Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: allroad tracks gezocht vogezen/zwarte woud/ardennen  (gelezen 7330 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
allroad tracks gezocht vogezen/zwarte woud/ardennen
« Gepost op: 20-03-2011, 11:00 »
voor 4 dagen allroadrijden zoek ik tracks voor de vogezen, zwarte woud en ardennen. Hoeft niet zwaar offroad te zijn al is dat natuurlijk zeer afhankelijk van het weer. Groot deel zal ook kleine geasfalteerde wegen zijn.
 
Is de zumo op offroad zetten ook een optie?
 
we rijden met een ktm640a en bmw f650gs aangepast voor offroad. gezien de voorafgaande snelwegrit op allroadbanden.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: allroad tracks gezocht vogezen/zwarte woud/ardennen
« Reactie #1 Gepost op: 20-03-2011, 11:17 »
voor 4 dagen allroadrijden zoek ik tracks voor de vogezen, zwarte woud en ardennen. Hoeft niet zwaar offroad te zijn al is dat natuurlijk zeer afhankelijk van het weer. Groot deel zal ook kleine geasfalteerde wegen zijn.
 
Is de zumo op offroad zetten ook een optie?
 
we rijden met een ktm640a en bmw f650gs aangepast voor offroad. gezien de voorafgaande snelwegrit op allroadbanden.
Zumo op offroad zetten alleen werkt niet, dan routeert hij de kaarten niet meer en krijg je rechte lijnen tussen de routepunten. Als je een track hebt werkt dat dus wel, maar hij vindt dus niet automatisch off-roadroutes.
Wel kun je in Mapsource zoeken naar onverharde wegen, de stippellijntjes. Dat zijn er niet zo veel als je standaard kaartmateriaal gebruikt (City Navigator) en je weet ook niet of de wegen toegankelijk zijn, maar het is een begin.
Het makkelijkst is het als iemand hier mooie routes/tracks voor je heeft :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: allroad tracks gezocht vogezen/zwarte woud/ardennen
« Reactie #2 Gepost op: 20-03-2011, 11:30 »
In duitsland hebben ze de moeite genomen om bij elke onverharde weg een verbodsbord te zetten, dus daar weinig kans.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: allroad tracks gezocht vogezen/zwarte woud/ardennen
« Reactie #3 Gepost op: 20-03-2011, 12:19 »
In duitsland hebben ze de moeite genomen om bij elke onverharde weg een verbodsbord te zetten, dus daar weinig kans.

tip ga lekker iets verder, naar het oosten van duistland (tussen hamburg en berlijn zeg maar) of naar de franse ardennen
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: allroad tracks gezocht vogezen/zwarte woud/ardennen
« Reactie #4 Gepost op: 20-03-2011, 15:45 »
Dat deel ken ik niet. Dus correctie: bij de Tjechisch, Oostenrijkse Duitse grens is het niets.
Marcel

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: allroad tracks gezocht vogezen/zwarte woud/ardennen
« Reactie #5 Gepost op: 20-03-2011, 18:36 »
Vanaf 1 maart mag je in Luxemburg niet gemotoriseerd in de bossen verblijven..
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: allroad tracks gezocht vogezen/zwarte woud/ardennen
« Reactie #6 Gepost op: 21-03-2011, 08:56 »
De Noord-Frankrijkrit van AK op roadbook of Tripy een idee? Is volgens mij 3 dagen. Kan je de Transwalloniƫ aan vastkoppelen op de terugweg.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: allroad tracks gezocht vogezen/zwarte woud/ardennen
« Reactie #7 Gepost op: 21-03-2011, 09:09 »
De Noord-Frankrijkrit van AK op roadbook of Tripy een idee? Is volgens mij 3 dagen. Kan je de Transwalloniƫ aan vastkoppelen op de terugweg.

 :stupid:
 
Kost wel iets meer dan een dubbeltje en toch op de eerste rij, dat dan weer wel!!!
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: allroad tracks gezocht vogezen/zwarte woud/ardennen
« Reactie #8 Gepost op: 21-03-2011, 15:07 »
lijkt mij een goed idee. Roadbook heb ik liggen om te monteren. Iemand een linkje naar dit roadbook liggen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: allroad tracks gezocht vogezen/zwarte woud/ardennen
« Reactie #9 Gepost op: 21-03-2011, 15:20 »
lijkt mij een goed idee. Roadbook heb ik liggen om te monteren. Iemand een linkje naar dit roadbook liggen?

http://www.offroadtrips.nl/home.htm
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: allroad tracks gezocht vogezen/zwarte woud/ardennen
« Reactie #10 Gepost op: 21-03-2011, 18:54 »
AK ritten zijn natuurlijk vooral off-road, niet all-road. Afhankelijk van het weer kunnen je all-road banden dan wellicht te kort schieten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: allroad tracks gezocht vogezen/zwarte woud/ardennen
« Reactie #11 Gepost op: 27-03-2011, 17:54 »
Wat minder ver van huis is misschien ook nog een optie. De MS1000 van vorig jaar bijvoorbeeld. (aangezien mijn vrouw hoogzwanger is ook wat kortere aanrijtijd mocht het nodig blijken)
 
Tentje mee, nopjes erop en gaan. Iemand hier de tracks van rondslingeren? vhondebrink@hotmail.com