Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Doodlopende weg...  (gelezen 3563 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Doodlopende weg...
« Gepost op: 14-10-2019, 13:12 »
Ben afgelopen zaterdag aangehouden in situatie L8 met OB054 in Brabant. Bordje doodlopende weg met onderbord, behalve fietsers.

Ging uiteraard over in onverhard pad en aan de andere kant ging het weer door in asfalt. Indien je je omdraaide dan zag je daar het zelfde L8-bordje met onderbord 'behalve voor fietsers en bromfietsers' staan. Dus 'bijna' en doorgaande route. Gewoon recht pad over het veld, dus niet door of naar een bos.

Politie claxoneerde en ik keek in mijn spiegel en stopte dus. Bedankt dat u stopte! Helmpje af handschoenen uit en netjes voorgesteld. U mag hier niet rijden. was de reden van aanhouding. Ik: hoezo, ik sta hier op een weg. Nee, u reed hier door een doodlopende straat en u staat nu buiten de weg, op een pad Ik: hij is niet doodlopend, want ik kan hier doorrijden, toch? U heeft toch een crosser,  dat is geen normale motor? Ik: dit is geen crosser maar een allroad, want hij heeft remlichten, knipperlichten, claxon en spiegels, dus alles wat de wet voorschrijft.

Ok, maar de Wegenverkeerwet heeft dit niet gedefinieerd als een weg, het u rijdt dus buiten de weg. Ik: maar volgens de Wegenwet is een pad een weg indien hij openbaar toegankelijk is! Agenten: maar die Wegenwet is oud en niet meer van kracht! Ik: welles, de Wegenwet is nooit weggeweest, de WvW is er slechts bovenop gestapeld en heeft geen artikelen van de Wegenwet onbruikbaar gemaakt.

Ow? Ok. Dat zullen we dan eens gaan nazoeken! Waarschijnlijk heeft u gelijk, maar wij weten het niet zeker. Mogen we uw 06 en rijbewijs, dan bellen we u hierover terug.

Andere agent: maar uw kentekenplaat staat in de verkeerde hoek! Ik: nee, want zo is hij ooit afgeleverd (zoekertje? Dan dacht ik dan kom ik ook maar met een lul-argument. Lariekoek uiteraard , maar toch...)

Nu op kantoor:

https://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=39146

Mocht ik hier nu rijden of niet? ??? Ik denk dat ik toch het zoekertje krijg...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Doodlopende weg...
« Reactie #1 Gepost op: 14-10-2019, 14:37 »
Mooi verhaal Frank, ben heel benieuwd hoe dat afloopt!
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Doodlopende weg...
« Reactie #2 Gepost op: 14-10-2019, 16:25 »
Ga je niets meer van horen. Dat hoop ik niet alleen voor jou, maar ook voor onze belastingcenten. Brabo600?
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Doodlopende weg...
« Reactie #3 Gepost op: 14-10-2019, 16:39 »
Zeker ga ik een Brabo600 doen! Hoop er idd niets meer van te horen, maar heb al een advocaat op het oog die mij zou kunnen verdedigen indien ik die bekeuring tóch mocht krijgen.

Merkte ook dat ze zelf ook behoorlijk onzeker werden hoor. Ze hadden niet alleen niet verwacht dat ik zou stoppen maar ook niet dat ik me verbaal goed zou verdedigen. Toen werd het zoekertje in de strijd gegooid.



Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Doodlopende weg...
« Reactie #4 Gepost op: 14-10-2019, 18:20 »
Maar is dat stukje Brabo600?
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Doodlopende weg...
« Reactie #5 Gepost op: 14-10-2019, 21:54 »
Nee, dat niet.

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Doodlopende weg...
« Reactie #6 Gepost op: 14-10-2019, 22:14 »
Dat is dezelfde situatie, als een van de forumleden had bij Havelte, doodlopende weg ingereden, overgaand in bospad uitkomend bij SBB bord. Door BOA aangehouden. Niks betaald.

L8 is een informatie bord. Hoofdstuk L. Informatie

en geen gebods of verbods bord of Hoofdstuk G. Verkeersregels.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: Doodlopende weg...
« Reactie #7 Gepost op: 20-10-2019, 15:00 »
Dat is dezelfde situatie, als een van de forumleden had bij Havelte, doodlopende weg ingereden, overgaand in bospad uitkomend bij SBB bord. Door BOA aangehouden. Niks betaald.

L8 is een informatie bord. Hoofdstuk L. Informatie

en geen gebods of verbods bord of Hoofdstuk G. Verkeersregels.

Zo en niet anders.

member, hoor je waarschijnlijk niks van en als je een bon krijgt voor de plaat mij even pb of appen... :-*
Gerrit :)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 93
Re: Doodlopende weg...
« Reactie #8 Gepost op: 21-10-2019, 12:11 »
"als je een bon krijgt voor de plaat mij even pb of appen..."

Is daar ook een "escape" voor?
Ben ik wel benieuwd naar, want dat is eigenlijk het enige waarvoor ik, zo nu en dan, staande wordt gehouden.

Heb me er nog altijd uit kunnen lu...  eh, praten, maar er komt een dag dat ik een keer dezelfde (motor)agent tref.
Die dan ook een goed geheugen heeft...

En die me dan wel op de bon slingert.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Doodlopende weg...
« Reactie #9 Gepost op: 21-10-2019, 12:20 »
Zo en niet anders.

member, hoor je waarschijnlijk niks van en als je een bon krijgt voor de plaat mij even pb of appen... :-*

Dank Gerrit,

Dank voor je steun! Ik heb een heel goed advocatenkantoor gevonden die ook geinteresseerd is om hier jurispudentie in te maken en Dutchy kwam al met hetzelfde kantoor als advies, dus heb ze maar even gebeld. Zij hebben heel veel vertrouwen in deze zaak om hem te gaan winnen.

Hier een plaatje van de andere zijde van het zandpad, ook asfalt vanaf de kant waar ik stond.



Je ziet een keurig dubbel karrenspoor, dus je had er ook met een auto kunnen rijden. Er stonden geen paaltjes om alleen fietsers door te laten, dus alles zou gewoon door kunnen karren, zelfs een stoomwals ;D

Helaas had ik mijn Android toestel nog geen machtiging gegeven om gebruik van de camera ook de coordinaten in te voegen, dus dit is niet de éxacte lokatie. Wie o wie heeft er ff tijd om daar met Google Maps rond te zoeken waar dat bordje echt staat?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Doodlopende weg...
« Reactie #10 Gepost op: 21-10-2019, 21:39 »
Het lijkt mij dat die weg ergens dood zal gaan lopen, maar niet bij dat pad. Daar loopt niks dood.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Doodlopende weg...
« Reactie #11 Gepost op: 21-10-2019, 21:44 »
Klopt EJay, het is feitelijk een doorgaande weg.

Verstuurd vanaf mijn SAMSUNG-SM-G891A met Tapatalk


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 93
Re: Doodlopende weg...
« Reactie #12 Gepost op: 22-10-2019, 11:29 »
Hoe zit het nu met een kentekenplaat die op de "verkeerde hoek" is gemonteerd?


Kunnen we daar onderuit komen als we een overijverige oom agent treffen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Doodlopende weg...
« Reactie #13 Gepost op: 22-10-2019, 12:21 »
Uh nee. Dat was niet meer dan een poging tot een 'zoekertje'. Niet leuk dat ze het probeerden, maar ik was ook zo aardig om te stoppen en me netjes voor te stellen. Hebben ze vermoedelijk onbewust tegen elkaar weggestreept, want die hadden ze me ook terplekke kunnen geven!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 93
Re: Doodlopende weg...
« Reactie #14 Gepost op: 22-10-2019, 13:37 »
Ah, ok.

Meer omdat ook Tjaffel meldde:
...en als je een bon krijgt voor de plaat mij even pb of appen...

Ik dacht daarom dat hij nog een oplossing had.