Enduro als enduromaniacs? En asfalt?
Ik vermoed dat je dan een 6-versnellingen wide ratio bak wilt zodat je zonder aanhanger in Limburg kunt rondneuzen. Kom je richting Roemenie dan moet je gaan denken aan echte enduro vering. Het is daar best wel extreem en uitgesleten door het vele rijden van de anderen. Met een aantrappertje van 20 jaar geleden martel je jezelf; let op, ik zeg niet dat het niet kan, maar het is niet leuk als je in een greppel of op een helling in een geul vaststaat met 10 vrienden achter je. Weinig plezier.
Stel je wilt idd in Roemenie de hele dag rondrijden, vergeet dan maar die 450 die een maisplak kan omploegen; je wilt wendbaarheid en zuinigheid. 250 of 400 CC max? Injectie of een grote tank? Of hele tamme motor en vast komen te staan?
Je voelt het al; je gaat twee motoren in één combineren dus automatisch ook twee budgetten van 3.000 bij elkaar optellen. Zo'n Husky die Djustmie rijdt, een 310 of 350? Of een moderne enduro met 16L benzine?
Kandidaten: WR250R, 6-bak, injectie en zuinig. Huskie 310, wordt die nog gemaakt?, KTM EXC400 maar die wordt niet meer gemaakt, Beta 390 carburatie, Husa 390 injectie. Die 400 was best wel zuinig, de 390 en 310, verbruik van 1:15? WR250R 1:22 in het terrein?