Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Husaberg 2009 FE 570: iemand al ervaring ?  (gelezen 100655 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Husaberg 2009 FE 570: iemand al ervaring ?
« Reactie #420 Gepost op: 28-07-2013, 10:55 »
Niek,

Toen ik dit filmpje zag moest ik direkt aan jou denken:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=KgvYvr-nleU#at=146

Krankzinnig, op die snelheid tussen de boompjes door!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Husaberg 2009 FE 570: iemand al ervaring ?
« Reactie #421 Gepost op: 28-07-2013, 21:25 »
Nee, ik heb zwarte handkappen  ;D ;D .


Dachten we in Brabant lange knippenpaden te hebben.....
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Husaberg 2009 FE 570: iemand al ervaring ?
« Reactie #422 Gepost op: 28-07-2013, 23:46 »
Hier de ultieme liefdesverklaring aan de 570:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_ITnRifrPoU#at=195

Jammer dat ze dat ding niet meer maken!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Husaberg 2009 FE 570: iemand al ervaring ?
« Reactie #423 Gepost op: 29-07-2013, 18:12 »
Leuk filmpje.


Vandaag maar eens de brandstoffilter vervangen. Was geen overbodige luxe het papier in de filter is goed zwart (net als bij m'n 690 na een jaar). Zal em ook nog open slijpen om te kijken.


None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Husaberg 2009 FE 570: iemand al ervaring ?
« Reactie #424 Gepost op: 29-07-2013, 19:30 »
Ik heb die van mij ook al vervangen.

Overigens de 10 micronfilter bij de injectiebody weggehaald en een 20 micron geinstalleerd bij de quickconnect.

Dat is een beetje proppen daar maar het werkt wel. Zo kan je heel gemakkelijk inspecteren of je filtertje al vies is.

Istie onderweg vies en je krijgt 'm niet schoon, dan zou je 'm in het uiterste noodgeval even weg kunnen laten...kan je toch nog rijden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Husaberg 2009 FE 570: iemand al ervaring ?
« Reactie #425 Gepost op: 30-07-2013, 07:32 »
Klopt, daar zat er bij mij ook een, maar dat zag er wat opgefrommeld uit, is dat bij jou ook zo als je hem eruit haald?
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: Husaberg 2009 FE 570: iemand al ervaring ?
« Reactie #426 Gepost op: 11-08-2013, 13:52 »
ben aan het kijken hoe ik die subframe en safari voortank in 1 klap kan monteren en dat gaat op zich wel.
Heb op het benzineblock wat onder in de originele tank gaat 2 aansluitpunten dus daar kan ik beide aan doen.
Safari tank zal normaal niet hoeven dus daar doe ik een quick connect aan dan is dat zo gepiept.

Wat me wel opvalt is dat de subrame tank niet echt klemt op het frame en het originele subframe moest ik echt ff handje helpen voordat die eraf kwam. Meer mensen die zelf 70degrees tank hebben gemonteerd en zich dit nog kunnen herinneren?
Ik doe er wel vulbusjes tussen maar was even benieuwd (tank is niet nieuw).


Als je originele tank eraf haalt kun je wel ff hoop filterolie weghalen.

frank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Husaberg 2009 FE 570: iemand al ervaring ?
« Reactie #427 Gepost op: 11-08-2013, 14:35 »
Nee, kan niet herinneren dat hij klemde en tank redelijk recent (in Mei of zo) gewisseld. Misschien is de vorige eigenaar een keertje hard gevallen??

@Niek: yep, hij komt er wat gefrummeld tussenuit, maar wat geeft 't? Frummels geven ook filter oppervlak, toch?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Husaberg 2009 FE 570: iemand al ervaring ?
« Reactie #428 Gepost op: 12-08-2013, 07:41 »
Is altijd een mooi bende bij de luchtfilter als je de tank eraf haald.


Gisteren voor het eerst met volle Safari achtertank gereden. Je merkt zeker dat hij er op zit, het voelt bijna als een 690  ;D , maar het is niet hinderlijk. Naarmate hij leger wordt komt het lichtere gevoel weer terug. Wel leuk, 260 km gereden en niet een keer hoeven tanken.


Toen ik zaterdag de tank vol gooide begon ie op 3 punten te lekken, de 2 aansluitingen voor de slangen en een schroefinsert. De slangaansluitingen stoppen vanzelf met lekken (droog geworden zeker) maar de insert moest ik wat afdichten met een oude binnenband. Hier moet ik nog iets blijvends voor verzinnen.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: Husaberg 2009 FE 570: iemand al ervaring ?
« Reactie #429 Gepost op: 12-08-2013, 21:24 »
Nee, kan niet herinneren dat hij klemde en tank redelijk recent (in Mei of zo) gewisseld. Misschien is de vorige eigenaar een keertje hard gevallen??

@Niek: yep, hij komt er wat gefrummeld tussenuit, maar wat geeft 't? Frummels geven ook filter oppervlak, toch?

nee is recht en zonder schade. originele zat klem en tank is 8mm breder dus die moet ik even opvullen.


die benzinefilter in de tank zit ook een partij vast zeg en dan nog van die kleine klemmetjes pff niks voor mijn vingers.


moet de benzineslang aan de originele tank naar subframe tank inkorten want die komt tussen achterveer.

wat een hobby  :)

frank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Husaberg 2009 FE 570: iemand al ervaring ?
« Reactie #430 Gepost op: 12-08-2013, 21:44 »
Inkorten? Je weet dat die slang één keer een krul moet maken? Als je heel goed oplet dan knelt hij niet tussen de originele tank en het nieuwe subframe.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Husaberg 2009 FE 570: iemand al ervaring ?
« Reactie #431 Gepost op: 25-08-2013, 21:50 »
Vandaag maar eens de kleppenspeling bekeken. Ik heb het geprobeerd zonder de tank of de radiateurs te verwijderen, laatste wel los gemaakt voor wat meer ruimte. De rechter kleppendeksel bouten zijn lastig, maar ik heb ze uiteindelijk uitgekregen. Er is net genoeg ruimte om de speling te meten en........gelukkig waren ze nog mooi binnen de marge. Dus zoals ik al gelezen had verlopen ze maar heel weinig (nu 85uur).



Daarna het 2e project: de stuurdemper. Zou niet zo moeilijk moeten zijn gewoon alles erop schroeven en klaar. Maar de balhoofdklem met pin paste voor geen meter omdat de lassen aan de achterkant van het balhoofd te dik waren. Volgens de beschrijving moet je deze glad vijlen, ja daaag ik ga niet aan m'n balhoofd vijlen. Dus ik heb de klem maar flik bewerkt met de haakse slijper, zoveel kracht komt daar niet op te staan. Toen het eindelijk paste viel de stuurdemper pin precies in het gat van het frame aan de voorkant van de tank. Ik ben toen maar ff wat gaan drinken, want dit betekende dat ik de tank eraf kon gaan halen. Had ik met kleppenstellen alles mooi kunnen laten zitten moet het er alsnog af.


Vrolijk begonnen om de tank los te maken. De pin zag ik liggen op een koelslang tussen de tank. Met wat wringen kwam er beweging in en viel ie op de grond  :) . Alles verder gemonteerd en met een uur vertraging toch alles nog klaar.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Husaberg 2009 FE 570: iemand al ervaring ?
« Reactie #432 Gepost op: 25-08-2013, 22:29 »
Mooie man! Fijn dat je een demper hebt nu.

Het grootste voordeel is stabiliteit op de snelweg, ook bij hoge bandendruk 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Husaberg 2009 FE 570: iemand al ervaring ?
« Reactie #433 Gepost op: 26-08-2013, 08:48 »
daarom heb ik altijd zo'n soort ding in mijn gereedschapskist liggen:
http://www.autogereedschap.com/a-25767173/inspectiespiegels-magneten-grijpers/grijper-magneet/


juist voor al die boutjes, moertjes en ander spul dat lekker ergens tussen valt  ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Husaberg 2009 FE 570: iemand al ervaring ?
« Reactie #434 Gepost op: 26-08-2013, 15:07 »
Heb ik geprobeerd, maar wsl ben ik niet zo goed in vissen.


Noppy, wat doe jij met dat ding op de snelweg? Ik had bij forst accelereren vaak last van een slaant stuur, is nu hopelijk weg.
None of us is as strong as all of us.