Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Hoe voorkom je diefstal onderweg?  (gelezen 2507 keer)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Hoe voorkom je diefstal onderweg?
« Reactie #16 Gepost op: 06-06-2020, 09:56 »
En verder?
Handschoenen op je balhoofd (€50,=), helm op je spiegel (€700,=), Neck brace (€ 450,=), Navi op je stuur (€450,=) gereedschap-setje(150,=) Pakkie sjek (13,00)………………..

Of neem je dat allemaal mee naar binnen in die koffie-tent?


Ooit met vrienden in de Eiffel, één peperdure Aray helm gejat...…..dan heb je toch wel een probleem, bakkie doen, 300Km van huis.


Tuurlijk neem je het mee.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Hoe voorkom je diefstal onderweg?
« Reactie #17 Gepost op: 06-06-2020, 10:01 »
Gefeliciteerd Vincent!

Ik heb om mijn handkap heen een skislotje gemonteerd met spiraalstaalkabel. Lichtgewicht en amper zichtbaar. Tegen een betonschaar ben je kansloos, maar als jij ff een half uurtje op een terras gezeten hebt en je zet hem vast met dit spiraalslotje aan een hekwerk, dan zijn ze echt kansloos hoor.

https://www.bol.com/nl/p/skislot-snowboard-slot-fietsslot-klein-sterk-multifunctioneel-blauw/9200000074221564/?bltgh=otW2Ly-v6-TXgg0HxiRMLg.1_26.27.ProductImage

Ook wel erg fijn om op de camping, terwijl jij heerlijk ligt te snurken, er zeker van zijn dat niet iemand jouw kostbare Zweedse dame wegrolt van jouw tent.

Verder vind ik het erg fijn dat als je serieuze pech hebt en je rijdt in je eentje, dat je hem bij een boom kunt stallen en dan hulp gaan halen. Verder is het niet ondenkbaar dat je hem ook kunt gebruiken als spiraal om hem mee uit de modder te sleuren.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Hoe voorkom je diefstal onderweg?
« Reactie #18 Gepost op: 06-06-2020, 10:42 »
En verder?
Handschoenen op je balhoofd (€50,=), helm op je spiegel (€700,=), Neck brace (€ 450,=), Navi op je stuur (€450,=) gereedschap-setje(150,=) Pakkie sjek (13,00)………………..
Alles wat los zit stop ik meestal in mijn helm en neem ik mee. Hangt natuurlijk van de situatie af, op een terras met uitzicht op de motoren laat ik het makkelijker op de motor achter dan als ik ergens binnen een uur ga lunchen.

Misschien ben ik verpest door de stad, maar je moet het kwajongens gewoon niet te makkelijk maken.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Hoe voorkom je diefstal onderweg?
« Reactie #19 Gepost op: 06-06-2020, 10:45 »
Ik heb om mijn handkap heen een skislotje gemonteerd met spiraalstaalkabel.
Da’s ook een mooie oplossing.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Hoe voorkom je diefstal onderweg?
« Reactie #20 Gepost op: 06-06-2020, 12:19 »
Da’s ook een mooie oplossing.

Geeft in ieder geval een rustig gevoel. Ik heb altijd twee van de kabeltjes mee. Ook met de wegmotor. Loop je niet zo met je helm te zeulen en ik heb nog nooit het idee gehad dat iemand wat heeft geprobeerd.
Marcel

Online member

  • *****
  • Berichten: 594
Re: Hoe voorkom je diefstal onderweg?
« Reactie #21 Gepost op: 06-06-2020, 13:38 »
Lang geleden meegemaakt. Maatje op de Zundapp naar de discotheek. Was te zuinig om een gulden te betalen voor de garderobe voor zijn helm. Helm vast gemaakt aan de brommer. Helm was niet weg maar wel vol gepist... Oom agent was altijd paraat in de omgeving dus helm moest op toen hij naar huis moest.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Hoe voorkom je diefstal onderweg?
« Reactie #22 Gepost op: 06-06-2020, 16:22 »
Heb je dat gezeik weer.....
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Hoe voorkom je diefstal onderweg?
« Reactie #23 Gepost op: 02-09-2020, 15:29 »
het is mij overkomen, met z'n 3en aan het rijden door Portugal en Spanje, we zaten op een terras in Badajoz met zicht op de motoren, toen we wat te eten bestelde kregen we binnen een tafeltje in de koelte, ja idd, zonder zicht op de motoren. Mijn CRF stond als buitenste, de dief is er opgestapt, gestart en weggereden. Iemand riep en tegen de tijd dat we buiten waren zagen we hem aan de andere kant van het plein verdwijnen, vriend er achteraan op zijn KTM en nog geen km verder lag hij onder een auto, de dief had rechts willen inhalen maar de auto sloeg rechtsaf ....zo had ik hem dus snel terug, de schade viel gelukkig ook mee.Nu zit er een schakelaartje ergens achter de koplamp, erg onhandig want telkens denk je dat hij het niet doet  :stupid: maar hij is nooit meer gejat  :)
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Hoe voorkom je diefstal onderweg?
« Reactie #24 Gepost op: 02-09-2020, 17:00 »
Ik heb eindelijk een echte enduro gekocht, maar daar zit dus geen contactslot op (weet je wel wat dat weegt). Hoe voorkomen jullie dat je motor wordt meegenomen terwijl je net lekker zit te lunchen?


Hebben jullie een klein slotje bij je; zit je continu naar je motor te kijken; duwen jullie tijdens het tanken een broodje in je mik en dan weer verder; of ben ik gewoon te bang?
die van mij is te oud om te jatten, maar toch: ik neem een schijfremslot mee in mijn rugzak, zo doe ik dat ook op mijn werk bv (ja, enduro als woon-werk motor, waarom niet :-) )

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Hoe voorkom je diefstal onderweg?
« Reactie #25 Gepost op: 02-09-2020, 18:33 »
zo'n verstopt schakelaartje kan dan ineens erg handig zijn...
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Hoe voorkom je diefstal onderweg?
« Reactie #26 Gepost op: 02-09-2020, 19:16 »
Heb op vakantie hangslot van Abus.
Titalium goed lezen.
Ze zijn betaalbaar en echt een stuk lichter als messing.
Zet ze in m.n remschijf wel met geel kabeltje aan stuur ik vergeet teveel.



Post Merge: 02-09-2020, 19:19
En m.n contactslot sloop ik eraf.
En kit gaat stuurslot dicht met kloddertje siliconen geen water in mijn balhoofd.
En later weer eventueel makkelijk te verwijderen.
Want op mijn tank zit ook nooit slotje.
Dus geen sleutel nodig.
Geen stress om sleutel kwijt te raken en geen prutcilindertjes die vol raken met zand en stof zodat de sleutel niet meer past of ook grappig afbreekt.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Hoe voorkom je diefstal onderweg?
« Reactie #27 Gepost op: 02-09-2020, 19:37 »
Is dat dan een cijferslot van titalium?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Hoe voorkom je diefstal onderweg?
« Reactie #28 Gepost op: 02-09-2020, 19:57 »
Nee maar die kan ik wel stofvrij opbergen.
Met sleuteltje.


Zand is funest voor cilinders.
We hebben test gedaan op het werk.
We hadden daar alles van Assa Abloy echt goed zweeds spul.
Die kwamen met nieuw systeem.
Gegarandeerd goed werkend blablabla.
Ik zei we doen als proef de loods van de tuindienst met zo.n nwe cilinder.
Binnen 2 weken de 1 st storing.
Hoveniers hebben nu eenmaal veel zand aan handen en broekzak.
Problemen gegarandeerd.


Slotje tank ktm 690 één groot drama met zand.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Hoe voorkom je diefstal onderweg?
« Reactie #29 Gepost op: 03-09-2020, 00:41 »

We hadden daar alles van Assa Abloy echt goed zweeds spul.



Assa Abloy is gewoon een slimme Zweedse sloten firma, die zo ongeveer alles wat met sloten/hang en sluitwerk te maken heeft op de wereld gekocht heeft.................
Lips, Nemef, Yale, Assa, Multi T-lock, noem maar op, het komt tegenwoordig allemaal uit één fabriek Assa Abloy, uit lage lonen Apen-landen....
Heeft niks meer met kwaliteit te maken....
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....