Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Transfăgărășan, Roemenië  (gelezen 9091 keer)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Transfăgărășan, Roemenië
« Gepost op: 22-04-2012, 15:50 »
... gaat dit jaar bereden worden door ondergetekende  8) :D  Een van de meest spectaculaire wegen van Europa.


Verder Roemenie en Albanie wat verkennen, als ik er dan toch ben.


Iemand nog goeie tips voor bezienswaardigheden daar?





Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • fka van
  • *****
  • Berichten: 468
Re: Transfăgărășan, Roemenië
« Reactie #1 Gepost op: 22-04-2012, 16:00 »
ik vond de karpaten het mooiste van Roemenie, Sibiu is een leuk stadje om een wandeling te maken en darna een terrasje te pakken en te eten.
aan de voet van de 7c is een dorpje, Carta, met een NL campinghouder. daar ben je 50 jaar terug in de tijd.
 
we zijn ook nog in Constanza geweest, maar dat kun je overslaan, tenzij je even op het strand wil liggen.
 
veel plezier alvast!
knallen, met die ballen

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Transfăgărășan, Roemenië
« Reactie #2 Gepost op: 10-06-2012, 19:37 »
Goed, het is geen Kyrgizie geworden maar 2 weekjes Balkan heb ik wel erg veel zin in.


Plan is om via Oostenrijk, Slovenie, Kroatie de Adriatische kust te volgen tot noord Albanie. Zit een nederlandse motorcamping  ::)  Daar off-road de bergen in en dan richting Roemenie. Ook daar zit een Nederlandse motor(vriendelijke) camping. In Roemenie wat rondjes rijden door de Karpaten. Ook waar even kan offroad. Ben benieuwd hoe dit ding dat doet.

De RR is er inmiddels klaar voor.







Dikke reet  :-X





Lijstje met mods is inmiddels best behoorlijk.
  • Leo-tjes via Bolski (-7 kg!)
  • Ultrabatt 600 (-3 kg)
  • Middenbok er af  (- ~3 kg)
  • Topkoffer rekje er af  (- 1,5 kg)
  • Honda mosfet spanningsregelaar
  • Zwaarder startrelais
  • Bedrading verzwaard/aangepast voor meer laadstroom (+ ~1V)
  • Zwaardere (Hyperpro) veren
  • Extra set wieltjes van de sloop. Handig als je een totaal incourante motor hebt, kun je er voordelig aankomen  :D  (Je hoorde de zucht van opluchting van de verkopende partij)
  • TKC's
  • Wave schijfjes. Remmen een stuk harder dan de originele Brembo's. Is best spannend in combinatie met die TKC's  :-\  (nee dit is niet de ABS versie)
  • Betere handkappen, origineel zijn te plastic
  • K&N filter, lufi restrictie er uit
  • Metalen benzineslang-aansluiting i.p.v. plastic (9 jaar => broos)
  • Anti-rempedaal-opklap-kettinkje (blijkt voer voor gespreksstof  :) )
  • Racegaas als radiatorbescherming
  • Groter voetje onder de zijstandaard gelast
  • Inklapbaar schakelpedaaltje
  • Verlichting uitschakelbaar gemaakt
  • Verstralers
  • Zekeringkastje om alle bedradingtroep wat te organiseren
  • 12V in de tanktas om telefoontje e.d. op te kunnen laden
  • Airhawk "scheetkussen" voor de lange dagen
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: Transfăgărășan, Roemenië
« Reactie #3 Gepost op: 10-06-2012, 21:42 »
Vergeet als je in de Karpaten bent niet het bivac van de Enduromaniacs aan te doen: Brebu Nou.

De Kartoffelsalat is geweldig daar en ze hebben een lekker grasveldje om te kamperen, sanitair is keurig verzorgd!

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Transfăgărășan, Roemenië
« Reactie #4 Gepost op: 10-06-2012, 21:45 »
Ja Gert, ff terug naar het laatste kamp van de eerste OER.... Mooie trip heb je gepland, doe het rustig aan en hou het heel!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 371
Re: Transfăgărășan, Roemenië
« Reactie #5 Gepost op: 10-06-2012, 21:51 »
Het vrolijke kerkhof in Sapanta, in het noorden van Roemenie. Klinkt misschien wat luguber, maar als je het gezien hebt denk je waarschijnlijk zo'n grafzerk wil ik ook als het zover is.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Transfăgărășan, Roemenië
« Reactie #6 Gepost op: 10-06-2012, 21:55 »
Vergeet als je in de Karpaten bent niet het bivac van de Enduromaniacs aan te doen: Brebu Nou.

De Kartoffelsalat is geweldig daar en ze hebben een lekker grasveldje om te kamperen, sanitair is keurig verzorgd!


Was een goeie stek ja, da's waar ook. Nemen we op in de route  8)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 20
Re: Transfăgărășan, Roemenië
« Reactie #7 Gepost op: 10-06-2012, 22:12 »
hi,
 ik vond de Blubber vulkan heel mooi, mischin ook iets om te zien, wie hou niet van bluber  ;D
 
N45.385125, E26.716282, klein maar intensief;
N45 20.371 E26 42.430 groot gebied en nog een met toegang tegen betaling : N45 21.606 E26 42.816
van de kleine is mooi wegetje over de heuvel naar andere kant langs olie boringen en mooi dal met salt meer, welke hebben wij niet gevonden  >:( , maar toch mooi wegetje .
veel plezier daar.
Gr. Tino
 

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Transfăgărășan, Roemenië
« Reactie #8 Gepost op: 11-06-2012, 08:54 »
hi,
 ik vond de Blubber vulkan heel mooi, mischin ook iets om te zien, wie hou niet van bluber  ;D



Eh ik niet (met 230 kg onder me al helemaal niet)  ;D


Ga 'ns kijken waar dat ligt, thanx.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Transfăgărășan, Roemenië
« Reactie #9 Gepost op: 11-06-2012, 10:18 »
Is een verrekte mooi fietsje geworden zo!
Dat ding stond ook op mijn shortlist toen de LC4 verkocht was, samen met de LC8. Het is de LC8 geworden...

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Transfăgărășan, Roemenië
« Reactie #10 Gepost op: 17-06-2012, 20:37 »
Is een verrekte mooi fietsje geworden zo!


Thanx mate  :D  Ben er ook er mee in m'n, eeh, nopjes.


By the way, ik vertrek komend weekeinde voor een week of 2. Gaat er toevallig iemand ook die kant op (kans is klein maar je weet het niet) Ik zal proberen wat fotootjes te posten onderweg (ala ADV)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: Transfăgărășan, Roemenië
« Reactie #11 Gepost op: 17-06-2012, 20:45 »
goeie reis Gert
en hou het heel
sukses

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4359
Re: Transfăgărășan, Roemenië
« Reactie #12 Gepost op: 21-06-2012, 14:01 »
Dit is Noord Albanie, erg mooi dus:
Albania Rally 2012 Day 1


Alleen die stenen......
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Transfăgărășan, Roemenië
« Reactie #13 Gepost op: 21-06-2012, 17:39 »
Mooi filmpje!
Prachtig daar. Lijkt me goed te doen (Met meer gewicht en dus minder haast).
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Transfăgărășan, Roemenië
« Reactie #14 Gepost op: 28-06-2012, 09:57 »
Even een update vanuit Albanie.
Ja ze hebben hier ook al internet tegenwoordig  :)


Wat een SUPER leuk land is dit. Ik vind het een ontdekking. Mooi rijden, prachtig landschap, de vriendelijkste mensen van de wereld. Het is echt 100 jaar terug in de tijd, veel gaat nog met de ezel, schapen op de weg, veel oude auto's, veel offorad mogelijkheden maar ook de asfaltweggetjes zijn een avontuur. Zit nu op de eerste camping ooit in Albanie, opgericht door nederlanders. http://www.camping-albania.eu/ Prima uitvalsbasis voor de bergen in het noorden (rond Theth).  Je rijdt vrij makkelijk albanie in, met een paspoort en een creditcard ben je hier binnendoor in 3 (lange) dagen. Al die grenzen in de Balkan (met al die landen waarvan je nooit weet waar ze precies liggen) gaan tot nu toe erg soepel.


Motortje doet het tot nu toe geweldig. Om met het slechte nieuws te beginnen: het frame wordt bloedheet dus ik heb inmiddels geroosterde kuiten  ;D . 't Is hier al 37 graden geweest en dan wil je niet een frame tussen je benen waar je een ei op kan bakken. Dus maar veel staan of wijdbeens rijden.
Nu het goede nieuws. Hij is super comfortabel. 1 dag van 12 uur in het zadel (met alleen tankstops) ging moeiteloos. Dat Airhawk kussentje helpt ook echt (nee ik heb geen aardbeien). Gisteren voor het eerst offroad de bergen in geweest naar Theth. Had al begrepen dat het lastig zou worden. Veel grote keien, los grond, en dat het liefst precies in steile haarspeldbochtjes  :-\ . Maar ik kwam best soepel boven. Het ding is wel een hele hand vol, maar het koppel zit erg mooi laag (vanaf 1500 toeren) en de injectie is mak als een lammetje. Als het dan weer even kan is-ie meteen weer bij de les, inclusief diep gegrom en kwispelende achterkant  8)  (Let wel: we hebben het hier nog altijd over het teruggetunede RSV blok, jarenlang de snelste superbike op het circuit die je kon kopen). Bizar wat een verschil in karakter je uit hetzelfde blok kan halen met wat kleine aanpassingen.




Heet!













Hoe zal ik m'n tankstation eens noemen  ::)





Onderweg in de Theth vallei
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain