Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Dit zou wel 'ns een mooie Osmand navigatie telefoon kunnen zijn  (gelezen 2492 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Dit zou wel 'ns een mooie Osmand navigatie telefoon kunnen zijn
« Reactie #30 Gepost op: 09-01-2020, 19:06 »
Mijn huidige telefoon; een RugGear RG 650, bevalt me prima, kan er een paar dagen mee bellen zonder op te laden.
Vergelijkbaar met m'n vorige CAT S61.
Alleen deze koste €135,=
Alleen geen Warmtebeeld camera, lucht kwaliteit meter, infra rood afstand oppervlakte berekenen...……...
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Dit zou wel 'ns een mooie Osmand navigatie telefoon kunnen zijn
« Reactie #31 Gepost op: 09-01-2020, 19:18 »
Ik zit de laatste tijd ook over een dedicated rugged Android toestel van 100 a 150 euro te dubben. Puur voor op de motor. Om mijn dure iPhone te sparen. Welke specs zijn zo’n beetje nodig?

Op Ali zie ik al toestellen van <100 euro staan zoals blackview bv5500. Heeft iemand ervaring met navigeren met zo’n budget phone?


Specs heb je nauwelijks nodig. Ik rijd al jaren met een afgekloven S5 Active met Android 5.0. Oud, traag (net als baasje  ;D ) maar Osmand draait er fluitend op. Waarom-ie nog steeds voldoet: perfect scherm, helder genoeg in zonlicht. Onverwoestbaar, en met verwisselbare batterij. Dat laatste is niet nodig maar wel handig. Voor een tientje heb je er een extra voor het geval dat. Een beetje Gb's opslag (intern of SD kaarje)is wel handig als je veel offline kaarten mee wil nemen. Maar dat is ook geen issue meer tegenwoordig, 32 Gb is meer dan genoeg en dat hebben ze allemaal wel.


Dat "rugged" moet je je niet blind op staren. Een goede bumper voldoet. Stof/waterdicht is wel handig. Het enige probleem dat ik merk na jaren alleen telefoon navigatie is dat het touchscreen een eigen leven gaat leiden in de regen. Maar daar zijn ook weer oplossingen voor.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Dit zou wel 'ns een mooie Osmand navigatie telefoon kunnen zijn
« Reactie #32 Gepost op: 09-01-2020, 19:31 »
Aardige app als dashboard op de smartphone . Is van AJP. Is er alleen voor Android. Laat heel gemakkelijk switchen tussen de diverse apps

Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Dit zou wel 'ns een mooie Osmand navigatie telefoon kunnen zijn
« Reactie #33 Gepost op: 09-01-2020, 19:51 »
Voordeel voor  oude mensen.
Ja ik heb ook een bril.
Maar kan die niet op doen als ik crossbril draag.
Maar de paarse track in osmand op mobiel is knetterfel.
Beter zichtbaar als op bv. Een Montana..

Nadeel van veel telefoons is de bediening met handschoen.
Dat word een lastige.
En een volle accu vind ik persoonlijk heel belangrijk.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Dit zou wel 'ns een mooie Osmand navigatie telefoon kunnen zijn
« Reactie #34 Gepost op: 09-01-2020, 20:04 »
Of een topic " Nieuwerwetse spulletjes voor member" . Handschoenen waarmee je gewoon je touchscreen kan bedienen èn multifocale brillenglazen
Marcel

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Dit zou wel 'ns een mooie Osmand navigatie telefoon kunnen zijn
« Reactie #35 Gepost op: 09-01-2020, 20:33 »
of zo'n touchpen op je vinger naaien...
je bent toch bezig met de singer...
 :-X
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Dit zou wel 'ns een mooie Osmand navigatie telefoon kunnen zijn
« Reactie #36 Gepost op: 09-01-2020, 22:30 »
 :stupid:

Ik heb nog steeds lekker de montana op m'n stuur... ;)

Telefoon laat ik lekker thuis. Wel zo rustig....
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 41
Re: Dit zou wel 'ns een mooie Osmand navigatie telefoon kunnen zijn
« Reactie #38 Gepost op: 12-01-2020, 16:30 »
Van de week een doogee s68 besteld om mijn bv6000 te vervangen (2jaar oud, tijdbom gaat af) eens zien of draadloos opladen op de motor hem gaat worden.

Al een x grip met draadloos opladen gezien op alie, maar daar moet ik me nog even verder in verdiepen.

Verstuurd vanaf mijn BV6000 met Tapatalk