicht van de etappe, en daarna de 10min sessie per dag van Lyndon om te zien hoe het werkelijk was.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: Dakar 2018
« Reactie #34 Gepost op: 15-01-2018, 20:03 »
Waarom moeten er zoveel uitvallen.
Is dat de defenitie dat de dakar zwaar is?
Bij mijn weten was het In de eerste opzet de bedoeling de rit zó zwaar te maken dat er van elke klasse maar 1 over de finish kwam. Véél uitvallers was dus wel het plan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 594
Re: Dakar 2018
« Reactie #35 Gepost op: 15-01-2018, 23:29 »
10 minuten en alleen voor Sainz. Was te verwachten. Maar beide partijen gaan in beroep.
Wordt heel moeilijk voor Kees Koolen. Ben in ieder geval blij dat hij er niet meer aan over heeft gehouden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 205
Re: Dakar 2018
« Reactie #36 Gepost op: 16-01-2018, 11:03 »
Terug naar de jaren negentig en Stephane Peterhansel.




Those were the days.... Ikzelf volg het helemaal niet meer tegenwoordig, terwijl ik toch wel echt een rallyliefhebber ben. De verslaggeving is inmiddels zo ver beneden alle peil gezakt dat ik de laatste jaren de moeite niet eens meer neem. Het is meer een wedstrijdje geworden wie het mediageilst is. Enorm veel respect nog steeds trouwens voor de eenzame ploeteraar die dit echt vanuit zijn hart doet en geen gigantische bedragen neer wil/kan tellen voor een minuutje zendtijd.

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Dakar 2018
« Reactie #37 Gepost op: 16-01-2018, 12:37 »
 :stupid:


Nog géén 5 minuutjes gekeken, deze Dakar...


Toen ik Jayjay Boske zag moest ik ook gelijk teveel aan Menthal Theo denken...  :-\
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Dakar 2018
« Reactie #38 Gepost op: 16-01-2018, 12:46 »
Ik vind dat RTL beter is geworden dan de afgelopen jaren. Meer beelden van het rijden en zelfs de sneue sidekick van Kalff is inmiddels een beetje in de Dakar gegroeid. Dat de rally te makkelijk is is makkelijk roepen vanachter je toetsenbord. Wanneer je de rest van de media volgt zie je genoeg ellende. Ik geloof dat Edwin Straver een week op dezelfde banden heeft gereden. Mirjam die een quadrijder moest helpen en dus laat binnen kwam, Poskit en Pain die bij een gecrashte motorrijder moesten helpen (Pain bleef langer omdat hij Frans spreekt). Een vrachtwagen van KH-7 die met een bulldozer uit een duinpan gehaalt moest worden, etc.

Je moet wel begrijpen dat er geld verdient moet worden. Er vliegen helicopters met camera's rond er zitten editors de boel te monteren. De voice-over zit tot laat de boel in te spreken. Je wilt niet weten hoeveel mensen er aan te pas komen om die RTL-uitzending mogelijk te maken en dat alleen voor Nederland. Eurosport hoeft alleen de boel opnieuw in te spreken in de juiste taal. RTL commercieel, ja maar de rest van de media laat het links liggen dus ik ben blij met wat ik te zien krijg. Iedere race draait om de winnaars en dus krijgen die de meeste aandacht, helaas maar zo werkt de wereld.

De beelden van Poskit zijn geweldig. Hij doet het echt goed! Als kneuter youtuber weet ik hoeveel energie het kost om te rijden en te moeten denken aan de beelden die je maakt. Op momenten dat je er doorheen zit, toch die camera pakken, je  verhaal doen en niet alleen domweg je gopro aanzetten en rijden want dat kan iedereen. Youtube staat al vol met mensen die snel rijden op een recht stuk maar de kwaliteit van Poskit's filmpjes is echt ongelooflijk zeldzaam! Ga het maar eens doen!

En dan het gezeik over de ASO en het eventueel voortrekken van de Franse teams. Ik heb gelezen dat Peugeot toch regeltjes  aan hun laars kregen die niet zo gunstig zijn voor de prestaties van de auto's.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Dakar 2018
« Reactie #39 Gepost op: 16-01-2018, 13:36 »
sidekick???

die kale "Rob Kamphues" replacement... vriendje van ??

#metoo... ;D

Post Merge: 16-01-2018, 13:51
sidekick???

die kale "Rob Kamphues" replacement... vriendje van ??

#metoo... ;D

Jayjay...
(je moet t ook maar bedenken)
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Dakar 2018
« Reactie #40 Gepost op: 16-01-2018, 15:23 »
sidekick???

die kale "Rob Kamphues" replacement... vriendje van ??

#metoo... ;D

Post Merge: 16-01-2018, 13:51

Jayjay...
(je moet t ook maar bedenken)
Het blijft idd droevig dat dat soort lui mee mogen naar dakar maar inmiddels kan ik mijn ergernis in toom houden. De eerste aflevering was een weergaloos drama wbt jayjay domko. De eerste Dakartalk met dat sneu krackertje kaas was ook te erg!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Dakar 2018
« Reactie #41 Gepost op: 16-01-2018, 17:09 »
dat bedoel ik...


wat een afknapper..
vraag dan Verhoeven als kenner of andere rally bo-bo..

maar een NONO.... :-\
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Dakar 2018
« Reactie #42 Gepost op: 16-01-2018, 17:50 »
Heb liever Doutzen.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Dakar 2018
« Reactie #43 Gepost op: 16-01-2018, 20:50 »
tbh, Jayjay zie ik maar een paar minuten per uitzending, dat is zo voorbij.




All-rad Kalff praat daarentegen de hele uitzending vol, en zijn manier van praten doet mij erg denken aan Gerry Eikhof (zelfde training gehad??). Dat knikken en benadrukken van elk woord in een zin. Heel vermoeiend.


En als er geen etappe gereden is gaat de uitzending niet door, nou ja?  :-\




Ik zou graag zien dat beiden vervangen werden door ons aller Marsje V!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Dakar 2018
« Reactie #44 Gepost op: 16-01-2018, 20:57 »
 :stupid:


Eensch met Max. Ook wel met de anderen, maar ik kijk toch!