Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Laatste aankoop  (gelezen 181060 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2527
Re: Laatste aankoop
« Reactie #435 Gepost op: 30-05-2018, 20:36 »
bill cilnton?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Re: Laatste aankoop
« Reactie #436 Gepost op: 30-05-2018, 21:33 »
Dat was toch geen sigaar uit eigen doos ???

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Laatste aankoop
« Reactie #437 Gepost op: 01-06-2018, 12:13 »
Neen, "in"... :-X
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Laatste aankoop
« Reactie #438 Gepost op: 01-06-2018, 18:55 »
Ik heb vandaag mijn Husa FE450 geupgrade naar FE570.... zelfde bouwjaar alleen 120cc meer.  :D 8)
(450 is nu te koop, van oud vrouwke geweest... ;) )



Toevallig van iemand hier op het forum geweest? Het achterste deel van het kunstof sub-frame is omgebouwd tot extra tank, waarmee hij blijkbaar in totaal 14 liter heeft. De brandstof uit deze extra tank gaat via een slang naar de tankdop van de normale tank..

Dus ik zou wel willen weten hoe het nou precies is bedacht, haha!

Anyways, dat is mijn laatste aankoop dus.  ;)
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: Laatste aankoop
« Reactie #439 Gepost op: 01-06-2018, 19:26 »
Werkelijk geen flauw idee! ;D

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 360
Re: Laatste aankoop
« Reactie #440 Gepost op: 01-06-2018, 23:08 »
Ben benieuwd naar jouw bevindingen, de 450 vind ik eigenlijk al sterk genoeg......

Die extra tank was als aftermarket part beschikbaar, ik heb die wel eerder gezien. De 'subframetank' is wel veel mooier, maar niet meer te krijgen: dan vervang je de gehele subframe door een tank.

Offline member

  • Wilskracht boven pijn.
  • *****
  • Berichten: 872
Re: Laatste aankoop
« Reactie #441 Gepost op: 02-06-2018, 07:15 »
Ze zijn deels binnen, nu het rek nog en de topkoffer.




Voor die rood/witte

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Laatste aankoop
« Reactie #442 Gepost op: 02-06-2018, 23:28 »
Ben benieuwd naar jouw bevindingen, de 450 vind ik eigenlijk al sterk genoeg......

Die extra tank was als aftermarket part beschikbaar, ik heb die wel eerder gezien. De 'subframetank' is wel veel mooier, maar niet meer te krijgen: dan vervang je de gehele subframe door een tank.

Haha mijn 450 loopt ook wel hard, maar als "adventure bike" mis ik het koppel onderin en daardoor kun je de 570 ook goed als straat-supermoto gebruiken.

Dus door deze te kopen kan ik weer een "extra" motor weg doen, namelijk mijn fe450 en mijn xr650r...

Er is geen extra tank op gebouwd! Dat dacht ik eerst ook.. maar de vorige eigenaar heeft gewoon het achterste stuk van het subframe (wat plastic is bij husaberg) in gebruik genomen als tank!
Dus het voorste deel van het subframe is origineel al de tank, maar het achterste stuk niet. Nu wel..  8)

Ik ben er wel heel blij mee eigenlijk! Wist helemaal niet dat dat kon en ook nooit over na gedacht. Dus hij is meteen al TET-ready.  ;D
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: Laatste aankoop
« Reactie #443 Gepost op: 03-06-2018, 00:41 »
Is dat wel benzine bestendig dan?

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Laatste aankoop
« Reactie #444 Gepost op: 03-06-2018, 12:19 »
Is dat wel benzine bestendig dan?

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk

Volgens mij is er wel het een en ander geseald, zie wat rubber pakking materiaal rond een aantal boutjes...
De oost-europa rally was ermee gereden, dus vandaar dat hij waarschijnlijk meer brandstof nodig had.
Ik zag dat er inderdaad ook een officieel tankje te koop was met de vorm van het origineel, wat exact dit gedeelte van het subframe vervangt... maar al jaren niet meer leverbaar zo te zien.
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4361
Re: Laatste aankoop
« Reactie #445 Gepost op: 03-06-2018, 15:54 »
Ik heb de subframe tank gehad maar had er altijd ruzie mee en duurt lang om te tanken. Heb subframe ook gebruikt als watertank voor in de woestijn. De tank moet aangesloten zijn bij de pomp in de hoofdtank. Maar misschien werkt het zoals bij jou ook wel op het vacuum dat ontstaat. Heerlijk ding die 570, al meer dan 300u op de eerste zuiger.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Re: Laatste aankoop
« Reactie #446 Gepost op: 03-06-2018, 18:10 »
Het hoeft niet langzaam te tanken met de subframetank. In mijn geval hoefde ik alleen de ontluchting maar te verbeteren.
Maar dit is ook een handige oplossing, de ruimte gebruiken van het frame.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 360
Re: Laatste aankoop
« Reactie #447 Gepost op: 03-06-2018, 20:36 »
Als je hebt uitgezocht hoe dit werkt, met die tank, dan hoor ik dat graag. Kan je tzt. Wat foto’s plaatsen. Ruikt naar een winterprojectje.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Laatste aankoop
« Reactie #448 Gepost op: 04-06-2018, 07:26 »
Ik heb de subframe tank gehad maar had er altijd ruzie mee en duurt lang om te tanken. Heb subframe ook gebruikt als watertank voor in de woestijn. De tank moet aangesloten zijn bij de pomp in de hoofdtank. Maar misschien werkt het zoals bij jou ook wel op het vacuum dat ontstaat. Heerlijk ding die 570, al meer dan 300u op de eerste zuiger.

Ja, er zit een lange slang van de tankdop van het originele tank naar de extra tank en volgens de motorzaak trok hij daarmee via vacuum de extra tank leeg.

Er zit een extra tankdop gemaakt in de zijkap links aan de achterzijde, dus daarmee kun je dat extra tankje aftanken.

Deze heeft 301 uur en is eind vorig jaar compleet gereviseerd bij Brouwermoto, heb er een rekening bij gekregen van 2100 euro waarop staat dat hij nieuwer krukaslagers, big-end en nieuwe zuiger+cylinder heeft gekregen.  :-X

Ben altijd een beetje skeptisch als het gaat om gereviseerde motoren, maar hij klinkt perfect en geen blauw pufje te bekennen....dus fingers crossed dat t goed is gedaan.  :D

Post Merge: 04-06-2018, 07:27

Als je hebt uitgezocht hoe dit werkt, met die tank, dan hoor ik dat graag. Kan je tzt. Wat foto’s plaatsen. Ruikt naar een winterprojectje.

Ja, zal ik doen!
Ride the world!

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Laatste aankoop
« Reactie #449 Gepost op: 07-06-2018, 13:17 »
onderwater/ stofbehuizing voor microcamera...

https://imgur.com/gallery/OA5t67w
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....